کد خبر : 1761921 | 26 خرداد 1400 ساعت 12:26 | 6.3K بازدید | 0 دیدگاه

روحانی: کشورهای دیگر بیکار ننشسته‌اند تا ایران همه سهمیه‌های کاراته را بگیرد

کسب یک سهمیه المپیک برای روسیه خوب بود

سرمربی ایرانی تیم ملی کاراته روسیه گفت، با توجه به شرایط کاراته روسیه و عدم حضور در برخی رویدادها، کسب یک سهمیه برای تیم تحت هدایت او خوب بوده است.

کسب یک سهمیه المپیک برای روسیه خوب بود
به گزارش "ورزش سه" و به نقل از تسنیم، حسین روحانی درباره عملکرد روسیه در مسابقات کاراته گزینشی المپیک اظهار داشت: در پاریس موفق به کسب یک سهمیه در کومیته بانوان شدیم، اما توقع داشتم یک سهمیه دیگر نیز کسب کنیم. با این حال خدا را شاکر هستم و مسئولان فدراسیون کاراته روسیه با توجه به اینکه هیچ بازیکنی در رنکینگ نداشتند از کسب این سهمیه راضی هستند.
 

وی تصریح کرد: یک مربی برای موفقیت در فضای جدید به زمان نیاز دارد، اما تنها 9 ماه فرصت کار با روسیه را داشتم. برای موفقیت فقط اردو و تمرینات کافی نیست و بازیکن نیاز به حضور در مسابقات و رویدادهای رسمی دارد. مسابقات زیادی را از دست دادیم و نتوانستیم در کاراته وان لیسبون و تست مسابقات المپیک در پاریس شرکت کنیم و تنها مسابقه ما حضور در کاراته وان استانبول و قهرمانی اروپا در کرواسی بود.

سرمربی تیم ملی کاراته روسیه خاطر نشان کرد: در این شرایط کسب یک سهمیه خوب بود و مسئولان روسیه از عملکردم رضایت داشتند. 45 روز دیگر نیز مسابقات المپیک است و ما بعد از یک استراحت کوتاه تمرینات خود را شروع خواهیم کرد. خیلی به بازیکن المپیکی خود ایمان دارم تا در المپیک روی سکو باشد. آنا چراشووا 19 ساله است و با توجه به شرایط سنی مناسب، آینده بسیار خوبی دارد. تمام تلاش خود را انجام خواهیم داد با این یک سهمیه در المپیک نتیجه خوبی بگیریم.

 

روحانی راجع به عملکرد کاراته ایران در مسابقات گزینشی المپیک پاریس گفت: در بحث کاتا، ایران شانس خوبی برای کسب سهمیه داشت، اما متأسفانه با وجود تلاش بچه‌ها این امکان مهیا نشد. در بحث کومیته، امیر مهدی‌زاده تلاش خود را انجام داد، ولی مسابقه یک طرفش برد و طرف دیگرش باخت است. رزیتا علیپور نیز علی‌رغم شایستگی و جدول خوبی که داشت، نتوانست سهمیه را کسب کند.

وی افزود: باید ببینیم شرایط او در مسابقه چگونه بوده است، اما طبق صحبت‌هایی که شنیدیم و چیزی که دیدم نتوانست توانایی‌های خود را نشان بدهد. روی علیپور تا قبل از مسابقات گزینشی فشار زیادی بود و طبیعی است وقتی بازیکن در فشار زیاد قرار بگیرد این شرایط پیش بیاید. هر کسی دوست دارد در المپیک باشد، اما امیدوارم بچه‌های ما بتوانند عدم حضور در المپیک را فراموش کنند.

 

مربی پیشین تیم ملی کاراته در پاسخ به این سؤال که بهتر نبود مهدی‌زاده با توجه به توانایی و شایستگی، وزن خود را تغییر نمی‌داد و حتی در صورت داشتن مشکل برای کاهش وزن‌، از ابتدا به دنبال سهمیه در مسابقات پاریس بود، گفت: امیر سالیان زیادی در وزن 60- کیلوگرم مبارزه کرد، اما بعد از مدتی با توجه به افزایش سن بدن شادابی زمان جوانی را برای کاهش وزن ندارد و سخت است. نباید بدون اطلاع از شرایط او، از دور بگویم باید در وزن 60- کیلوگرم باقی می‌ماند.

روحانی تصریح کرد: مسابقات المپیک در سه وزن برگزار می‌شود و اوزان 60- و 67- کیلوگرم ترکیب خواهند شد و در نهایت نیز اگر او به دنبال سهمیه در مسابقات گزینشی بود باید در وزن 67- کیلوگرم مبارزه می‌کرد. در حال حاضر مسابقه تمام شده است، اما به نظر من زیاد فرقی برای امیر نمی‌کرد. در این مدت فشار روانی زیادی روی او بود و امیر با این همه تجربه نیز این فشار را احساس می‌کرد. المپیک خیلی مهم است، اما همه چیز کاراته و  المپیک نیست و زندگی ادامه دارد.

 

وی درباره عملکرد کاراته ایران با کسب چهار سهمیه از شش سهمیه ممکن گفت: این درست است که کاراته ایران یکی از قدرت دنیاست، اما کشورهای دیگر بیکار ننشسته‌اند تا تنها ما همه سهمیه‌ها را کسب کنیم. اصلاً به دنبال جانب‌داری و حمایت نیستم، اما این نظر شخصی‌ام است. کل سهمیه‌های کومیته المپیک شش وزن است که ایران در مجموع آقایان و بانوان چهار سهمیه کسب کرده است. دستاوردی که نتیجه بدی است، اما اینکه همه سهمیه برای ما باشد به واقعیت نزدیک نیست. در حال حاضر نیز مسابقات کسب سهمیه تمام شد و باید از حالا تیم ملی باید روی المپیک تمرکز و همه باید کمک کند.

 

دیدگاه‌ها