کد خبر : 1761549 | 24 خرداد 1400 ساعت 16:21 | 26.3K بازدید | 1 دیدگاه

پس از برتری سلسائو بر ونزوئلا

تیته: مقایسه نیمار با رونالدو منصفانه نیست

سرمربی تیم ملی برزیل ضمن تمجید از نیمار تاکید کرد که نباید فوق ستاره های مقاطع مختلف را با یکدیگر مقایسه کرد.

تیته: مقایسه نیمار با رونالدو منصفانه نیست

به گزارش "ورزش سه"، بامداد امروز در نخستین روز کوپا آمه ریکا 2021 تیم های ملی برزیل و کلمبیا از سد حریفان خود گذشتند.

برزیل میزبان با سه گل بر ونزوئلا پیروز شد و کلمبیا نیز با گل کاردونا موفق شد بر اکوادور پیروز شود.

 

 

1432625

 

 

تیته سرمربی تیم ملی فوتبال برزیل پس از پیروزی مقابل ونزوئلا در کوپا آمه‌ریکا از خبرنگاران خواست تا نیمار را با اسطوره‌های پیشین سلسائو مقایسه نکنند.


 او پس از این بازی در تمجید از ستاره تیمش که در این دیدار موفق شد شصت‌وهفتمین گل ملی‌اش را بزند و فاصله‌اش با رکورد گلزنی پله برای سلسائو را به 10 گل کاهش بدهد، گفت:« وقتی نیمار به لحاظ فیزیکی خوب است و ذهن آزادی دارد، اتفاقات خوبی می‌افتد.

 وقتی شما بازیکنی با کیفیت فنی نیمار دارید، او توانایی پاس دادن دارد، توانایی بازی با پای چپ و راست دارد و همین او را بازیکنی غیرقابل‌ پیش‌بینی می‌کند. وقتی هم نیمار را در پست به مراتب بهتری در زمین می‌گذارید، این برای او بهتر است. ما ساختار تیم را طوری طراحی می‌کنیم که نیمار توپ‌های کمتری دریافت کند اما این کار را با اثرگذاری بیشتر انجام می‌دهیم.»

 

 

1611906

 

 

سرمربی تیم ملی فوتبال برزیل همچنین در خصوص مقایسه شدن نیمار با ستاره‌های پیشین تیم ملی برزیل از جمله رونالدو و روماریو گفت:« این ناعادلانه خواهد بود که بخواهیم بازیکنانی از دوره‌های مختلف را با هم مقایسه کنیم، چون بازیکنان نسل ما فوق‌العاده بودند، نیمار هم فوق‌العاده است و در گذشته رونالدو و روماریو هم فوق‌العاده بودند. لحظات و مراحل مختلفی در فوتبال وجود دارد، از این‌ رو باید خیلی محتاط باشیم و این بازیکنان را با هم مقایسه نکنیم.»

 

 

1611908

 

 

همچنین رینالدو روئدا سرمربی کلمبیا پس از برتری تیمش برابر اکوادور گفت:« بازیکنان ما از بازی‌های انتخابی جام جهانی 2022 روی به ثمر رساندن چنین گل‌هایی کار کرده‌اند. اکوادور به ما اجازه نداد بازی مدنظرمان را انجام دهیم، با این حال تعهدی که تیمم از خود نشان داد، بسیار ارزشمند بود.»

 

تقابل قبلی دو تیم در مرحله انتخابی جام جهانی 2022 در منطقه آمریکای جنوبی بود، دیداری که 7 ماه پیش با شکست 6 بر یک کلمبیا همراه شد. هدایت آن تیم بر عهده کارلوس کی‌روش بود. این دومین پیروزی کلمبیا با روئدا در سه بازی اخیر از زمانی که جانشین کی‌روش شده، محسوب می‌شود.

 

دیدگاه‌ها