کد خبر : 1761880 | 26 خرداد 1400 ساعت 09:07 | 43K بازدید | 2 دیدگاه

پیام اسکوچیچ برای ملی پوشان 

حفظ نتیجه از دقیقه ی 46؛ استراتژی من نیست

4 پیروزی در منامه و صعود به عنوان تیم نخست گروه c نشان می دهد تیم ملی ماموریت خود در منامه را به خوبی انجام داده است و همه باید از این اتفاق ذوق زده باشند.

حفظ نتیجه از دقیقه ی 46؛ استراتژی من نیست 

به گزارش "ورزش سه"، اسکوچیچ در کنفرانس خبری بعد از  بازی با عراق بدون هیچ ابایی به ضعف تیم ملی در این بازی اشاره کرد و خطاب به خبرنگاران گفت:« همانطور که گفتم نیمه اول کنترل بیشتری در بازی داشتیم و مسلط به مسابقه بودیم. ولی بعد از به ثمر رساندن گل یک مقدار عقب‌نشینی کردیم و بازی خوبی را انجام ندادیم که موجب عصبانیت من هم شد. در نیمه دوم سازماندهی خوبی نسبت به نیمه نخست نداشتیم ولی باید یادمان باشد که این دیدارها برای ما حکم بازیهای حذفی را داشت. جای لغزش نداشتیم و حفظ آرامش در چنین شرایطی کار سختی بود که ما به خوبی از عهده آن برآمدیم.»

 

این یک اتفاق خوب و حرفه ای است. مربی ای که در روز صعود و برد ضعف های تیمش را می بیند نشان می دهد مربی واقع گرایی است و حتما در آینده برای برطرف کردن این نقطه ضعف تلاش خواهد کرد. حق با اسکوچیچ است. بازیکنان تیم ملی از همان ابتدای نیمه دوم به برتری یک بر صفر در برابر عراق راضی شدند و به دنبال حفظ نتیجه بودند؛ در حالی که بعد از تعویض های اسکوچیچ دوباره بازی را در دست گرفتیم و دست کم سه گل دیگر می توانستیم به عراقی ها بزنیم. یکی در صحنه ای که موقعیت خوبی از سوی مهدی طارمی برای سردار آزمون مهیا شد. در صحنه ای دیگر علی قلی زاده می توانست با زدن شوت به زوایه مخالف دروازه عراق را باز کند که ضربه اش را به جایی زد که دروازه بان تیم عراق حضور داشت. در آخرین صحنه هم مهدی قایدی با یک بغل پای ساده می توانست دروازه عراق را باز کند. 

 

در فوتبال ما مربیان عادت کرده اند در روزهای برد تنها از تیم خود تعریف کنند و گویی اشاره به ضعف های تیم برد را کمرنگ می کند! در حالی که این طور نیست. واقع گرایی و اشاره به واقعیت ها نه تنها عیب نیست بلکه کادر فنی و بازیکنان تیم را متوجه حقایقی می کند که پرداخت به آن تیم را در آینده بهتر و بهتر می کند. اسکوچیچ خیلی راحت خطاب به شاگردانش گفت دقایقی از نیمه دوم که تیم ملی عقب کشید و از همان ابتدای نیمه دوم به دنبال حفظ نتیجه بود از دست آنها عصبانی شده است و بازیکنان تیم ملی را متوجه کرد این سبک از بازی را نمی پسندد و به همین دلیل دست به تعویض های متعدد زد تا سبک بازی تیم ملی را دوباره تغییر دهد و به حالت نیمه اول برگرداند و این چنین هم شد. گفتمان سرمربی تیم ملی با بازیکنان از طریق کنفرانس خبری نه تنها ایراد نیست بلکه بازیکنان تیم ملی را متوجه انتظارات سرمربی کرد. در آینده ای نزدیک شاید این اتفاق تکرار شود و اینبار بازیکنان تیم ملی همانند دیدار با عراق عقب نخواهند کشید چرا که اکنون متوجه شده اند حفظ نتیجه از دقیقه 46 استراتژی اسکوچیچ نیست.

دیدگاه‌ها