کد خبر : 1761303 | 23 خرداد 1400 ساعت 13:43 | 159.2K بازدید | 16 دیدگاه

کری‌خوانی عراقی‌ها برای تیم ملی ایران (عکس)

تیم ملی عراق در چهار دیدار اخیر خود برابر ایران شکست نخورده اما داستان دیدار روز سه‌شنبه قطعا با گذشته متفاوت است.

به گزارش "ورزش سه"، تیم ملی ایران در حساسترین مسابقه مرحله گروهی انتخابی جام‌جهانی قطر باید روز سه شنبه برابر تیم ملی عراق قرار بگیرد. شاگردان دراگان اسکوچیچ پس از سه پیروزی متوالی برابر هنگ کنگ، بحرین و کامبوج برابر عراق قرار خواهند گرفت و پیروزی در این دیدار تیم ملی ایران را صدرنشین خواهد کرد. همچنین عراق نیز با یک تساوی صدرنشین می‌شود و به مرحله بعد صعود می‌کند.

 

با باخت امروز تیم ملی لبنان برابر کره جنوبی راه صعود تیم ملی ایران هموارتر شد و قطعا شاگردان اسکوچیچ شانس بالایی برای صعود از گروه خواهند داشت.

 

البته رسانه‌های عراقی پیش از این دیدار در مطالبی جداگانه به نباختن‌های تیم ملی عراق در دیدارهای اخیر برابر ایران اشاره کرده‌اند. البته تیم ملی عراق در ۱۹ دیدار اخیر خود شکستی را متحمل نشده و آخرین باخت این تیم در وقت‌های قانونی به سال ۲۰۱۹ و در دیدار برابر بحرین برمی‌گردد که البته تیم دوم عراق در آن دیدار با یک گل شکست خورد.


رسانه‌های عراقی از نباختن های تیم خود برابر تیم ملی ایران از سال ۲۰۱۵ اشاره کرده‌اند. دیدار دو تیم در جام ملت‌های آسیا ۲۰۱۵ با نتیجه سه بر سه در وقت‌های قانونی به پایان رسید و در ضربات پنالتی تیم عراق موفق شد در مجموع با نتیجه ۷-۶ به پیروزی برسد. در آن دیدار مرتضی پورعلی گنجی، رضا قوچان نژاد و سردار آزمون برای ایران و احمد یاسین، یونس محمود و ضرغام اسماعیل برای عراق در طول ۱۲۰ دقیقه گلزنی کردند. دیداری که البته تیم ملی در ضربات پنالتی شکست خورد.

 

1611644

 

 

در سال ۲۰۱۷ دو‌تیم دیداری دوستانه مقابل هم برگزار کردند که عراقی‌ها توانستند یک بر صفر با گلی از روی نقطه پنالتی تیم کارلوس کی‌روش را دوباره شکست بدهند و در مسابقات جام ملت‌های آسیا ۲۰۱۹ نیز بازی دو تیم با تساوی بدون گل به پایان رسید.

 

در دور رفت مسابقات انتخابی جام جهانی ۲۰۲۲ نیز تیم ملی عراق با نتیجه ۲_۱ موفق به شکست تیم ملی ایران شد. مهند علی و علا عباس برای تیم ملی عراق گلزنی کردند و تک گل ایران را احمد نوراللهی به ثمر رساند، کاپیتان مسعود شجاعی نیز با دریافت دو کارت زرد از زمین مسابقه اخراج شد تا ایران آن دیدار را ده نفره شکست خورده باشد.

 

 این کری‌خوانی قطعا تاثیری روی عملکرد تیم ملی ایران نخواهد داشت و نمایش درخشان تیم ملی ایران برابر بحرین و بردهای برابر هنگ کنگ و کامبوج این نوید را به ما می‌دهد که ستاره‌های کنونی بتوانند طلسم نبردن های عراق را بشکنند و با اقتدار به مرحله بعد مسابقات صعود کنند.

دیدگاه‌ها