کد خبر : 1762095 | 27 خرداد 1400 ساعت 13:56 | 60.8K بازدید | 2 دیدگاه

کاشت دستگاه ICD در قفسه سینه اریکسن

فدراسیون فوتبال دانمارک اطلاعات جدیدی را در رابطه با روند نجات یافتن جان کریستین اریکسن فاش کرده است.

کاشت دستگاه ICD در قفسه سینه اریکسن

به گزارش "ورزش سه"، شنبه شب و در جریان دیدار دو تیم دانمارک و فنلاند بود که کریستین اریکسن در دقیقه 41 بازی به شکلی ترسناک روی زمین افتاد و بعد از آن مشخص شد که این هافبک خلاق دچار ایست قلبی شده است. بعد از این اتفاق پزشکان دانمارک مجبور شدند که اریکسن را با آمبولانس به بیمارستان منتقل کنند و بعد از ساعت ها نگرانی مشخص شد که هافبک دانمارک  از یک خطر بزرگ نجات یافته است.

 

اما مورتن بوسن، پزشک تیم ملی دانمارک بعد از اتفاقات رخ داده ادعای مهمی را مطرح کرده و گفته بود: "او رفته بود(اشاره به این که اریکسن تقریبا جان خود را از دست داده بود). ما CPR کردیم و ایست قلبی رخ داد. چقدر به این اتفاق نزدیک بودیم؟ نمی دانم، ما او را برگرداندیم، خیلی سریع بود. من متخصص قلب نیستم بنابراین نمی توانم بگویم که چرا این اتفاق افتاده است. من این را به متخصصان می سپارم."

 

 

1611924

 

 

در همین ارتباط اکنون فدراسیون فوتبال دانمارک بیانیه ای در این زمینه منتشر کرده و جزئیات بیشتری را فاش کرده است. در این بیانیه آمده است: "بعد از اینکه معاینات مختلف روی قلب اریکسن صورت گرفت، تصمیم بر این شد که باید ICD(دستگاه ضربان ساز قلب) به او متصل شود. این دستگاه پس از حمله قلبی به دلیل اختلالات ریتم ضربان او ضروری بود.

 

کریستین نیز این ایده را پذیرفت و علاوه بر آن، این طرح توسط متخصصان ملی و بین المللی تأیید شده است؛ جایی که همه آنها درمان یکسانی را توصیه می کنند."

دیدگاه‌ها