کد خبر : 1761870 | 26 خرداد 1400 ساعت 08:23 | 1.5K بازدید | 0 دیدگاه

اردوی خارجی ۲ قایقران المپیکی ایران

سرمربی تیم ملی قایقرانی روئینگ از احتمال برپایی اردوی ۲۰ روزه در کشور آذربایجان خبر داد.

اردوی خارجی ۲ قایقران المپیکی ایران

به گزارش "ورزش سه" و به نقل از ایسنا، افشین فرزام درباره ی اینکه امکان  برگزاری اردو در کشورهای خارجی فراهم شده است یا خیر، بیان کرد: با هماهنگی و موافقت فدراسیون از بین تمام گزینه هایی که در آسیای شرقی و کشورهایی نظیر ترکیه و آذربایجان داشتیم به این نتیجه رسیدیم که اردوی ۲۰ روزه ای را در کشور آذربایجان داشته باشیم و این اردو هم در روئینگ و هم آب های آرام است‌. این اردو می تواند از هر لحاظ برای ما مناسب باشد. در حال حاضر نیز کارهای اولیه انجام شده است. ظاهرا  آذربایجان هم ما را پذیرش می‌کند و فعلاً روابط بین‌الملل فدراسیون پیگیر بقیه کارها است.

 

فرزام در پاسخ به این پرسش که فقط قایقرانان المپیکی اعزام می‌شوند یا خیر و چه زمانی این اردو برپا خواهد شد، گفت: قطعاً دو قایقران المپیکی ما در رویینگ و کایاک حضور خواهند داشت. در مورد اینکه نفرات دیگر هم می‌توانند باشند یا نه صحبتی نشده است. احتمالاً هم اوایل تیرماه این اردو برگزار می شود.

سرمربی تیم ملی روئینگ ایران در مورد اینکه برگزاری این اردوی برون مرزی چقدر می‌تواند در آمادگی نازنین ملایی ملی‌پوش اعزامی به المپیک موثر باشد، تصریح کرد:  ما قبل از اینکه سهمیه المپیک را هم بگیریم نیاز داشتیم که در مسافت تمرین کنیم. اکنون هم که سهمیه گرفته شده است این نیاز بیشتر شده است. در واقع  هر چقدر که ما بتوانیم در طول سال در مسافت تمرین کنیم می توانیم در مسابقات عملکرد بهتری داشته باشیم اما خب به دلیل شرایط خاص کشور این امکان خیلی فراهم نیست و نسبت به کشورهای دیگر خیلی کمتر در مسافت تمرین داریم از این رو برگزاری این اردو می تواند کمک زیادی به ما کند.

 

او افزود: از طرفی کمپ تمرینی آذربایجان بسیار حرفه ای است و کشورهای صاحب نام در قایقرانی در این کمپ اردو برگزار می کنند. محل اقامت، تغذیه و امکانات تمرینی کاملا استاندارد و حرفه ای  است و فکر می کنم از لحاظ آب و هوایی هم نسبت به تهران دمای بهتری داشته باشد.

فرزام در مورد زمان اعزام قایقرانی به بازی‌های المپیک گفت: ما بیست و ششم تیر به ژاپن اعزام می‌شویم و نهم مرداد هم زمان بازگشت ما است‌.  

دیدگاه‌ها