کد خبر : 1761506 | 24 خرداد 1400 ساعت 12:19 | 103.7K بازدید | 17 دیدگاه

منتظر شگفتی سازی تیم هستیم 

خبرنگار عراقی: حیف است ایران حذف بشود

بازی فردا نمایشی جانانه خواهد بود که در نهایت مساوی خواهد شد؛ این پیش بینی یکی از مشهورترین روزنامه‌نگاران عراقی است.

خبرنگار عراقی: حیف است ایران حذف بشود

به گزارش "ورزش سه"، در فاصله یک روز تا دیدار حساس ایران و عراق، به سراغ عمر قحطان یکی از مشهورترین خبرنگاران عراقی رفتیم. کسی که در تلویزیون الکاس مشغول است و البته بازی تیم های ایرانی را نیز به دقت مشاهده می‌کند و شناخت خوبی نسبت به فوتبال ایران دارد.

 

او نتیجه بازی را پیش بینی می‌کند و می‌گوید مسابقه محکم و جانانه ای را شاهد خواهیم بود. عمر همچنین به تمجید از بازیکنان تیم ملی ایران پرداخته و درباره مهدی قایدی نظری خاص را ارائه می‌کند.

این گفتگو را در ادامه می‌خوانید:

 

* فکر می‌کنی بازی ایران - عراق چطور شود؟
به نظرم نتیجه مساوی خواهد شد؛ یک بازی محکم و جانانه. ایران حمله خواهد کرد و عراق با بازی دفاعی وارد زمین می‌شود. من بازی های ایران را دیدم و عملکرد خوبی داشتند و فقط در نیمه اول بازی با بحرین عملکرد تیم ملی ایران قانع کننده نبود و به ذهنم رسید که بازی را ازدست می‌دهند اما در نیمه دوم درخشیدند و با سردار آزمون و مهدی طارمی به پیروزی رسیدند.

 

1612019

 

* فکر می‌کردی ایران سه بازی اول را با پیروزی پشت سر بگذارد؟
تقریبا همه چنین چیزی را انتظار داشتند چون ایران این محترم و قوی است و تاریخ بزرگی دارد. ایران از بازیکنان با سطح بالا برخوردار است و خیلی حیف بود که زود از دور رقابت ها کنار بروند.

 

* بازیکنی که تیم ملی ایران متمایز کرده از نظر تو کیست؟
ایران بازیکنان خوب و متفاوتی در ترکیبش دارد. مثل سردار آزمون و مهدی طارمی. اما چیزی که من را جذب کرد و حواسم معطوف به او بود، آن استعداد مهدی قایدی بود که باوجود زمان کم بازی، نظر من را جلب کرد. همچنین دفاع ایران خیلی قوی است و علیرضا بیرانوند هم من را شگفت زده می‌کند.

 

1612018

 

* تیم ملی عراق انتظاراتت را برآورده کرده؟
در بازی با کامبوج و هنگ کنگ نمایش مورد انتظار را ارائه نکردند و فکر کنم این به دلیل شرایط سخت، قرنطینه و زمین بد ورزشگاه المحرق باشد. همچنین حریفان بسیار ضعیف بودند و فکر نمیکنم با این دو بازی بشود حکم قطعی برای یک تیم داد. عراق آنچه که لازم است را کسب کرده و حالا بازی ایران مهم است.

 

* درباره کاتانچ چه نظری داری؟
کاتانچ با نتایجش صحبت می‌کند. او بدون شکست صدرنشین است و این یعنی پیروز است. چیزی که اهمیت دارد و او را متفاوت می‌کند، این است که واقعیت پذیر است و ریسک نمی‌کند. او خیلی باتجربه است و با فکر کار می‌کند و با برنامه وارد مسابقات شد. من فکر می‌کنم نتایج او خوب بوده و علی رغم تعداد گل کم، من فکر می‌کنم عملکرد او مثبت بوده است.

 

* به نظرت صعود عراق به مرحله نهایی یک دستاورد بزرگ برای تیمتان است؟
ما به صعود از این مرحله عادت کردیم و این یک شگفتی یا دستاورد بزرگ نیست. ما تلاش میکنیم در مرحله بعدی موفق باشیم و فقط به این فکر می‌کنیم. ما منتظر شگفتی سازی بزرگ در مرحله بعدی هستیم و مردم عراق فقط به این رضایت خواهند داد.

 

* فکر می‌کنی بتوانید به جام جهانی بروید؟
به نظر من ما توانایی انجام این قضیه را داریم. عراق یک نسل طلایی با یک مربی خوب دارد. بشار رسن، مهند علی، حسین علی، احمد ابراهیم، همام طارق، سعد طارق و همچنین بازیکنان جوان. صعود برای ما ممکن است و ما به دنبال آن هستیم.

مصاحبه از عباس بهارمست

دیدگاه‌ها