کد خبر : 1761504 | 24 خرداد 1400 ساعت 12:18 | 129.2K بازدید | 19 دیدگاه

10 صحنه کلیدی از ستاره های والیبال در ریمینی

ارادتمند صابر و اسفندیار و بردیا و میثم! (عکس)

در آستانه شروع هفته چهارم لیگ ملت های 2021 بد نیست نگاهی به لحظات کلیدی که والیبالیست های ایرانی در 9 دیدار قبلی رقم زدند، بیاندازیم.

ارادتمند صابر و اسفندیار و بردیا و میثم! (عکس)

به گزارش "ورزش سه"، 5 برد و 4 باخت حاصل کار شاگردان آلکنو تا پایان هفته سوم لیگ ملت های 2021 به میزبانی ریمینی ایتالیا بوده و از فردا کار بلندقامتان ایرانی در هفته چهارم که سه دیدار حساس مقابل استرالیا، برزیل و اسلوونی را در دل خود جای داده، آغاز خواهد شد. 


اما در سه هفته اخیر با وجود اینکه ایران نوسان های زیادی در نتایج و نحوه بازی خود داشته، به خاطر استفاده از نفرات جوان کسی به آلکنو خرده نگرفته و اکثر علاقه مندان به والیبال از عملکرد او و تیمش راضی هستند.
در تمامی مسابقات قبلی به ویژه دیدارهایی که با برد ایران همراه شده، لحظات کلیدی در بازی وجود داشته که یکی از ستاره های ایران نقش موثری در آن ایفا کرده است. یک دریافت به موقع، یک دفاع جانانه و یا یک اسپک هوشمندانه و حتی یک جای خالی از سوی پاسورها می تواند جزو متر و معیارهای این لحظات کلیدی باشد. 
در ادامه نگاهی گذرا به این لحظات کلیدی انداختیم؛ اتفاقاتی که اگر رخ نمی داد، شاید ایران مانند دو بازی اول همچنان در قعر جدول به سر می برد. 

 

1- جای خالی وادی در حساس ترین لحظه
محمدطاهر وادی که در لیگ ملت های 2021 برخلاف پیش بینی ها اصلا کمتر از سعید معروف در میدان نبوده، در ست دوم بازی با هلند و در شرایطی که ایران نیاز مبرمی به پیروزی داشت، دست به یک ریسک بزرگ زد. او با اینکه می توانست به یکی از مهاجمان در شرایطی ایده آل پاس بدهد، تصمیم گرفت امتیاز آخر ست دوم را با جای خالی هوشمندانه خود به دست بیاورد، اقدامی که به ثمر نشست و ایران 25-23 پیروز این ست شد. 

 

1612008

 

2-علی اصغر مجرد؛ دفاعی به قیمت سه امتیاز
مجرد که به عنوان یکی از مدافعان وسط در چند بازی به میدان رفته، برابر هلند ستاره ایران بود. این بازی در شرایطی برگزار می شد که ایران دو شکست متوالی را برابر ژاپن و روسیه تجربه کرده بود و فقط از این بازی برد می خواست. با اینکه ایران دو ست اول را مقتدرانه به سود خود رقم زد، در ست سوم هلند 25-24 پیش افتاده بود و طی یک رفت و برگشت همه چیز مهیای پیروزی این تیم در این ست بود، اما دفاع جانانه علی اصغر مجرد نه تنها از شکست ایران در این ست جلوگیری کرد، بلکه بهانه ای برای پیروزی سه امتیازی ایران شد. 

 

1612013

 

3- شلیک میلاد به قلب میزبان
در ست نخست بازی با ایتالیا و در شرایطی که شرایط برای ایران پیچیده شده بود، میلاد عبادی پور در خط سرویس قرار گرفت و با یک سرویس عالی، دریافت کننده های ایتالیا را به اشتباه انداخت تا امتیاز 26 به نام ایران ثبت شود. این اتفاق حکم به برد 26-24 ایران در ست اول این بازی داد. 

 

1612014

 

4- سورپرایز مسعود برای ایتالیا
مسعود غلامی که برخلاف خیلی از بازیکنان ایران سرویس پرشی با سرعت بالا نمی زند، در اواخر ست دوم و در حالی که همه چیز برای پیروزی ایتالیا مهیا بود، یک امتیاز سرویس از ایتالیا گرفت تا اسکوربورد به جای نتیجه 24-22 به سود ایتالیا، تساوی 23-23 دو تیم را نشان دهد.

 

1612009

 

5- امضای میثم پای حکم پیروزی
حکم پیروزی ایران در ست دوم بازی با ایتالیا که دشوار و پیچیده شده بود را میثم صالحی امضا کرد. با اینکه ایتالیایی ها با دفاع روی تور و دریافت عقب زمین به هر قیمتی نمی خواستند اجازه پیروزی به ایران بدهند، میثم صالحی موفق شد با یک اسپک هوشمندانه برتری 29-27 ایران را در ست دوم این بازی رقم بزند. 

 

1612016

 

6-وقتی "سید" یک تنه بلغارها را مات کرد
با اینکه تصور می شد ایران بازی راحتی برابر بلغارستان داشته باشد، در همان ست اول کار برای شاگردان آلکنو سخت شد. در شرایطی که ایران 7-4 از رقیب عقب افتاده بود، سیدمحند موسوی با یک دفاع جانانه اجازه نداد فاصله بیشتر شود. سید سپس در خط سرویس قرار گرفت و یک امتیاز سرویس هم گرفت. در ادامه این روند سرویس خوب موسوی با دفاع عابدینی همراه شد تا ایران با درخشش موسوی بازی را برابر کند و در نهایت پیروز این ست شود. 

 

1612017

 

7-معروف آمد، بازی برگشت
در ست دوم بازی با بلغارستان وقتی نتیجه 23-20 به سود بلغارها بود، کمتر کسی تصور می کرد که راه بازگشتی برای ایران وجود داشته باشد. با این حال ولادیمیر آلکنو دو تعویض همزمان انجام داد و معروف و کاظمی را وارد زمین کرد. سعید معروف، مغز متفکر والیبال ایران با حضورش در زمین هم از نظر فنی و هم از نظر روحی چنان ایران را تقویت کرد که در نهایت ایران توانست در این ست 33-31 برنده از زمین بیرون بیاید.

 

1612010


8-احیای اسفندیار چند ثانیه بعد از خروج
در همان ست دوم بازی با بلغارستان، ولادیمیر آلکنو چند باری به امیرحسین اسفندیار به خاطر دریافت های ضعیفش هشدار داد. اسفندیار که بعد از چند امتیاز عقب افتادگی از زمین بیرون رفت، در امتیازات حساس پایانی وارد زمین شد و در خط سرویس قرار گرفت. او نه تنها با سرویس های خوب خود باعث پیروزی ایران در ست دوم شد، بلکه در ست سوم نیز با پاس های معروف، اعتماد به نفس خود را احیا کرد و ستاره بازی لقب گرفت. 

 

1612012

 

9-صحنه به یادماندنی در بازی با آمریکا
یک اتفاق ویژه برای ثبت امتیاز 9 در ست سوم بازی با آمریکا در زمین ایران رخ داد. برای دریافت اسپک بازیکن آمریکا، صالحی، عبادی پور و صالحی خیلی سخت توانستند توپ را به زمین آمریکا بازگردانند. می توان این شاهکار را اول از همه به نام آرمان صالحی لیبروی جوان و سپس به نام عبادی پور زد که یک توپ باورنکردنی را به زمین بازگرداندند. دفاع موسوی و اسپک کاظمی باعث شد ایران از یک توپ مُرده به امتیاز 9 برسد؛ اتفاقی که با تشویق کادرفنی و بازیکنان ذخیره ایران همراه بود و بارها از سوی تلویزیون به نمایش گذاشته شد.

 

1612011

 

10-دفاع صابر، تیر خلاص به آمریکا
با اینکه آمریکا امیدوار بود ست سوم بازی با ایران را با پیروزی پشت سر بگذارد و به بازی برگردد، صابر کاظمی، پشت خط زن جوان ایران با یک دفاع جانانه تیرخلاص را به پیکر آمریکایی ها وارد کرد. آمریکا 21-20 پیش بود و می توانست فاصله را به دو امتیار برساند، اما تک دفاع صابر ایران را به بازی برگرداند و در نهایت باعث برد 3-0 ایران شد.

 

1612015

دیدگاه‌ها