کد خبر : 1761940 | 26 خرداد 1400 ساعت 13:28 | 582.9K بازدید | 34 دیدگاه

تغییر در رنکینگ فیفا؛

احتمال قرارگیری ایران در گروه مرگ

تیم ملی ایران پس از پیروزی مقابل عراق توانست به دور نهایی انتخابی جام جهانی صعود کند و حالا برای شناختن حریفان مرحله آخر انتظار می‌کشد.

احتمال قرارگیری ایران در گروه مرگ

به گزارش "ورزش سه"، تیم ملی فوتبال ایران چهار برد متوالی را در بحرین به دست آورد تا در شب آخر مسابقات دور گروهی این مرحله به صدر جدول گروه برسد و بدون حرف و حدیث و در نظر گرفتن نتایج سایر تیم‌ها به دور نهایی صعود کند. صعودی که شایسته تیم پر افتخار آسیا بود. اما کار برای تیم دراگان اسکوچیچ تازه شروع شده است. سخت ترین مرحله با تیم‌هایی که هر کدام مدعی صعود به جام جهانی هستند چالشی دشوار  را برای ایران در پی خواهد داشت.

 

پس از صعود ایران سازوکار قرعه کشی مرحله نهایی اعلام شد که بر اساس رنکینگ فیفا انجام میشود و با توجه به تغییر رنکینگ فیفا احتمال تغییر آن بسیار بالا است. پیش از این اعلام شده بود که ایران و ژاپن در سید یک قرار دارند و باهم رودررو نخواهند شد. در سید دوم استرالیا و کره جنوبی حضور دارند، در سید سه عربستان و عراق، در سید چهارم امارات و چین، در سید پنج سوریه و عمان و در سید ششم ویتنام و لبنان قرار می‌گیرند.

 

به نظر می‌رسد باتوجه به نتایج تیمهای ملی در چند بازی اخیر، فیفا در رنکینگ تازه اش، تغییراتی را اعمال کند. صفحه توییتر Footy Rankings در توییتی سیدبندی مدنظر خود را با توجه به نتایج رقم خورده در بازی‌های اخیر و احتمالات برای جابجایی تیم‌ها در جدول فیفا را به نوع دیگری اعلام کرد. در این صفحه سیدهای یک و دو بدون تغییر هستند و ایران و ژاپن در گلدان اول قرار دارند و با هم رو به رو نخواهند شد. در سید دوم استرالیا و کره هستند که با یکی از این دو تیم سر سخت دیدار خواهیم کرد.

 

1612912

 

اما در سید سوم کنار تیم عربستان، اماراتی قرار گرفته است که به عنوان تیم صدر نشین صعود کرد. در سید چهارم عراق و چین قرار گرفته اند. در سید پنجم سوریه به همراه تیم خوب برانکو یعنی عمان قرار دارند. در گلدان ششم هم لبنان و ویتنام قرار گرفته اند.

 

با توجه به این تغییرات در رنک فیفا و تغییر در سید بندی ممکن است حریفان ایران تغییر کنند و باید منتظر اعلام رسمی فیفاو روز قرعه کشی بمانیم. شاید قرعه ایده آل در این سیدبندی برای ایران مصاف بااسترالیا، امارات، چین، سوریه و لبنان باشد.

 

با این حال شاید تقابل ایران با کره جنوبی، عربستان، عراق، عمان و ویتنام کار شاگردان اسکوچیچ برای صعود را بسیار سخت کند. از بین شش تیم هر گروه، دو تیم به عنوان صدرنشین راهی جام جهانی می‌شوند و تیم سوم پس از تقابل با تیم سوم گروه دیگر، باید یک پلی آف دیگر را هم برگزار کند تا بلیت جام جهانی را به دست آورد.

قرعه کشی مرحله مقدماتی جام جهانی سوم تیر ماه برگزار خواهد شد و تا آن زمان یعنی یک هفته بعد، فیفا رنکینگ تازه خود را اعلام می‌کند. همچنین شایعاتی مبنی بر برگزاری مجتمع مسابقات مقدماتی جام جهانی وجود دارد.

دیدگاه‌ها