کد خبر : 1761964 | 26 خرداد 1400 ساعت 16:39 | 42.4K بازدید | 1 دیدگاه

ادعای روزنامه الاقتصادیه عربستان

تمایل AFC بر برگزاری غیرمتمرکز مقدماتی جام جهانی

روزنامه عربستانی الاقتصادیه مدعی شد که کنفدراسیون فوتبال آسیا به فیفا اعلام کرده که تمایل دارد مرحله سوم مقدماتی جام جهانی را به صورت رفت و برگشتی برگزار کند.

تمایل AFC بر برگزاری غیرمتمرکز مقدماتی جام جهانی

به گزارش "ورزش سه"، مرحله دوم از رقابت های مقدماتی جام جهانی در آسیا، روز گذشته به پایان رسید و چهره 12 تیم راه یافته به دور سوم و اصلی راهیابی به جام جهانی 2022 قطر مشخص شد. رقابت هایی که قرار است در دو گروه 6 تیمی برگزار شود.


در حالی که طی روزهای گذشته بحث و گمانه زنی هایی در مورد چگونگی برگزاری مرحله سوم این رقابت ها در رسانه ها مطرح شد، امروز روزنامه الاقتصادیه به نقل از یک منبع آگاه در کنفدراسیون فوتبال آسیا خبر داد که AFC در انتظار تصمیم نهایی فیفا در مورد مکانیزم برگزاری مرحله پایانی این رقابت هاست.


این منبع اعلام کرد که کنفدراسیون فوتبال آسیا قصد دارد جهت اطمینان از حضور تماشاگران در این رقابت ها و برگزاری عادلانه مسابقات بدون برتری تیمی نسبت به تیم دیگر و همچنین جبران برخی از خسارات مالی کنفدراسیون فوتبال آسیا و فدراسیون های شرکت کننده به دلیل بحران ویروس کرونا که جهان را فرا گرفت، با استفاده از سیستم رفت و برگشت این مرحله را برگزار کند.


طبق اعلام الاقتصادیه، فیفا تصمیم گرفته است که در ماه سپتامبر تصمیم قاطع و نهایی خود درخصوص چگونگی برگزاری مرحله سوم مقدماتی جام جهانی را اعلام کند منوط بر اینکه در صورت تصمیم به برگزاری مسابقات به صورت متمرکز و در یک کشور، کنفدراسیون فوتبال آسیا شروع به دریافت پرونده های درخواست میزبانی این رقابت ها کند.


این منبع ادامه داد: تصمیم گیری نهایی در این خصوص فقط در اختیار AFC نیست. این، مرحله مقدماتی جام جهانی است که توسط فیفا نظارت می شود و این سازمان است که باید سیستم برگزاری مسابقات را تأیید کند و از نظر AFC برگزاری بازی ها در زمین کشورها عادلانه است، با توجه به اینکه اکنون وضعیت سلامتی بهتر شده و گردهمایی ها نیز شکل می گیرد.


وی افزود: ما منتظر اعلام وضعیت بهداشتی از طرف همه فدراسیون ها هستیم، تا فرصت برای برگزاری این بازی ها در سیستم رفت و برگشت در دسترس باشد، همانطور که تمایل AFC و برخی فدراسیون ها به برگزاری مرحله سوم مقدماتی جام جهانی، به شکل رفت و برگشتی است.


دیدارهای نخست از مرحله سوم مقدماتی جام جهانی در تاریخ دوم سپتامبر (11 شهریور) آغاز می شود. سایر مسابقات به ترتیب در تاریخ های 16 شهریور، 15 مهر، 7 ، 20 و 25 آبان، 7 و 12 بهمن و 5 اسفند برگزار می شود. دهمین و آخرین دور این رقابت ها نیز در تاریخ 9 فروردین 1401 به انجام خواهد رسید تا چهره تیم های راه یافته به جام جهانی مشخص شود.


در دور سوم از مرحله مقدماتی جام جهانی 2022، تیم ها در دو گروه شش تیمی تقسیم خواهند شد. تیم های اول و دوم هر گروه مستقیماً به جام جهانی راه خواهند یافت و تیم های سوم هر گروه در دو دیدار رفت و برگشت به مصاف هم می روند تا تیم برنده به مصاف تیمی از کونکاکاف برود.


ضمن اینکه قرعه کشی این دو گروه، اول ژوئیه آینده (10 تیر) برگزار می شود، جایی که تیم ها به شش گلدان تقسیم می شوند. در هر گلدان دو تیم بر اساس آخرین رتبه بندی فدراسیون جهانی فوتبال فیفا در ماه ژوئیه قرار خواهند گرفت. با توجه به رتبه بندی فعلی فدراسیون جهانی فوتبال، تیم های ایران و ژاپن در سید یک قرار خواهند گرفت. به این معنی که این دو تیم با یکدیگر روبرو نخواهند شد.

دیدگاه‌ها