کد خبر : 1761831 | 25 خرداد 1400 ساعت 23:18 | 81.3K بازدید | 14 دیدگاه

وب سایت AFC: ایران به خوبی عراق را کنار زد

وب سایت کنفدراسیون فوتبال آسیا نوشت که سردار آزمون قهرمان ایرانی ها در جدال پایانی گروه C مقابل عراق بود.

وب سایت AFC: ایران به خوبی عراق را کنار زد

به گزارش "ورزش سه"، تیم ملی فوتبال هشتمین و آخرین بازی خود در مرحله مقدماتی جام جهانی 2022 را نیز با پیروزی پشت سر گذاشت تا شاگردان اسکوچیچ با اقتدار و به عنوان تیم نخست راهی مرحله سوم و اصلی این رقابت ها شوند.


پس از پایان این بازی، وب سایت کنفدراسیون فوتبال آسیا نوشت: سردار آزمون قهرمان بود زیرا ایران روز سه شنبه عراق را با نتیجه 1-0 شکست داد و  به عنوان صدرنشین گروه C در مرحله مقدماتی آسیا برای جام جهانی 2022 قطر و جام ملت های آسیا 2023 به کار خود پایان بدهد.


این پیروزی یک چرخش قابل توجه برای تیم ملی بود. تیمی که با از سرگیری مرحله مقدماتی جام جهانی در آسیا در هر چهار مسابقه خود پیروز شد تا جایگاه آنها را برای سومین حضور متوالی خود در مرحله اصلی مقدماتی جام جهانی حفظ کند. برای عراق، شانس صعود آنها به مرحله نهایی مقدماتی جام جهانی اکنون به نتایج سایر نقاط بستگی دارد.

 

1612669


مسابقه در ورزشگاه شیخ علی بن محمد آل خلیفه مطابق انتظار با سرعتی وحشتناک آغاز شد و هر دو طرف تهاجمی بازی کردند و داور بازی در 15 دقیقه اول به احمد نوراللهی ایران و همام طارق عراق کارت زرد داد.


فشار قطعاً بر روی ایرانیان بود که برای قرار گرفتن در جمع تیم های راه یافته به دور بعد، به پیروزی احتیاج داشتند و همه نگاه ها به سردار آزمون و مهدی طارمی بود که از زمان از سرگیری مرحله مقدماتی جام جهانی در آسیا در فرم خوبی قرار دارند.


تلاش های ایران در دقیقه 35 نتیجه داد. کاپیتان احسان حاج صفی قبل از ارسال توپ به آزمون، در سمت چپ از تله آفساید فرار کرد تا با یک پاس، آزمون توپ را از نزدیک دروازه به گل تبدیل کند.


عراق این فرصت را داشت تا پیش از پایان نیمه اول، از روی یک ضربه کرنر بازی را به تساوی بکشد اما ضربه سر احمد ابراهیم قدرت کافی برای شکست دادن علیرضا بیرانوند دروازه بان ایران را نداشت. در ابتدای نیمه دوم عراق دست به تعویض زد فقط دو دقیقه بعد بشار رسن با یک حرکت خوب صاحب موقعیت شد تا بیرانوند را مجبور به مهار توپ می کند.


حملات آزمون و طارمی به سمت دروازه عراق ادامه داشت و یک ضدحمله در دقیقه 73 می توانست ایران را به گل برساند اما آزمون مهاجم اف سی زنیت نتوانست جلال حسن دروازه بان عراقی را دوباره شکست دهد.

دیدگاه‌ها