کد خبر : 1762063 | 27 خرداد 1400 ساعت 11:17 | 7.9K بازدید | 0 دیدگاه

سکوت قهرمان‌ ووشوی جهان شکست

ستاره تیم‌ملی ووشوی (ساندا) ایران که این روزها حواشی زیادی را پشت سر خود می‌بیند، نسبت به همه این اخبار واکنش‌ نشان داد.

سکوت قهرمان‌ ووشوی جهان شکست

به گزارش "ورزش سه" به نقل از ایسنا، پس از آنکه طی دو سال اخیر خبرهایی تحت عنوان مثبت شدن تست دوپینگ برخی قهرمانان ووشوی ایران این فدراسیون را به حاشیه برد، عدم حضور عرفان آهنگریان در نخستین دوره مسابقات آزاد ساندا (مسابقات حرفه‌ای ووشو) بار دیگر باعث شد که حواشی تحت عنوان مثبت بودن تست دوپینگ این ملی‌پوش نیز در فضای مجازی دست به دست شود.

 

البته جرقه حواشی از زمانی زده شد که دارنده مدال طلای بازی‌های آسیایی و قهرمانی جهان ووشو در رقابت‌های لیگ برتر این فصل شرکت نکرد. پس از اوج‌گرفتن‌این‌صحبت‌ها طی چند روز اخیر آهنگریان در گفت‌وگو با ایسنا به این‌ حواشی پاسخ داد.

 

*از نظر وزنی و مالی‌مسابقات حرفه‌ای ووشو ایده‌آل من نبود

او درباره دلیل عدم حضورش در مسابقات آزاد ساندا گفت: حقیقت این بود که برای مسابقات حرفه‌ای‌ ووشو در ایران اوزان ۶۰، ۷۰، ۸۰ و ۹۰ کیلوگرم مد نظر فدراسیون هستند و به من نیز گفتند که اگر بخواهم مبارزه کنم باید در هفتاد کیلو روی سکو بروم. چون وزن من بین ۶۶ تا ۶۷ کیلو است برای مبارزه در ۶۰ کیلوگرم اذیت می‌شدم و در ۷۰ کیلو هم اکثر نفرات دعوت شده و حاضر در لیست ۷۵ و بالای ۷۵ کیلوگرم هستند که شرایط را برای وزن من سخت می‌کرد.

 

ملی‌پوش ساندای ایران افزود: به همین دلیل گفتم می‌توانم در ۶۵ کیلوگرم مبارزه کنم که نمی‌شد بخاطر یکی دو نفر یک‌ وزن دیگر اضافه کنند. ضمن اینکه از نظر مالی هم شرایط ایده‌آلی برای من نبود و تصمیم گرفتم در این دوره شرکت نکنم. همچنین وقتی دیدم ازنظر بار فنی هم برای من چندان مفید نخواهد بود تصمیم‌ گرفتم‌ در این دوره از رقابت‌ها شرکت نکنم. اما متاسفانه یکسری افراد ندانسته حاشیه سازی می‌کنند.

 

*از آب گل آلود ماهی می‌گیرند

او درباره حواشی ایجاد شده تحت عنوان مثبت شدن تست دوپینگش در فضای مجازی نیز گفت: متاسفانه پشت سر بنده خیلی‌ها حواشی زیادی درست‌ کرده‌اند. البته این افراد ‌دلسوز ووشو نیستند و به دنبال منافع شخصی خود این اقدام‌ها را انجام می‌دهند. درست است در یکی دو سال اخیر حواشی بخاطر دوپینگ‌ها بود، اما به قدری ووشو موفق‌ است که‌ خیلی‌ها ‌می‌خواهند از این آب گل آلود ماهی بگیرند، چون از قطار موفقیت ووشو جا مانده‌اند. ضمن اینکه نمی‌توان همه تقصیرها را گردن فدراسیون انداخت. 

 

دارنده طلای آسیا تصریح کرد: یکسری افراد که در فدراسیون حضور نداشته و بار فنی هم ندارند، دوست دارند در فدراسیون باشند که به همین دلیل دنبال ایجاد حاشیه هستند.

مدتی است برای من نیز حاشیه سازی می‌کنند ‌و می‌گویند عرفان‌ آهنگریان برای حضور در تیم ملی پول داده است. وقتی‌من در این سن باتلاش بسیار به موفقیت رسیده‌ام این اخبار ناراحت کننده است.

 

*دلیل عدم حضورم در لیگ مسائل مالی بود نه دوپینگ 

آهنگریان در واکنش به این موضوع که می‌گویند تست اول او مثبت شده است، اظهار کرد: من در این سن کم به مدال رسیده‌ام و از این جهت خداوند را شکر می‌کنم که همیشه جواب تلاش‌هایم را داده است. متاسفانه یکسری افراد خارج از کشور در حال حاشیه سازی هستند و بخاطر مشکلات شخصی همه را مورد خطاب قرار داده‌اند. از یکی دو شب‌ گذشته هم گفته‌اند آهنگریان دوپینگش‌ مثبت است که در لیگ بازی نکرد. در این دو سال کرونا من‌ مشغول کارهای ‌شخصی‌ هستم و اصلا مشکلی وجود ندارد. از همان ابتدا گفته بودم که چون‌مبلغ قراردادها پایین و با مدت زمان لیگ همخوانی ندارد، برای من ایده‌آل نیست که در این‌مسابقات شرکت کنم.

 

او گفت: من حتی در مسابقات جهانی دو تست دادم و در اردوی تیم ملی هم دوبار از بنده تست گرفتند که روی هم می‌شود چهار بار. بجز محسن فکر نمی‌کنم ‌کسی‌ این ‌تعداد تست‌ را داده باشد. من همیشه در سایت فدراسیون‌جهانی آپدیت هستم ‌و کمیته ضد دوپینگ فدراسیون ‌جهانی روی بنده تمرکز دارد، هرکسی‌ می‌تواند این‌ موضوع را پیگیری کند.

 

اما چیزی که هست عرفان آهنگریان با این کارها (دوپینگ) غریبه است و برای اثبات توانایی‌های خود سالم ورزش می‌کند. به ورزش رزمی آمدم تا توانایی‌هایم را نشان دهم. امیدوارم این افراد حسود نیز از کارهای خود دست بردارند.

دیدگاه‌ها