کد خبر : 1761836 | 25 خرداد 1400 ساعت 23:30 | 13.1K بازدید | 0 دیدگاه

بازی انتقامی برنده نداشت؛

امیدهای دختران جوان ایرانی برای قهرمانی زنده ماند

تیم ملی فوتبال جوانان زنان ایران در دوئل با حریف ازبکستانی، موفق به پیروزی نشد و به تساوی رضایت داد.

به گزارش "ورزش سه" از ساعت 20:30 به میزبانی دوشنبه تاجیکستان، مصاف حساس تیم‌های ملی جوانان زنان ایران و ازبکستان در رقابت‌های کافا آغاز شد؛ دو تیم هر دو مسابقه قبلی خود را با پیروزی پشت سر گذاشته بودند و ازبک‌ها با تفاضل گل بهتر صدرنشین جدول بودند. آن‌ها در دو سال گذشته این رقابت‌ها، موفق به قهرمانی در این تورنمنت و شکست جوانان ایران شده بودند و همین مسئله مزید بر علت شده بود تا شاگردان آزمون با انگیزه انتقام وارد زمین مسابقه شوند.

 

1612687

 

پیروزی در این مسابقه می‌توانست راه قهرمانی را برای تیم ملی جوانان ایران هموار کند و آن‌ها را در آستانه اولین قهرمانی در تورنمنت کافا قرار دهد؛ شاگردان مریم آزمون بازی را بهتر آغاز کردند و به خوبی توانستند مالکیت توپ و میدان را در اختیار خود داشته باشند. روی ارسال بلند از خط دفاعی، موقعیت گلزنی مناسبی برای تیم ملی جوانان زنان ایران ایجاد شد که دروازه‌بان حریف با خروج خود توپ را برگشت داد اما زهره عرفانی با تیزهوشی تمام توانست با ضربه‌ای تماشایی قفل دروازه ازبک‌ها را بشکند و گل اول بازی را به ثمر برساند.

 

پس از گلزنی عرفانی، فشار بازیکنان ازبکستان برای جبران نتیجه شکست بیشتر شد اما مقاومت خوبی از سوی شاگردان آزمون انجام گرفت؛ تا این‌که سرانجام در دقیقه 44 و در شرایطی که پیش‌بینی می‌شد ملی‌پوشان فوتبال ایران با پیروزی به رختکن بروند، ازبک‌ها توانستند گل تساوی را به ثمر برسانند، البته که مشکوک به خطا روی بازیکن تیم ملی ایران هم بود اما در نهایت داور گل را پذیرفت و بازی با نتیجه یک بر یک در نیمه اول به پایان رسید.

 

1612686

 

با شروع نیمه دوم به سرعت ازبک‌ها کامبک خود را تکمیل کردند و توانستند گل دوم را هم به ثمر برسانند؛ پس از این گل بار دیگر مالکیت توپ و میدان در اختیار شاگردان مریم آزمون قرار گرفت و آن‌ها یکی پس از دیگری موقعیت روی دروازه حریف خلق کردند که سرانجام این موقعیت‌ها، روی پاس پشت دفاع عالی زهره عرفانی، نگین زندی به زیبایی توانست گل دوم را به ثمر برساند و در لحظات پایانی فرصت برای کامبک و پیروزی در این مسابقه هم برای او به دست آمد که با بدشانسی ضربه زندی به بیرون رفت تا در نهایت بازی با تساوی به پایان برسد.

 

با این نتیجه سرنوشت قهرمانی به روز آخرین مسابقات کافا کشیده شد؛ جایی که پنجشنبه 27 خردادماه تیم ملی جوانان زنان ایران مقابل قرقیزستان به میدان می‌رود و تیم ملی جوانان زنان ازبکستان هم به مصاف تیم میزبان (تاجیکستان) می‌روند. در شرایطی تیم ملی جوانان زنان ایران موفق به قهرمانی خواهد شد که بتواند تفاضل سه گل خود را با ازبکستان جبران کند و در غیر این‌صورت به مانند دو دوره قبلی، عنوان نایب قهرمانی نصیب شاگردان آزمون خواهد شد.

 

1612688

دیدگاه‌ها