کد خبر : 1761496 | 24 خرداد 1400 ساعت 11:45 | 9.9K بازدید | 0 دیدگاه

مفهوم جدید در ورزش؛هوادار مشتریست

سی‌آر‌ام از سی ار سون مهمتر است!

امروزه برای تداوم فعالیت و مدیریت تیم‌های ورزشی حرفه ای فعال در لیگ‌ها، ضرورت به‌کارگیری ابزارهای تکنولوژی؛ مانند نرم افزارهای مدیریت ارتباط با مشتریان (CRM) ، بیش از پیش احساس می‌شود.

سی‌آر‌ام از سی ار سون مهمتر است!

به گزارش "ورزش سه"، هواداران تیم‌های ورزشی را می‌توان مشتریانی بی‌نظیر دانست که خود را وقف تیم مورد علاقه‌اشان می‌کنند. در واقع، یک هوادار ورزشی را می‌توان یکی از بهینه ترین انواع مشتری به حساب آورد که همیشه فعالیت‌های تیم را دنبال می‌کند و علایق و خواسته‌های خود را نسبت به  تیم محبوبش ابراز می‌کند. در عین حال  بهره‌برداری از این شور و اشتیاق و آموختن این‌که چگونه این ارتباطات را به گونه‌ای باید مدیریت کرد که تمامی طرفین اعم از تیم، لیگ، برگزارکنندگان رویداد و هواداران راضی باشند، کار بسیار دشواری است. دشواری این امر در آن است که عموما تعداد هواداران یک تیم بسیار زیاد است و هر یک نیز انتظارات متفاوتی دارند. 


بسیاری از تیم‌ها، برای آن‌که بتوانند مدیریت چنین مواردی را بر عهده بگیرند و روابط خود با هواداران را توسعه دهند، از نرم افزارهای مدیریت ارتباط با مشتریان استفاده می‌کنند. 

 

اما چرا به کارگیری نرم افزار CRM تا این حد برای تیم‌های ورزشی مهم است؟ موفقیت مالی تیم ورزشی؛ چه تیم فوتبال باشد و چه بیس بال، هاکی، بسکتبال و ... تنها برنده شدن یک بازی نیست بلکه به این بستگی دارد که تا چه حد می‌تواند هواداران را نزدیک و در تعامل با تیم نگه دارد.


حالا در ادامه 5 کاربرد از مهم ترین کاربردهایی که یک نرم افزار CRM می‌تواند برای تیم‌های ورزشی داشته باشد را، بررسی می‌کنیم:

 

 

1. ساخت پروفایل کامل و دقیقی از هواداران
بسیاری از تیم‌های فوتبال معروف و محبوب اروپایی، برای ساخت پروفایل جامعی از تمامی حامیان و هواداران تیم، از نرم افزار CRM استفاده می‌کنند.  برای اطلاعات بیشتر می‌توانید به سادگی از این سایت بازدید کنید:   نرم افزار CRM چیست؟

 

چنین پروفایل‌هایی بر اساس سوابق خرید بلیط، حضور در مسابقات، ثبت نام در وبسایت و دیگر موارد مرتبط با تیم تهیه می‌شود. تیم‌ها، داده‌های مفصلی از هواداران را جمع آوری می‌کنند. آن‌ها دقیقا می‌دانند که هر هوادار چه چیزی می‌خرد، چگونه با تیم تعامل می‌کند، چه ایمیل‌هایی را باز می‌کند و در چه مراسم و مسابقاتی شرکت می‌کند. 

 

 

2. ارسال پیام‌ و پیشنهادات شخصی‌سازی شده به گروه‌های مشخصی از هواداران
بسیاری از تیم‌های ورزشی از اطلاعات دقیق هواداران برای شناسایی و دسته بندی مخاطبان استفاده می‌کنند تا متناسب با هر بخش، ایمیل‌های خاصی را، برای آن‌ها ارسال کنند.

بخش بازاریابی تیم‌ها، تلاش می‌کنند تمامی اطلاعات کلیدی را که هواداران پیش و پس از بازی به دنبال آن هستند، در قالبی جذاب و قابل فهم در اختیار آن‌ها قرار دهند. افزایش نرخ کلیک بر چنین داده‌هایی نشان می‌دهد که این بخش تا چه حد توانسته در این کار موفق عمل کند.

 

تیم‌های ورزشی می‌توانند ایمیل‌هایی به دو صورت «پیشنهاداتی کاملا هدفمند» و یا «پیشنهاد خرید بلیط رویداد» را مرتبا برای هواداران مشخصی ارسال کنند و نحوه پاسخ آن‌ها به این اقدامات را بررسی کنند.
تیم بازاریابی می‌تواند به این کار ادامه دهد تا نحوه تعامل این هواداران و هواداران آتی را متوجه شود. 

 

 

3. افزایش فروش بلیط
یکی دیگر ازکاربرد‌های داده‌های جمع آوری شده از هواداران یک تیم ورزشی، استفاده از آن‌ در افزایش فروش بلیط است. با داشتن درک کاملی از مشتریان، تیم‌ها می‌توانند بدانند کدام مشتری گزینه مناسب‌تری برای فروش پکیج‌های تیم است، به کدام مشتری می‌توان بلیط کامل فصل را فروخت و کدام یک گزینه مناسب تری برای فروش تک بلیط‌های مسابقات است.

 

به کمکCRM  می‌توان توانایی مشتریان در پرداخت انواع پلن‌های خرید بلیط را دسته‌بندی کرد و این اطمینان را ایجاد کرد تا تیم فروش، به داده‌های کافی و درست برای برنامه‌ریزی درباره فروش بلیط‌های فصل دسترسی داشته باشند.


بررسی‌ها نشان می دهد در صورتی که مشتریان احساس کنند پیامی که دریافت کرده‌اند مخصوص آن‌ها شخصی سازی شده، احتمال اینکه بلیط کامل فصل را خریداری کند 35 درصد افزایش می‌یابد. 

 

1611982

 

 

4. جلب حمایت اسپانسرها
این روزها دیگر اسپانسر‌ها (حامیان مالی تیم) دوست ندارند که ارتباط محدود و سطحی با تیم ها داشته باشد. بلکه مایلند تعاملی عمیق‌تر و جزئی‌تری با هواداران تیم نیز داشته باشند. اسپانسر‌های امروزی دوست دارند در جریان جزئیات رفتاری مشتریان باشگاه (هواداران) قرار گیرند.

 

آن‌ها دوست دارند از مشخصات این حمایت کنندگان (مثل رفتاری و ترجیحات) بدانند و ببینند که آن‌ها تا چه میزانی با تصویر، پیام و دیگر مشخصات برند اسپانسر تطابق دارند.


ازطرف دیگر، باشگاه‌هایی که شناخت درستی ازهوادارانشان داشته باشند، می‌توانند در جذب اسپانسر و شرکای تجاری موفق‌تر عمل کنند و نسبت به رقبا در جایگاه بهتری قرار گیرند. 

 

 

5. برای در تعامل نگه داشتن هواداران
همیشه وجود برخی عوامل مخرب، ممکن است مخل توجه هواداران حتی وفادارترین آن‌ها شود. این عوامل ممکن است شرایط را به گونه‌ای تغییر دهند که هوادار ترجیح دهد به جای حضور در ورزشگاه، از تلوزیون و در منزل مسابقه را تماشا کند و یا حتی حواس آن هوادار به صد‌ها سرگرمی دیگری که ممکن است در دسترس وی قرار داشته باشد جلب شود؛ که این به معنی آن خواهد بود که تیم‌ها مجبور می‌شوند برای ترغیب هواداران به حضور در ورزشگاه‌ها، تلاش مضاعفی به کار گیرند. باشگاه‌ها برای آن‌که بتوانند همراهی و حضور هواداران در ورزشگاه‌ها را حفظ کنند، باید تجربه‌های بهتر و جذاب‌تری از حضور برای تماشای مسابقه ایجاد کنند. تشخیص این‌که باشگاه چه استراتژی و فعالیتی را برای سرگرم و نگه داشتن تیم هواداران (پیش، حین و پس از مسابقه) به کار بگیرد، به کمک داده‌ها و تحلیل‌های حاصل از بررسی هواداران به دست می‌آید. دانستن این‌که هواداران چه می‌خواهند، چگونه رفتار می‌کنند و اینکه به کارگیری هر فاکتور چگونه بر دیگر بخش‌ها تاثیر می‌گذارد، همگی به کمک داده‌ها و تحلیل‌های حاصل از نرم افزار CRM به دست می‌آیند. 

 


CRM ایرانی برای رفع نیاز‌ تیم‎‌ ورزشی شما
سرونو از شرکت‌های گروه همکاران سیستم است که به صورت تخصصی در حوزه‌ی مدیریت ارتباط با مشتری (CRM) فعالیت می‌کند.


نرم افزار SarvCRM این شرکت مبتنی بر پردازش ابری است و با هدف پاسخ به نیازها در فرآیندهای بازاریابی، فروش و ارائه خدمات پس از فروش ایجاد شده است. این نرم افزار می‌تواند کمک شایانی به رفع نیاز‌های تیم‌های ورزشی کند.
اگر قرار است که تیم شما به فعالیت‌هایش ادامه دهد، نیاز به یک استراتژی برای آینده دارد. ممکن است اکنون نیز اهدافی برای افزایش فروش بلیط، رشد تیم و سودآوری خود تعیین کرده باشید؛ اما چگونه می‌خواهید حجم انبوه داده های هواداران و فعالیت‌های بازاریابی و ...  را مدیریت کنید؟ چگونه می‌خواهید آن ها را یکپارچه کنید و در قالب اطلاعاتی کارآمد داشته باشید؟

 

رفع چنین نیاز‌هایی؛ تنها متکی به داده‌های قابل اعتماد نیست زیرا وجود داده ها به تنهایی نمی‌تواند شما در مسیر پیشرفت تعاملات قرار دهد. شما نیاز به گزارشات تحلیلی با دسترسی آسان دارید تا بتوانید برنامه ها و یا کمپین هایی را دقیقا برای هوادارانی با ویژگی‌های مشخص به اجرا در آورید.
SarvCRM با استراتژی درست به شما درک صحیحی از هواداران تیم می‌دهد. برای مثال یک کارتابل اطلاعاتی ساده و متناسب با تنظیمات خود در اختیار خواهید داشت که با آن می‌توانید سوابق هواداران، وضعیت مالی تیم، مشکلات و نظرات و اطلاعات بسیار دیگری را بررسی کنید، می‌توانید نگاهی روشن به تمام فرصت‌ها به دست ‌آورید و برای شما مشخص ‌شود که در بخش‌های مختلف، از خرید بلیط هر هوادار گرفته تا تبلیغات برای افزایش فروش و... چه راهی را باید در پیش بگیرید.

 

از دیگر امکانات این نرم افزار گزارش‌های مدیریتی خودکار است که باعث می‌شود بهتر بتوانید هواداران و حمایت کنندگان را درک کرده و حتی الامکان پیش‌بینی احساسات و اقدامات آن‌ها را داشته باشید. با این شرایط، می‌توانید بهترین روش ارتباط با آن‌ها را انتخاب کنید.همچنین در نرم افزار SarvCRM این امکان را دارید پس از بررسی و تصمیم گیری نهایی تیم بازاریابی؛ برای ارسال پیامک یا نظرسنجی از نرم افزار استفاده کنید. پاسخ های نظرسنجی در سیستم به صورت خودکار قرار می‌گیرند و می‌توانید نتیجه را با گزارش دلخواه در سیستم بررسی کنید.

 

از دیگر امکانات این نرم افزار امکان یکپارچگی با سایت است. این امکان می‌تواند فرآیند ثبت اطلاعات هواداران جدید را توسعه بخشد.همچنین این سیستم می‌تواند به بخش خرید بلیط متصل شده و خرید هر هوادار را  در نرم افزار ثبت کند و البته تمام مراحل آن می‌تواند به صورت خودکار پیش رود که هم در هزینه و هم در وقت افراد صرفه جویی می‌کند.

 

این سیستم امکان بررسی وظایف محول شده به هر یک از افراد تیم بازاریابی و فروش را نیز مهیا می‌کند. با SarvCRM دیگر هواداران و حمایت کنندگان تیمتان را از دست نمی دهید.تمام ارتباطات با اسپانسر‌ها در سیستم ثبت می‌گردد و شما همه چیز را در یک مکان به صورت جامع خواهید داشت.پس با چنین سیستمی می‌توانید با کم‌ترین تلاش به بیشترین دستاوردهای ممکن برسید.

دیدگاه‌ها