کد خبر : 1761488 | 24 خرداد 1400 ساعت 11:22 | 11.6K بازدید | 0 دیدگاه

فینالی که باید دو برنده می‌داشت؛

سخنرانی شورانگیز جوکوویچ برای رقیب جوانش!

نواک جوکوویچ، مرد شماره یک تنیس جهان، با پیروزی برابر استفانوس سیستی‌پاس قهرمان رقابت های اوپن فرانسه شد و با این قهرمانی نوزدهمین گرنداسلم خود را به دست آورد.

سخنرانی شورانگیز جوکوویچ برای رقیب جوانش!

به گزارش "ورزش سه"، نواک جوکوویچ با پیروزی در فینال رقابت های اوپن فرانسه به نوزدهمین گرند اسلم خود دست یافت. جوکوویچ ۳۴ ساله در فینال حریف یونانی خود را با نتیجه ۴-۶ و ۲-۶ و ۳-۶ و ۶-۲ و (۸-۶) ۷-۶ شکست داد. این نخستین حضور سیتسی‌پاس یونانی در فینال یک گرند اسلم بود.

به این ترتیب جوکوویچ تنها یک قهرمانی دیگر تا رسیدن به پرافتخارترین مردان تنیس جهان، راجر فدرر و رافائل نادال با ۲۰ قهرمانی در گرنداسلم‌ها، فاصله دارد. او در اواخر ماه ژوئن در ویمبلدون این فرصت را خواهد داشت تا بیستمین قهرمانی خود در گرنداسلم‌ها (اوپن استرالیا، اوپن فرانسه، ویمبلدون و اوپن آمریکا) را به چنگ آورد.

 

1611966

جوکوویچ در فینال ابتدا متزلزل ظاهر شد و دو ست نخست را به استفانوس سیتسی‌پاس واگذار کرد

 

جوکوویچ پس از این قهرمانی گفت: "اینجا بودن در کنار قهرمانانی مثل جیم کوریر و بیورن بوری (بورگ) یک رویا است و کنار این قهرمانان که تاریخ ورزش ما را نوشته اند، در یک صحنه بودن افتخاری است. بودن در اینجا برای من واقعا افتخار است.

دوست دادم چند کلمه ای به استفانوس بگویم. می توانم بفهمم او اکنون چه حالی دارد و می دانم که باختن در فینال چقدر سخت است. اینها مسابقاتی هستند که تو از آنها بیش از هر مسابقه دیگری می آموزی و با شناختی که از او و تیمش دارم، می دانم که او قدرتمندتر از قبل دوباره به میدان بازخواهد گشت.

من واقعا معتقدم که او در آینده گرند اسلم های بسیاری را خواهد برد. بنابر این به تو و تیم تو ادای احترام می کنم.

 

1611976

 

می‌خواهم سلام و احترام خود را خدمت همه مردم صربستان که از من حمایت کرده اند و به همه کسانی که برای تماشای ما اینجا آمده اند، عرض کنم. اینها لحظاتی فراموش نشدنی برای من در زندگی و حرفه‌ام بوده اند. من قطعاً این 48 ساعت اخیر زندگی‌ام را همواره به یاد خواهم داشت."

استفانوس سیستی‌پاس نیز پس از این شکست گفت: "نبرد سختی بود. تمام تلاشم را کردم و هر کاری در توانم بود را انجام دادم. بازی در اینجا و در فینال برای اولین بار خوب بود، نتایج خوبی گرفتم و از خودم راضی هستم.

اما بگذارید افتخار این پیروزی را برای نواک به رسمیت بشناسیم چرا که او در چند سال گذشته نشان داده که چه قهرمان بزرگی است.

من از دستاوردهای او الهام گرفته ام و امیدوارم روزی شاید بتوانم نیمی از کارهایی که او تا به اینجا انجام داده است را انجام دهم!"

 

 

1611968

 

بیورن بوری (بورگ)، تنیسور شماره یک سابق جهان و از اسطوره های این ورزش، که جام قهرمانی را به جوکوویچ اهدا کرد نیز گفت: "دیدن این دو قهرمان بزرگ و تماشای این بچه ها باورنکردنی است. متاسفانه تنیس یک ورزش سخت است و فقط یک برنده دارد. شاید باید دو برنده می داشت!

رولان گاروس یک تورنمنت خارق العاده است و من از حضور در اینجا بسیار خوشحالم."

 

جوکوویچ که پیش از این در سال ۲۰۱۶ با پیروزی مقابل اندی ماری قهرمان اوپن فرانسه شده بود، تنها تنیسور مرد جهان است که پس از برگزاری مسابقات اوپن از سال ۱۹۶۸ به بعد دست‌کم در هر گرنداسلم دو بار پیروز شده است.

دیدگاه‌ها