کد خبر : 1761934 | 26 خرداد 1400 ساعت 13:11 | 25.7K بازدید | 3 دیدگاه

او فقط چهار تیر داشت که باید به چهار هدف می‌زد!

بی توجهی اسکوچیچ به انتقادات نقطه قوت اوست

مدیر اجرایی سابق نفت آبادان که نقش تسهیل‌کننده‌ای برای انتقال اسکوچیچ به تیم ملی داشت، به تمجید از سرمربی کروات تیم ملی پرداخته است.

بی توجهی اسکوچیچ به انتقادات نقطه قوت اوست

 

به گزارش "ورزش سه"، پس از دو سال دوری از فوتبال ایران، دراگان اسکوچیچ هدایت تیم دسته اولی خونه به خونه بابل را پذیرفت و توانست آن تیم را به فینال جام حذفی برساند و پس از آن عملکرد موفق، نظر مدیران صنعت نفت آبادان را جلب کرد و توانست در یک نیم‌فصل، نفتی‌ها را در کورس رقابت مدعیان لیگ برتر بیاورد و این تیم را در جمع سه تیم برتر جدول قرار دهد .

 

مهران فرقانی که در آن زمان باعث حضور این مربی در ایران شده بود، در گفتگو با خبرنگار ما گفت: من فکر می‌کنم اسکوچیچ که سرمربی تیم ملی فوتبال ایران شد، متاسفانه هجمه‌های زیادی روی انتخاب ایشان بود و از اول خیلی‌ها تخریب او را آغاز کردند؛ این شرایط روز به روز برای آقای اسکوچیچ سخت شد. هم پاندمی کرونا در جهان فراگیر شد و هم این‌که میزبانی مسابقات مقدماتی جام جهانی را از دست دادیم.

 

فرقانی درباره حاشیه‌سازی‌های شکل گرفته، گفت: بحث‌های حاشیه‌ای و گمانه‌زنی‌هایی هم که بعد از انتخاب رئیس فدراسیون فوتبال درباره سرمربی تیم ملی مطرح شد، بر حواشی قبلی اضافه شد و شرایط را برای دراگان اسکوچیچ سخت کرد و بحث انتخاب بازیکنان مختلف هم باعث انتقاداتی از ایشان شد؛ شرایط به گونه‌ای بود که همه چیز در وضعیت دشواری بود و اسکوچیچ باید از امتحان سختی موفق بیرون می‌آمد.

 

مدیر اجرایی سابق باشگاه نفت آبادان در ادامه صحبت‌های خود گفت: اسکوچیچ در وضعیت کسی بود که چهار تیر دارد و باید این چهار تیر را به هدف بزند و هیچ خطایی نمی‌کرد تا بتواند تیم ملی موفق باشد؛ در فضای بسته‌تر در نفت آبادان در شرایط سختی و در فاصله 18 روز به لیگ برتر، به تیم اضافه شد و ما آخر تیمی بودیم که سرمربی‌مان را انتخاب کردیم. وقتی ایشان کارش را آغاز کرد، تیم ما در نیم‌فصل اول در جمع سه تیم برتر جدول قرار گرفت که هیچکس تصور آن را نمی‌کرد.در نهایت هم دیدید که بعد از جدایی اسکو چه اتفاقی برای نفت افتاد.

فرقانی با اشاره به  عملکرد سرمربی کروات تیم ملی توضیح داد: اسکوچیچ مربی صاحب کارنامه‌ای است و در فوتبال ایران در هر تیمی که کار کرده است، موفق بوده و از خود اثرات مثبتی به جای گذاشته است؛ به نظر من مهم‌ترین موفقیت او در دوران حضورش در فوتبال ایران، این است که با جو منفی شدیدی که روی تیم ملی وجود داشت، کنار آمد و به آن بی‌توجه بود و کار خودش را انجام داد. این روشی است که مربیان بزرگ دارند و اگر چه اسکوچیچ را نمی‌توان به لحاظ رزومه با بعضی از سرمربی‌ها مثل آقای کی‌روش مقایسه کرد اما باید احترام زیادی برای کاری که کرد، گذاشت.

 

او در بخش پایانی صحبت‌های خود با تمجید دوباره از عملکرد اسکوچیچ، گفت: به خصوص که ما الان آنقدر غرق شادی هستیم که یادمان رفته با چه استرسی این چهار مسابقه را آغاز کردیم؛ به نظر من مهم‌ترین اعتبار این صعود متعلق به سرمربی تیم ملی است، اگر چه نسل خیلی خوبی هم داریم، اما در هر تیم فوتبال اول باید به سراغ سرمربی رفت و موفقیت‌ها و شکست‌ها را باید به پای سرمربی تیم ملی نوشت .

دیدگاه‌ها