کد خبر : 1761384 | 23 خرداد 1400 ساعت 21:02 | 7.5K بازدید | 1 دیدگاه

سعی می‌کنم از حق بازیکنان دفاع کنم 

جهانبخش: با بازوبند کاپیتانی فشار خیلی بیشتر است

صعود تیم ملی به جام جهانی برای هر کشوری اهمیت بالایی دارد و ان‌شاءالله این اتفاق بزرگ هم برای تیم ملی ما رخ بدهد.

جهانبخش: با بازوبند کاپیتانی فشار خیلی بیشتر است 

به گزارش ورزش سه، علیرضا جهانبخش وینگر تیم برایتون که در دو بازی تیم ملی با بازوبند کاپیتانی به میدان رفته است درباره این نقش تازه و همچنین شرایط اردوی تیم ملی صحبت کرد. 
 

 

جهانبخش  در پاسخ به سئوالی درباره بستن  بازوبند کاپیتانی در رقابت‌های انتخابی جام جهانی 2022 قطر گرفت: به‌نظرم حس متفاوتی است و من این تجربه را در سال 2013 در بازی‌های جوانان که در امارات برگزار شد، داشتم. قطعا مسئولیت سنگینی است. وقتی این مسئولیت را در تیم نداری، فشار کمتری روی تو وجود دارد و بیشتر تمرکزت روی بازی خودت خواهد بود؛ اما وقتی کاپیتان تیم می شوی به مراتب شرایط متفاوت می شود. شرایطی که این سال ها اتفاق افتاده و کاپیتان هایی که کنار آن ها بازی کردم، تجربه بزرگی برای من بود. کاپیتان های فوق العاده ای این چند سال در تیم ملی بودند، جواد نکونام و مسعود شجاعی که خیلی چیزها از آنها یاد گرفتم. بنظرم بحث کاپیتانی در تیم ملی قطعا موضوعی نیست که یک بازیکن برای آن هدف گذاری کند و ممکن است برای هر فوتبالیستی اتفاق بیافتد. احسان حاج صفی و کریم انصاریفرد هم دو تن از بازیکنانی هستند که نسبت به سن شان فوق العاده با تجربه اند و سالیان سال است که در تیم ملی بازی می کنند و من کنار آنها تجربه کسب می کنم و مطمئنا این تجربه را به نسل های بعدی انتقال خواهم داد.

 

 

1608960

 

 

ملی پوش فوتبال کشورمان در ادامه اضافه کرد: به‌نظرم کاپیتان تیم ملی بودن یک افتخار بزرگ و حس شیرین است. اینکه بتوانی رابط خوبی بین مربی و بازیکنان باشی، بنظرم مسئولیت خیلی بزرگی است. چرا که کاپیتان تیم می تواند در آرامش همه اعضا تاثیرگذار باشد. بدون شک هر وقت این مسئولیت به گردنم بیفتد، تلاش می کنم به نحو احسن انجام بدهم.این موضوع قاعدتا چیزی است که همیشه وجود داشته و در ادوار مختلف مسئولیتی که گردن کاپیتان تیم ملی است، همیشه همین بوده که بازیکنان، کادر فنی و کسانی که پشت صحنه برای تیم زحمت می کشند و دیده نمی شوند بتوانند موفقیت در سایه آرامش را به دست بیاورند. قاعدتا در تیم های فوتبال پشت صحنه‌ها همیشه تاثیرگذارتر بوده است. این که زحمات تمام افراد دیده شود خیلی مهم است. در این دو و سه هفته ای که کنار تیم ملی بودم، حاج صفی و انصاریفرد تلاش کردند تا این مسائل را حل کنند و من هم قطعا اگر بتوانم سعی می کنم از حق بازیکنان دفاع کنم. مطمئنا روندی که در حال حاضر برای پاداش در تیم ملی حاکم است در روحیه بچه ها تاثیرگذار است.

 

جهانبخش با اشاره به شرایط خوب تیم ملی و مقایسه آن نسبت به سالهای گذشته بهتر شده است، گفت: از امکانات کیش اول می گویم شرایطی که وجود داشت خیلی خوب بود. هر چیزی که تیم به آن نیاز داشت، در اردوی کیش فراهم بود. امکانات هتل، شرایط تمرین و حتی پرواز اختصاصی که از کیش به بحرین آمدیم. خدا را شکر در این دو و سه هفته امکانات فوق العاده بود. همچنین موضوع پرداخت پاداش پیروزی‌ها هم باعث شده بازیکنان انرژی مضاعفی بگیرند.

 

بازیکن تیم ملی فوتبال در خصوص صمیمیتی که بین رئیس فدراسیون و بازیکنان برقرار شده است، به سایت فدراسیون می‌گوید: این موضوعی است که برای خودم جالب بود. بالاخره رابطه نزدیک بازیکنان با عزیزی خادم می تواند به تیم ملی کمک کند. بارها دیده ام که بازیکنان در لابی و رستوران هتل از مشکلات و مسائلی که دارند با رئیس فدراسیون راحت صحبت می کنند. به‌نظرم این امر می تواند در روحیه بازیکنان خیلی تاثیرگذار باشد. این چرخه ای است که باید وجود داشته باشد. 

 

 

1610949

 

 

عضو تیم ملی فوتبال درخصوص عکسی که در پروفایل در صفحات مجازی او وجود دارد هم گفت: بعد از جام جهانی 2018 روسیه ویدئو و عکس های مختلفی به دستم رسید که یکی از این‌ها عکس پسر بچه ای بود که یک کاغذ با اسم من پشتش چسبانده بود. اگر اشتباه نکنم بعد از بازی با پرتغال این عکس را دیدم که یک انرژی فوق العاده خوبی به من داد و این  انرژی را من هنوز همراه خود دارم. به خودم قول دادم وقتی به ایران برگشتم تمام تلاشم را به کار بگیرم تا این پسر بچه را پیدا کنم. خوشبختانه با پیگیری های که انجام دادم، توانستم او را پیدا کنم. با او  صحبت کردم و آنچه را که در توان داشتم کمک کردم. از این بچه ها در کشورمان فوق العاده زیاد وجود دارد. امیدوارم این شرایط و مسیر طوری فراهم شود که زندگی بچه ها را بهتر و بهتر کند.

 

بازیکن تیم باشگاه برایتون در پاسخ به این سوال که همه انتظار دارند سال دیگر علیرضا جهانبخش در فوتبال باشگاهی بدرخشد، گفت: این سوال را در این مدت خیلی از من پرسیدند. من با برایتون تا دو سال دیگر قرارداد دارم. قطعا می توانم این را بگویم سال سختی پیش رو داریم. امیدوارم این یکی دو سالی که کمتر بازی کردم را بتوانم این فصل جبران کنم و قدمی که در فوتبال اروپا برداشتم را جلو ببرم تا با عملکرد خود در تیم باشگاهی مردم را شاد کنم. در این یکی دوسال راجع به این مسائل خیلی صحبت شده، اما حس فوق العاده خوب این حمایت‌هایی است که از طرف مردم وجود دارد. از طرفی بالاخره باید همه شرایط و جوانب را در نظر بگیرم. من با باشگاه برایتون قرارداد دارم. در یک زمان مناسب راجع به این مسائل مفصل صحبت خواهم کرد.

دیدگاه‌ها