کد خبر : 1761386 | 23 خرداد 1400 ساعت 21:06 | 36.1K بازدید | 16 دیدگاه

دربی های تیر، ماه مورد علاقه پرسپولیس

تاکنون 3 دربی کامل و یک شهرآورد برگزار نشده در تیرماه به انجام رسیده که سهم پرسپولیس 3 پیروزی و یک تساوی بوده است.

دربی های تیر، ماه مورد علاقه پرسپولیس

به گزارش "ورزش سه"، قرعه کشی مرحله یک چهارم نهایی جام حذفی امروز برگزار شد و طبق آن، شهرآورد بزرگ تهران بین استقلال و پرسپولیس در این مرحله از رقابت ها برگزار خواهد شد. 


هر چند برنامه این دیدارها هنوز اعلام نشده ولی بنا بر صحبت های سهیل مهدی مسئول کمیته برگزاری مسابقات سازمان لیگ، دیدارهای این مرحله پیش از پایان رقابت های لیگ برگزار می شود و از آنجایی که سازمان لیگ قصد دارد لیگ بیستم را در هفته اول مرداد به پایان برساند، پس به نظر می رسد مرحله یک چهارم نهایی جام حذفی در تیر ماه برگزار شود.


تاکنون استقلال و پرسپولیس 3 بار در تیرماه به مصاف هم رفته اند و یک بار نیز قرار بود دو تیم در این ماه با یکدیگر روبرو شوند ولی آن بازی برگزار نشد.


نخستین تقابل دو تیم در تیر ماه به سال 1359 بازمیگردد. استقلال و پرسپولیس در دیداری دوستانه به مناسبت خداحافظی صفر ایرانپاک از دنیای فوتبال با یکدیگر روبرو شدند که این بازی با نتیجه تساوی بدون گل به پایان رسید.


دومین نبرد دو تیم نیز در 20 تیر 76 برگزار شد. در آن بازی که این بار نوبت به خداحافظی فرشاد پیوس از دنیای فوتبال رسیده بود، سرخپوشان با 3 گل از سد رقیب دیرینه خود عبور کردند. ادموند بزیک، مهدی مهدوی کیا و بهنام طاهرزاده زننده های 3 گل پرسپولیس بودند.


سومین جدال دو تیم در چهارمین ماه سال، به فینال جام حذفی در فصل 77-78 بازمیگردد. دو تیم در تاریخ 20 تیر 78 به مصاف هم رفتند که این بازی با برتری دو بر یک سرخپوشان و قهرمانی در جام حذفی به پایان رسید. در آن بازی مهدی هاشمی نسب و افشین پیروانی برای پرسپولیس و سهراب بختیاری زاده برای استقلال گلزنی کردند.


دو تیم یک دیدار برگزار نشده  نیز در تیر ماه دارند که با حکم کمیته انضباطی به سود سرخپوشان به پایان رسید. دیدار سوپرجامی که قرار بود در 29 تیر 97 بین دو تیم برگزار شود، به دلیل حضور استقلال در ترکیه، برگزار نشد و با حکم کمیته انضباطی این بازی با نتیجه 3 بر صفر به سود پرسپولیس اعلام شد و سرخپوشان قهرمانی سوپرجام را از آن خود کردند.


البته تاکنون تاریخ دقیق برگزاری شهرآورد تهران اعلام نشده است ولی به نظر می رسد این بازی به احتمال فراوان در تیرماه انجام شود.

دیدگاه‌ها