کد خبر : 1761909 | 26 خرداد 1400 ساعت 11:18 | 146.2K بازدید | 10 دیدگاه

تبلیغات بد نداریم؛

آیا کوکاکولا از رونالدو خشمگین است؟

پس از حرکت جنجالی رونالدو و کنار زدن بطری های کوکاکولا، این سوال پیش آمده است که آیا اسپانسر رسمی یورو از ستاره پرتغالی عصبانی است؟

آیا کوکاکولا از رونالدو خشمگین است؟

به گزارش "ورزش سه"، خوب گوش کنید بچه‌ها! اگر هنوز هم می خواهید رکورد بشکنید و در 36 سالگی سیکس پک داشته باشید، دفعه بعدی که برای برداشتن نوشیدنی سر یخچال می روید، این را به خاطر داشته باشید...

دوشنبه عصر و پیش از نخستین بازی تیم ملی پرتغال در مسابقات یورو 2020 برابر مجارستان، کریستیانو رونالدو، ستاره و کاپیتان پرتغال در یک کنفرانس خبری حاضر شد. یوفا روی میز و رو به روی رونالدو دو بطری نوشابه کوکاکولا قرار داده بود.

اشتباهی بسیار بزرگ! فوق ستاره 36 ساله پرتغالی که موفقیت خود را مدیون تلاش خستگی ناپذیر در زمین بازی و رعایت نظم و انضباطی آهنین و خدشه ناپذیر در بیرون زمین است، دو بطری کوکا را کنار زد و یک بطری آب جای آنها روی میز گذاشت و در حالی که شکلکی تمسخرآمیز به نشانه اکراه در می آورد گفت: "کوکا کولا" و سپس در حالی که بطری آبش را رو به دوربین ها گرفته بود گفت "آب بنوشید".

 

1612859

 

1612858

 

خوشبختانه چیزی به عنوان تبلیغات بد وجود ندارد. بنابر این وقتی این اقدام رونالدو توسط تام بردی، ستاره NFL و کمپین مبارزه ضد چاقی، مورد تایید قرار گرفت و او تقبیح این "بازاریابی موذیانه" را توسط رونالدو تحسین کرد، بدون تردید مدیران این شرکت در برج های خود مشغول زدن بطری های کوکاکولایشان به همدیگر بودند. این دقیقاً همان چیزی بود که آنها برای آن اسپانسر این مسابقات شده بودند.

 

1612862

توییت تام بردی در حمایت از حرکت رونالدو: "تقریبا به نظر می رسد که کهنه‌کارها می دانند چه می‌کنند..."

 

 

کریستیانو رونالدو از زمان رقابت‌های یورو در سال 2004 که اتفاقاً به میزبانی پرتغال نیز برگزار شد در ترکیب تیم ملی کشورش به میدان می‌رود. او حالا 17 سال بعد و این مرتبه در یورو 2020 که البته به دلیل مسائل مربوط به کرونا در سال 2021 برگزار می‌شود، باز هم در ترکیب پرتغالی‌ها حضور دارد.

حضور رونالدو در ترکیب تیم ملی پرتغال در بازی امروز برابر مجارستان باعث شد که او یک تاریخ سازی دیگر را رقم بزند. کریستیانو رونالدو به اولین بازیکنی تبدیل شد که در تاریخ مسابقات یورو در پنج دوره مختلف حضور پیدا کرده است همچنین فوق ستاره پرتغالی سی و نهمین بازی خود را در یک تورنمنت معتبر ملی(یورو / جام جهانی) انجام می دهد تا با عبور از شواین اشتایگر به رکوردار بازی در تورنمنت معتبر در میان بازیکنان اروپایی تاریخ تبدیل شود.

رونالدوی 36 ساله در مورد رژیم غذایی و رژیم مناسب برای حفظ تناسب اندام خود بسیار سخت‌گیر و وسواسی است و با رعایت رژیم های سخت و انجام منظم تمرینات جان‌فرسا توانسته تا این سن در بالاترین سطح از آمادگی قرار داشته باشد. بنابر این اصلا جای تعجب ندارد که او فقط با دیدن بطری های کوکا کولا به شدت دلخور به نظر می رسید.

 

1612648

 

بازار سهام در ساعت 3 بعدازظهر در اروپا آغاز به کار کرد و در آن مقطع ارزش سهم کوکاکولا نزدیک به 56.10 دلار بود. 30 دقیقه بعد و هنگامی که کریستیانو رونالدو و فرناندو سانتوس وارد نشست خبری ورزشگاه پوشکاش بوداپست شده و ستاره پرتغالی آن جملات را به زبان آورد، سهام کوکاکولا به پایین ترین قیمت خود رسید و به رقم 55.22 دلار در هر سهم تنزل یافت.

 

1612587

 

ژست رونالدو و کنار گذاشتن بطری های نوشابه باعث افت شدید و 1.6 درصدی این شرکت در بازار بورس شد. بدین ترتیب از نظر اقتصادی، کوکاکولا از ارزش 242 میلیارد دلار به 238 میلیارد دلار رسید و خسارتی چهار میلیارد دلاری را متحمل شد.

هر چند غول هایی مانند کوکاکولا به چنین بحران های مقطعی عادت دارند و در نهایت و با گذر زمان، این حرکت رونالدو در شبکه های اجتماعی باعث بیشتر دیده شدن کوکاکولا خواهد شد و به نوعی تبلیغی هم برای این شرکت محسوب می شود، هر چند اگر برای رسیدن به سود ناشی از آن، ابتدا ضرر هنگفتی را تقبل کنند. بار دیگر باید به جمله معروف بازار تبلیغات اشاره کرد: "هیچ تبلیغاتی بد نیست"!

 

 

دیدگاه‌ها