کد خبر : 1761897 | 26 خرداد 1400 ساعت 10:18 | 27.2K بازدید | 3 دیدگاه

هر 7 نیمه یک گل؛ صلابت در دفاع با فوتبال تهاجمی!

تیم ملی با سرمربیگری دراگان اسکوچیچ تا به این جای کار 3 بازی دوستانه و 4 بازی رسمی انجام داده که در هر 7 مسابقه به برتری دست پیدا کرده است.

هر 7 نیمه یک گل؛ صلابت در دفاع با فوتبال تهاجمی! 

به گزارش "ورزش سه"، دلیلی که شب گذشته اسکوچیچ بعد از شکست تیم ملی عراق عدد 7 را نشان داد همین بود. ایران پیش از بردهای منامه، تیم های بوسنی – ازبکستان و سوریه را شکست داده بود و در بحرین هم موفق به شکست تیم های میزبان – هنگ کنگ – کامبوج و عراق شد. 

 

جدا از 7 برد در 7 بازی متوالی، عملکرد عالی تیم ملی در فاز دفاعی است. تیم ملی در این بازی ها تنها دوبار دروازه اش باز شده است. معدل گل خورده تیم ملی در هر بازی 0.28 است. به واقع در بازی های سپری شده دروازه ی تیم ملی هر 315 دقیقه یک بار باز شده است که این آمار جالب توجهی به حساب می آید. یا به عبارت ساده تر تیم ملی در هر 7 نیمه یک گل خورده است. 

 

این سبک از بازی و این صلابت در فاز دفاعی به طور حتم در بازی های جام جهانی به کار تیم ملی خواهد آمد چرا که در جام جهانی رویارویی با تیم های تراز اول جهان است که درفاز تهاجمی تیم های قدرتمندی هستند. نکته ی جالب اینکه تیم ملی در حالی این آمار را از خود به جا گذاشته که در بازی های سپری شده با دو مهاجم و با شیوه های تهاجمی از جمله 2-4-4 بازی کرده است. اسکوچیچ با این عملکرد نشان داد در روزهایی که تیم ملی در برابر حریفان ارایه گر بازی تهاجمی است می تواند در فاز دفاعی هم تیم خوبی نشان دهد ودر مجموع کارنامه ای از خود به جا بگذارد که در فاز دفاعی هم تیم قابل اشاره ای باشد. 

 

این آمار از سوی تیم اسکوچیچ به این دلیل قابل ملاحظه است؛ همان طور که اشاره شد تهاجمی بازی می کند. اگر تیم ملی شیوه ی بازی اش دفاع و ضد حمله بود ثبت این آمار از سوی تیم ملی بدیهی ترین کار ممکن بود اما اکنون فوتبال ما را متوجه ی این موضوع کرد که می تواند با فوتبال تهاجمی هم در دفاع خوب بود و آمار جالب توجهی از خود به نمایش گذاشت.

دیدگاه‌ها