کد خبر : 1761912 | 26 خرداد 1400 ساعت 11:37 | 2.2K بازدید | 0 دیدگاه

برگزاری انتخابات IWF همچنان در گروی مجوز IOC

فدراسیون جهانی وزنه برداری بعد از تصویب اساسنامه‌اش در مجمع عمومی مجوز برگزاری انتخابات را از سوی کمیته بین المللی المپیک دریافت خواهد کرد.

برگزاری انتخابات IWF همچنان در گروی مجوز IOC
به گزارش "ورزش سه" و به نقل از تسنیم، پس از پخش گزارش شبکه آلمانی در خصوص تخلفات گسترده تاماش آیان، پیرمرد مجارستانی بعد از چند دهه حضور در IWF مجبور به کناره‌گیری از ریاست فدراسیون جهانی شد.

از آن روز IWF با مشکلات فراوانی روبرو شده و چندین سرپرست در رأس این فدراسیون قرار گرفته و یا برکنار شده و یا استعفا کرده اند. اکنون مایکل ایرانی - بریتانیایی سرپرست IW است و همچنان موعد برگزاری انتخابات این فدراسیون اعلام نشده است.

 

در حالی که فدراسیون جهانی به تازگی رنکینگ المپیکی ها را اعلام کرده و سهمیه‌های کشورها در بازی های المپیک توکیو مشخص شده است، همچنان بلاتکلیفی در راس IWF حرف اول را می‌زند و خبری از برگزاری انتخابات نیست.

 

همه چیز این روزها معطوف به المپیک است. کمیته بین المللی المپیک (IOC) پیش از این تاکید کرده که ابتدا باید اساسنامه فدراسیون جهانی وزنه‌برداری در مجمع عمومی به تصویب برسد تا پس از آن مجوز برگزاری انتخابات از سوی IOC صادر شود.

با توجه به اینکه فدراسیون جهانی وزنه برداری قصد برگزاری مسابقات جهانی را دو ماه پس از المپیک در گرجستان دارد، باید دید تا آن وقت شرایط برگزاری انتخابات مهیا خواهد شد.

دیدگاه‌ها