کد خبر : 1761840 | 25 خرداد 1400 ساعت 23:58 | 178.5K بازدید | 23 دیدگاه

عبور از سیدجلال با یک پاس گل

بیست و پنج خرداد روز ملی احسان حاج‌صفی

کاپیتان تیم ملی ایران در شب درخشش مقابل عراق به یک رکورد ویژه هم رسید.

بیست و پنج خرداد روز ملی احسان حاج‌صفی

به گزارش "ورزش سه"، احسان حاج‌صفی که یکی از بازیکنان مورد اعتماد سرمربیان تیم ملی طی سالیان اخیر بوده، امشب هم با نظر دراگان اسکوچیچ از ابتدا در ترکیب ایران مقابل عراق قرار گرفت و به‌جای پست هافبک دفاعی، این بار به‌عنوان مدافع چپ که سابقه حضور در آن را هم داشته، به میدان رفت.

 

کاپیتان تیم ملی پس از پشت سر گذاشتن یک هفته جنجالی بخاطر انتقاداتی که از او در دیدار مقابل بحرین اتفاق افتاده بود، نمایش درخشانی در بازی حساس امشب برابر عراق داشت و علاوه بر حضور موثر در کارهای دفاعی، پاس تک‌گل سه امتیازی ایران را هم با یک فرار عالی پشت مدافعان عراق و پاس در عرض برای سردار آزمون داد.

 

او در تقابل با بازیکنان تکنیکی عراق ازجمله همام طارق، برتری کامل در کارهای دفاعی داشت و اجازه نداد نفوذهای زیادی از آن جناح صورت بگیرد و از طرف دیگر، در حملات حضور موثر و به موقعی داشت که ثمره آن، یک فرار تند و تیز برای دادن یک پاس گل بود.

 

 

1612703

 

 

حاج‌صفی تا پیش از دیدار امشب مقابل عراق ۱۱۴ بازی با پیراهن تیم ملی ایران طی ۱۲ سال اخیر انجام داده بود که در این مسابقه به رکورد ۱۱۵ بازی رسید تا در کنار سید جلال حسینی و البته پشت سر جواد نکونام، علی دایی و علی کریمی، در رتبه چهارم بازیکنانی قرار بگیرند که بیشترین بازی ملی را انجام داده‌اند.

 

او علاوه بر یک پاس گل مقابل عراق، یک پاس کلیدی، هفت دفع توپ و دو بار گرفتن خطا هم داشت تا با یک بازی موثر در آخرین مسابقه تیم ملی در مرحله نخست مقدماتی جام جهانی در قاره آسیا، یک نمایش درخشان هم ارائه دهد و ثابت کند همچنان یکی از مهره‌های کارآمد و تاثیرگذار تیم ملی است که در بازی‌های بزرگ، کارساز است.

 

حاج‌صفی با جنگندگی و قدرت رهبری بالا در زمین که یک مهره قابل اتکا برای اسکوچیچ است، نقش خود در قامت یک کاپیتان را در دیدار با عراق به خوبی ایفا کرد و در زمان اعتراض بازیکنان به داور و درگیری و تنش‌های میانه زمین، مدیریت بالایی در زمین داشت تا ذهن ملی‌پوشان درگیر نشود و کارشان را انجام دهند.

 

 

1612702

 

اما شب ۲۵ خرداد را باید به‌نام حاج‌صفی نام‌گذاری کرد! جدا از اینکه او امشب مقابل عراق خوش درخشید و یکی از بهترین‌های زمین بود، سه سال قبل درست در همین تاریخ، یک برد تاریخی دیگر را برای تیم ملی ایران پایه‌گذاری کرد.

 

۲۵ خرداد ۹۷ تیم ملی ایران موفق شد روی ارسال زیبا و خطرناک احسان حاج‌صفی از روی ضربه ایستگاهی از جناح چپ زمین به مقابل تیرک اول دروازه مراکش و اشتباهی که عزیز بوهدوز داشت، به گل برتری و برد تاریخی در جام جهانی ۲۰۱۸ دست پیدا کند و در ۲۵ خرداد ۱۴۰۰ هم حاج‌صفی با یک پاس گل‌، به ناکامی ایران در سال‌های اخیر مقابل عراق پایان داد و نقشه راه صعود ایران را طراحی کرد.

دیدگاه‌ها