کد خبر : 1761280 | 23 خرداد 1400 ساعت 11:59 | 28.3K بازدید | 3 دیدگاه

پروژه ساخت بیمارستان در سنگال؛

هدیه هنگفت مانه برای ساخت بیمارستان در کشورش

سادیو مانه، ستاره سنگالی لیورپول، مبلغ 600 هزار یورو برای کمک به ساخت بیمارستانی در بامبالیِ سنگال، محل تولدش، اهدا کرد.

هدیه هنگفت مانه برای ساخت بیمارستان در کشورش

به گزارش "ورزش سه"، سادیو مانه بیش از نیم میلیون یورو به ساخت بیمارستانی در موطنش، سنگال، کمک کرده است. این دهکده دورافتاده در سنگال قبلاً هرگز چنین مرکز درمانی نداشته است. این واقعیتی است که مانه خیلی خوب می داند چرا که پدرش وقتی سادیو تنها هفت سال داشت، پس از آنکه نتوانست به موقع به بیمارستان برود تا درد معده اش را معالجه کند، درگذشت.

این ستاره 29 ساله جهان فوتبال پیش از این نیز 300 هزار یورو برای ساخت مدرسه در بامبالی اهدا کرده بود. حالا او در دیدار رسمی با رییس جمهور سنگال، آن مبلغ را دو برابر کرده تا به ساخت بیمارستانی مجهز کمک کند.

بیمارستان دارای بخش های اورژانس، مراقبت های زایمان، امکانات دندانپزشکی و اتاق های معاینه و مشاوره خواهد بود.

 

1611596

 

مانه پیش از این در مستند Made In Senegal در باره زندگی اش و مرگ پدرش صحبت کرده بود: "او معده درد داشت اما چون بیمارستان نداشتیم، ما طب سنتی را امتحان کردیم. او را به یک روستا بردند و او در آنجا درگذشت. در آن زمان شورش های زیادی در کشور در جریان بود و هیچ راهی نبود که او را به خانه بر گردانیم. آنها هم او را همانجا خاک کردند."

مانه امیدوار است که بیمارستانی که در ساختنش نقش دارد از رخ دادن این تراژدی ها جلوگیری کند.

سادیو مانه در یک روستای کوچک در سنگال به دنیا آمد و در بچگی با سنگ و گریپ فروت فوتبال بازی می کرد چون توپ تجملی بود که در روستای آنها یافت نمی شد. شرایط زندگی در روستای آنها از زمین تا آسمان با شرایط زندگی در داکار، پایتخت سنگال، متفاوت بود.

آرزوی مانه برای تبدیل شدن به یک فوتبالیست حرفه ای، رویایی دور از واقعیت قلمداد می شد.

 

1611597

 

مانه در این باره گفت: "به نظر مردم من غیرطبیعی بودم. وقتی به مادرم گفتم که می خواهم فوتبالیست شوم، او فکر کرد که من عقلم را از دست داده ام. به نظر او این یک رویای بچگانه بود."

مانه مجبور شد از خانه فرار کند تا بتواند رویای فوتبالیست شدن را پی بگیرد. هر چند از آن زمان تاکنون اوضاع برای او خوب پیش رفته و مانه اکنون یکی از بزرگترین ستاره های جهان فوتبال است.

 

سادیو مانه در سال 2019 بهترین بازیکن آفریقایی لیگ برتر شد و یکی از ارکان تیم لیورپول در قهرمانی در لیگ برتر و چمپیونزلیگ بود.

اکنون به نظر می رسد که با توجه به مدرسه ای که ساخته و بیمارستانی که در این ماه افتتاح خواهد شد، سادیو مانه در چیزهایی فراتر از فوتبال نیز باعث افتخار هموطنانش شده است.

 

 

دیدگاه‌ها