کد خبر : 1761327 | 23 خرداد 1400 ساعت 15:47 | 15.2K بازدید | 0 دیدگاه

دامیانوویچ و تنها 2 گل تا عنوان بهترین گلزن آسیا

پیرمرد مونته نگرویی، به دنبال رکورد جاودانه در ACL

دژان دامیانوویچ مهاجم مونته نگرویی کیتچی هنگ کنگ، تنها 2 گل تا کسب عنوان بهترین گلزن تاریخ رقابت های لیگ قهرمانان آسیا فاصله دارد.

پیرمرد مونته نگرویی، به دنبال رکورد جاودانه در ACL

به گزارش "ورزش سه"، دژان دامیانوویچ مهاجم مونته نگرویی امیدوار است که بتواند رکورد گلزنی تاریخ لیگ قهرمانان آسیا را بشکند و برای رسیدن به این موضوع، در 6 بازی تیمش یعنی کیتچی هنگ کنگ در رقابت های ACL فرصت ثبت این رکورد جاودانه را دارد.
این پیرمرد 39 ساله که در ماه فوریه گذشته به کیتچی هنگ کنگ پیوست، ظرف تنها 14 مسابقه 17 بار برای این تیم گلزنی کرد و موفق شد با این تیم عنوان قهرمانی لیگ هنگ کنگ را تصاحب کند و حالا او خود را برای شرکت در بازی های لیگ قهرمانان آسیا آماده می کند.


او در رقابت های لیگ قهرمانان آسیا 36 گل به ثمر رسانده در حالیکه لی دونگ گوک کره ای که از دنیای فوتبال خداحافظی کرده، با 37 گل برترین گلزن حال حاضر ACL است و دامیانوویچ برای عبور از این بازیکن باید در بازی های کیتچی 2 گل به ثمر برساند.
دامیانوویچ در سال 2013 و در دیدار نیمه نهایی لیگ قهرمانان آسیا با اف سی سئول به مصاف استقلال رفت و گلزنی او مانع از رسیدن شاگردان قلعه نویی به بازی فینال شد ولی آنها در بازی پایانی و به دلیل گل زده کمتر در خانه حریف، جام را به گوانگژو واگذار کردند که دامیانوویچ در هر دو بازی رفت و برگشت موفق به گلزنی شد. او با سوون سامسونگ در سال 2019 نیز راهی دیدار فینال شد.

 

 

1611695

 

1611696

 


او چهلمین سالگرد تولد خود را در 27 ژوئیه جشن خواهد گرفت اما می خواهد این کار را به عنوان بهترین گلزن شماره یک در رقابت های ACL انجام دهد. دامیانوویچ که در ماه فوریه وارد هنگ کنگ شد و سه هفته را در قرنطینه سپری کرد قبل از اینکه اولین بازی خود را برای کیتچی انجام دهد، گفت: این دلیل اصلی حضور من در اینجاست، من نمی خواهم دروغ بگویم. من گفتم اگر کیتچی در ACL بازی کند بیش از هر چیز دیگری علاقه دارم به آنجا بروم. من می خواهم در ACL شرکت کنم. نمی خواهم دومین گلزن آسیا شوم. من یک فرصت دیگر می خواهم تا این رکورد را بدست آورم و یک بار دیگر در بزرگترین بازی های قاره بازی کنم.

 

 

1611698


دامیانوویچ می تواند انتقام فینال سال 2013 را از گوانگژو بگیرد. او و کیتچی در گروه J لیگ قهرمانان آسیا با گوانگژو چین، سرزو اوزاکا ژاپن و میزبان این گروه یعنی پورت اف.سی تاییلند همگروه شده اند.


او درباره شرایط خودش گفت: باید بگویم که در ابتدا کمی نگران شدم، نه به دلیل عملکردم بلکه نگران وضعیت جسمی خودم بودم زیرا من پیش فصل نداشتم و مستقیماً پس از سه هفته قرنطینه در هتل، به زمین بازی برگشتم. بنابراین من نگران بودم که دچار آسیب دیدگی جزئی یا مواردی از این دست نشوم که ممکن است برای چند روز یا چند هفته مشکل ایجاد کند.


دامیانوویچ ادامه داد: بعد از چند بازی احساس بهتری داشتم و می دانستم که می توانم به خوبی کار کنم. من انتظار نداشتم در این مدت کوتاه این تعداد گل را به ثمر برسانم اما همه چیز عالی است. تیم عالی است و جو تیم خوب است. امیدوارم که بتوانیم فرم خوب و جو خوبی را که قبل از بازی ها داشتیم، حفظ کنیم.


دامیانوویچ که فوتبالش را از صربستان آغاز کرد، مدت کوتاهی را راهی الاهلی عربستان شد. او سپس پیراهن تیم هایی نظیر اینچئون یونایتد، اف سی سئول، بیجینگ گوان، سوون سامسونگ و دائجو کره جنوبی را بر تن کرد.

دیدگاه‌ها