کد خبر : 1761296 | 23 خرداد 1400 ساعت 13:05 | 65.4K بازدید | 1 دیدگاه

پس از انتقادات گسترده؛

عذرخواهی BBC به دلیل قطع نکردن تصاویر اریکسن

شبکه BBC پس از قطع نکردن تصاویر ناراحت کننده احیای کریستین اریکسن که در دیدار دانمارک و فنلاند دچار ایست قلبی شده بود، باانتقادات گسترده ای رو به رو شد.

عذرخواهی BBC به دلیل قطع نکردن تصاویر اریکسن

به گزارش "ورزش سه"، در انگلیس BBC به دلیل نشان دادن تصاویر زنده از اجرای CPR روی کریستین اریکسن و همچنین دلجویی بازیکنان دانمارک از همسر گریان اریکسن، مورد انتقادات گسترده قرار گرفت. این شبکه در بیانیه ای به سرعت عذرخواهی کرد.

سخنگوی BBC در بیانیه ای گفت: "ما از هر کسی که از دیدن تصاویر پخش شده ناراحت شده است عذرخواهی می کنیم. پوشش درون استادیومی توسط یوفا به عنوان پخش کننده میزبان کنترل می شود و به محض اینکه مسابقه متوقف شد، ما در اسرع وقت پوشش خود را از روی آنتن برداشتیم.

بدیهی است که این تصاویر از سوی پخش کننده میزبان بوده و از کنترل ما خارج بود. آنها باید در آن لحظات به پخش تصاویری از دورنمای ورزشگاه می پرداختند. عذر می خواهیم."

 

1611625

 

در حالی که بازیکنان گریان و منقلب دانمارک به دور اریکسن و تیم پزشکی که مشغول احیای او بود دیواری را تشکیل دادند تا هم تیمی شان از چشم دوربین ها دور بماند، تصاویر تلویزیونی نه تنها همچنان به پخش این صحنه بسیار ناراحت کننده پرداختند بلکه حتی برای لحظاتی بر روی چهره همسر بسیار نگران و گریان اریکسون که به کنار زمین آمده بود، زوم کردند.

حتی خود کارشناسان شبکه BBC نیز از دیدن چنین تصاویری شوکه و به شدت ناراحت شده بودند. یان رایت، کارشناس BBC، یکی از کسانی بود که از دیدن این تصاویر به شدت برآشفته بود. رایت توییت کرد: "محض رضای خدا برگردید به استودیو"

 

1611628

 

گری لینه‌کر، دیگر کارشناس BBC، که در استودیو این شبکه نیز حاضر بود، در ادامه بیانیه BBC افزود: "همه در BBC امیدوارند که کریستین سلامتی کامل خود را به دست بیاورد و ما از همه کسانی که با دیدن این تصاویر ناراحت شدند عذر می خواهیم.

پوشش تصاویر استادیوم توسط یوفا به عنوان پخش کننده میزبان کنترل می شود و به محض اینکه مسابقه متوقف شد، ما در اسرع وقت پوشش خود را از آنتن برداشتیم.

 

1611630

 

بسیاری از خبرنگاران و کارشناسان تلویزیونی نیز به قطع نشدن تصاویر اعتراض کرده اند.

 

1611626

 

"این تصاویر باید همین الان به استودیو کات شوند"

 

1611632

 

"دیدن کریستین اریکسن برای عموم الان مناسب نیست. برگردید به استودیو. فقط فکر کنید چه کسانی ممکن است الان این تصاویر را ببینند."

 

1611631

 

"بازیکنان دانمارک که هم تیمی شان را از دوربین ها محافظت می کنند یکی از بهترین نمادهای اتحادی بود که من به عمرم دیدم. آنها شایسته احترامی عظیم هستند.

از سوی دیگر آنها نباید مجبور می شدند این کار را انجام بدهند اما متاسفانه رسانه ها این روزها به هیچ حد و مرزی احترام نمی گذارند."

 

1611624

 

"از دید پخش کننده ها حتما باید خیلی سخت بوده باشد که در باره اتفاقی که برای اریکسن می افتاد چه کار کنند، اما من واقعا نمی توانم از این بگذرم که یک کارگردان تلویزیونی آن وسط گفته حالا تصویر را کات کن به همسرش.

هیچ راه دیگری نبود که آن تصویر را نگیرید؟ تهوع‌آور است."

 

 

 

دیدگاه‌ها