کد خبر : 1762014 | 26 خرداد 1400 ساعت 20:27 | 14.6K بازدید | 0 دیدگاه

نگار اسماعیلی با قهرمانی آسیا رکوردشکنی کرد

نمایندگان تکواندو ایران در روز نخست مسابقات قهرمانی آسیا موفق به کسب شش مدال رنگارنگ شدند.

نگار اسماعیلی با قهرمانی آسیا رکوردشکنی کرد

به گزارش "ورزش سه" به نقل از ایسنا، بیست‌وچهارمین دوره مسابقات تکواندو قهرمانی آسیا ۲۰۲۱ از صبح امروز (چهارشنبه ) با حضور ۱۸۹ تکواندوکار از ۲۱ کشور  در سالن نوهاد نوفال بیروت آغاز شد و نمایندگان ایران با کسب یک مدال طلا، یک مدال نقره و چهار مدال برنز در روز نخست به کار خود پایان دادند.

 

در رقابت‌های وزن ۴۶- کیلوگرم بانوان، نگار اسماعیلی ملی‌پوش تیم ملی تکواندو بانوان کشورمان با کسب مدال طلا موفق شد طلسم ۱۳ ساله کسب مدال طلا توسط بانوان ایرانی در مسابقات قهرمانی آسیا را شکسته و بعد از فاطمه نعمتی نام خود را به‌عنوان دومین دارنده مدال طلای مسابقات تکواندو در قاره آسیا ثبت کند.

 

اسماعیلی در این مسابقات ابتدا با نتیجه ۲۹ بر ۹ از سد زیودا آیریماتوا از قزاقستان گذشت و در ادامه مقابل ورونیکا گارسس از فیلیپین به برتری ۲۲ بر ۴ رسید. او در مرحله نیمه نهایی به مصاف شوخسانام ازاموا از ازبکستان رفت و با برتری ۲۸ بر ۷ فینالیست شد. اسماعیلی در دیدار نهایی نیز با نتیجه ۳۱ بر ۹ می رئو کانگ از کره جنوبی را شکست داد و به مدال طلا رسید.

 

ناهید کیانی نیز در وزن ۵۷ کیلوگرم بانوان ابتدا در مرحله یک چهارم نهایی با نتیجه ۲۲ بر ۹ مقابل پائولینا لوئیس لوپز از فیلیپین به برتری دست یافت، اما با شکست ۱۳ بر ۸ مقابل یو جین کیم از کره جنوبی موفق به حضور در دیدار نهایی نشد و به مدال برنز رسید. در رقابت‌های وزن ۵۴- کیلوگرم بانوان هم غزل سلطانی نماینده کشورمان با غیبت تی کیم نیکان از ویتنام به مرحله نیمه نهایی راه یافت، اما با شکست ۱۸ بر ۶ مقابل پو یا سو ملی‌پوش المپیکی چین تایپه شانس حضور در دیدار نهایی را از دست داد و به مدال برنز رسید.

 

امروز همچنین میرهاشم حسینی ملی‌پوش المپیکی تکواندو ایران در رقابت‌های وزن ۶۸- کیلوگرم، در گام نخست به مصاف هو جون جین از کره جنوبی رفت و در حالی که با نتیجه ۵ بر ۶ از حریف خود پیش بود، با دریافت یک ضربه صورت ناک اوت شد و از دور مسابقات کنار رفت.

 

در رقابت‌های امروز پنج نماینده تکواندو ایران که از طریق مسابقات جام ریاست فدراسیون جهانی را کسب کرده بودند نیز به روی شیاپ‌چانگ رفتند که حاصل عملکرد آنها یک مدال نقره و دو مدال برنز بود. مدال‌هایی که در جدول رده‌بندی توزیع مدال‌ها برای تیم ملی تکواندو کشورمان ثبت نخواهد شد.

 

حسین لطفی در رقابت‌های وزن ۵۴- کیلوگرم پس از استراحت در دور نخست، با نتیجه ۲۴ بر ۱۸ از سد محمود التاریره از اردن گذشت. او در مرحله نیمه نهایی به مصاف صمد تمیرخان از ازبکستان رفت و در دیداری نزدیک با نتیجه ۱۸ بر ۱۷ مقابل حریف خود پیروز شد و به دیدار نهایی راه یافت. جون سئو بائه قهرمان مسابقات جهانی منچستر در سال ۲۰۱۹ حریف لطفی در دیدار نهایی بود و مقابل نماینده تکواندو کشورمان به برتری ۳۴ بر ۱۳ دست یافت تا لطفی به مدال نقره دست پیدا کند.

 

 محمدرضا خانی در وزن ۸۷- کیلوگرم پس از حاضر نشدن نماینده قطر در دیدار نخست، در مرحله یک چهارم نهایی با نتیجه ۱۵ بر ۸ مغلوب اسماعیل دویسبایو از قزاقستان شد و از دور رقابت‌ها کنار رفت. همچنین در بخش بانوان و در وزن ۴۶- کیلوگرم، فرشته خزایی ابتدا در دور نخست با نتیجه ۲۰ بر صفر از سد آمنه الجرایح از سوریه گذشت و در ادامه با نتیجه ۳۸ بر صفر الینا آیده از لبنان را مغلوب کرد. خزایی در مرحله نیمه نهایی به مصاف می رئو کانگ از کره جنوبی رفت و با نتیجه ۲۷ بر ۸ مغلوب شد و به مدال برنز رسید. در این وزن نگار اسماعیلی به مدال طلا دست یافت.

 

در رقابت‌های وزن ۷۳- کیلوگرم بانوان نیز زینب اسماعیلی در مبارزه نخست با نتیجه ۲۳ بر ۹ وارد سلمان از لبنان را شکست داد، اما در مرحله نیمه نهایی با نتیجه ۱۸ بر ۶ مقابل کانسل دنیز از قزاقستان مغلوب شد و به مدال برنز رسید.

 

هدایت تیم ملی مردان بر عهده فریبرز عسکری به‌عنوان سرمربی و وحید عبداللهی به‌عنوان مربی است. مهرو کمرانی سرمربی تیم ملی بانوان است و فاطمه صفرپور و ریحانه فولادی هم مربیان این تیم هستند.

 

این مسابقات روز جمعه ۲۸ خرداد ماه به پایان می‌رسد.

 

دیدگاه‌ها