کد خبر : 1762143 | 27 خرداد 1400 ساعت 19:27 | 33.6K بازدید | 2 دیدگاه

دکتر آلمانی فاش کرد؛

نخستین کلمات اریکسن پس از بازگشت به زندگی

دکتر ینس کلینفلد که یکی از نخستین کسانی بود که پس از ایست قلبی کریستین اریکسن بالای سر او حاضر شد، درباره نخستین لحظات هشیاری ستاره دانمارک صحبت کرده است.

نخستین کلمات اریکسن پس از بازگشت به زندگی

به گزارش "ورزش سه"، یکی از پزشکانی که هفته گذشته و پس از ایست قلبی کریستین اریکسن در نخستین بازی تیم ملی دانمارک در یورو 2020 برابر فنلاند، در بازگرداندن این ستاره دانمارکی به زندگی نقش بسزایی داشت، درباره نخستین کلماتی که او پس از بازیابی هشیاری اش بر زبان آورده است صحبت کرد.

 

1613256

 

پس از اینکه در دقیقه 41 بازی دانمارک برابر فنلاند اریکسن بیهوش بر زمین افتاد، مشخص شد که او دچار ایست قلبی شده است و پیش از آنکه به بیمارستان منتقل شود و وضعیتش تحت کنترل در بیاید 12 دقیقه در زمین بازی عملیات احیا و CPR توسط پزشکان روی او انجام شد.

دکتر آلمانی ینس کلینفلد که یکی از نخستین پزشکانی بود که در ورزشگاه پارکن در کپنهاگ بالای سر اریکسن رسید و کمک کرد که با شوک الکتریکی قلب ستاره 29 ساله دانمارک دوباره به تپش بیافتد و او به زندگی برگردد، درباره نخستین دقایق اریکسن پس از بازیابی هشیاری اش صحبت کرده است.

 

1613257

 

دکتر کلینفلد گفت: "30 ثانیه بعد از برگشت ضربان قلب اریکسن چشمانش را باز کرد و من توانستم مستقیما با او صحبت کنم.

لحظه بسیار تکان دهنده ای بود چرا که شانس موفق در چنین شرایط بحرانی‌ای در زندگی روزمره به شدت پایین تر است.

من از او پرسیدم خب برگشتی پیش ما؟ و او پاسخ داد "بله برگشتم. محض رضای خدا من فقط 29 سالم است!"

 

1613255

 

امروز پزشک تیم ملی دانمارک و فدراسیون فوتبال این کشور اعلام کردند که قرار است دستگاه ضربان‌ساز در سینه اریکسن نصب شود: "بعد از اینکه معاینات مختلف روی قلب اریکسن صورت گرفت، تصمیم بر این شد که باید ICD(دستگاه ضربان ساز قلب) به او متصل شود. این دستگاه پس از حمله قلبی به دلیل اختلالات ریتم ضربان او ضروری بود.

کریستین نیز این ایده را پذیرفت و علاوه بر آن، این طرح توسط متخصصان ملی و بین المللی تأیید شده است؛ جایی که همه آنها درمان یکسانی را توصیه می کنند."

 

دیدگاه‌ها