کد خبر : 1761823 | 25 خرداد 1400 ساعت 22:45 | 291.7K بازدید | 37 دیدگاه

رکوردشکنی در خون CR7؛

رونالدو حالا بیخ گوش علی دایی است! (عکس)

کریستیانو رونالدو با به ثمر رساندن دو گل در دقایق پایانی برابر مجارستان، شروع فوق العاده ای در یورو 2020 داشت.

رونالدو حالا بیخ گوش علی دایی است! (عکس)

به گزارش "ورزش سه"، کریستیانو رونالدو امشب با قرار گرفتن در ترکیب تیم ملی پرتغال برابر مجارستان به رکورد حضور در پنج دوره جام ملت های اروپا رسیده و از این حیث در تاریخ فوتبال اروپا رکورددار شد. ستاره 36 ساله و پرتغالی در نیمه اول و روی ارسال تماشایی برونو فرناندز فاصله ای تا زدن گل اول تیمش نداشت، اما ضربه او از دو قدمی دروازه و به شکلی ناباورانه به سمت آسمان رفت.

 

1612629

 

فشار پرتغال تا دقیقه 85 نتیجه ای نداشت و از این لحظه بود که طوفان این تیم مجارستان را در نوردید. ابتدا رافائل گوئریرو بود که قفل دروازه گولاسچی را شکست و در ادامه نوبت هنرنمایی کریستیانو رونالدو فرا رسید. ابتدا پرتغال با متوقف شدن رافا سیلوا صاحب یک ضربه پنالتی شد و کریستیانو رونالدو با یک ضربه دقیق برتری تیمش را دو برابر کرد.

 

اما در اوقات اضافی بود که او در موقعیتی تک به تک دروازه بان مجارستان را دریبل کرد و موفق به زدن گل سوم تیمش هم شد تا پرتغال در اولین گام با سه گل مجارستان را مغلوب بکند. کریستیانو رونالدو با این دو گل حالا با 11 گل و با اقتدار عنوان بهترین گلزن تاریخ جام ملت های اروپا را بالاتر از میشل پلاتینی 9 گله از آن خود کرد.

 

اما کریستیانو رونالدو حالا با 106 گل فاصله کمی تا رسیدن به رکورد تاریخی علی دایی دارد. گلزن سابق تیم ملی ایران سالهاست با 109 گل عنوان بهترین گلزن عرصه ملی را به خود اختصاص داده و کریستیانو رونالدو حالا تنها به سه گل برای رسیدن او نیاز دارد. تورنمنت برای رونالدو به بهترین شکل ممکن آغاز شده و حالا او با درخشش در لباس پرتغال به دنبال دومین قهرمانی متوالی در جام ملت های اروپاست. احتمالا دیر یا زود این اتفاق رخ خواهد داد و شاید با ادامه این روند، حتی در همین تورنمنت رونالدو رکورد علی دایی را از آن خود کند.

 

1612645

 

1612649

 

1612652

 

البته مجارستان حریف مورد علاقه رونالدو است. او در سال 2016 و در سومین دیدار مرحله گروهی با دبل برابر این تیم مقدمات صعود تیمش به دور حذفی و در نهایت قهرمانی را فراهم کرد. رونالدو با گلزنی در بازی برابر مجارستان به اولین بازیکنی تبدیل شد که در پنج دوره یورو گلزنی کرده است. رونالدو در پایان به عنوان بهترین بازیکن دیدار مجارستان و پرتغال هم انتخاب شد.

 

این سی و نهمین حضور کریستیانو رونالدو در یک تورنمنت بزرگ (مسابقات جام ملت های اروپا و جام جهانی) برای پرتغال بود. حالا او با یک سبقت از باستین شواین اشتایگر با 38 بازی برای آلمان، به رکورددار در بین بازیکنان اروپایی بدل شد.

 

1612648

 

1612651

 

1612659

دیدگاه‌ها