کد خبر : 1762151 | 27 خرداد 1400 ساعت 20:21 | 28.9K بازدید | 0 دیدگاه

مسی‌‎های فوتبال ایران رودرروی هم؛ 

روزهای پرالتهاب یکی از بزرگترین باشگاه‌دارهای ایران

مجموعه صنایع مس ایران روزهای پرالتهابی را پشت سر می‌گذارد و فرهاد کاظمی آخرین انتخاب آنها برای بازگرداندن بزرگترین باشگاه مجموعه مس به لیگ برتر بوده است.

روزهای پرالتهاب یکی از بزرگترین باشگاه‌دارهای ایران 

به "گزارش ورزش سه"، یکی از اتفاقات پیرامون مجموعه مس طی روزهای اخیر، انتقال مجتبی سرآسیایی مربی سابق شهرخودرو از مس رفسنجان به مس کرمان بود؛ تصمیمی که با موافقت مدیران و کادر فنی این باشگاه رفسنجانی صورت گرفت، ولی شکست خانگی یک بر صفر مقابل بادران سبب شد تا درنهایت مدیران باشگاه مس کرمان و در راس آنها سعدمحمدی مدیریت مجموعه صنایع مس ایران تصمیم به بر کناری رضا مهاجری بگیرد و چند ساعتی می شود که فرهاد کاظمی برای انجام ماموریتی سخت در 5 بازی آینده برگزیده شده است.


نارنجی پوشان فوتبال ایران که همین چند سال پیش یکی از نمایندگان فوتبال ایران در آسیا بودند و یکی از تیم های مقتدر لیگ برتر، پس از سقوط به دسته اول که در فرودین سال 1393 اتفاق افتاد، چند سالی می شود که برای بازگشت تلاش می کنند، ولی جریان های تاثیرگذار و پیرامونی این باشگاه از هواداران گرفته تا مدیران و ... هر سال به نوعی متهم می شوند که مانع موفقیت مس شده‌اند. سال گذشته مجتبی حسینی فقط یک گل برای بازگرداندن کرمانی ها به لیگ برتر کم آورد و در اوج ناامیدی مدیران باشگاه یک فصل سخت دیگر را از نو آغاز کردند و محمدرضا مهاجری برای انجام این ماموریت با قراردادی سه ساله به کرمان رفت. 


مس کرمان که نفرات خوبی را هم برای انجام این ماموریت در اختیار دارد، در هفته های ابتدایی خوب نتیجه می گرفت و همواره یکی از صدرنشینان بود؛ نیم فصل اول با قهرمانی تمام نشد، ولی کسب 13 امتیاز از 5 مسابقه در شروع نیم فصل دوم شکی باقی نگذاشته بود که مس کرمان می تواند طلسم بازگشت به لیگ برتر را بکشند، اما کسب یک پیروزی طی هفت مسابقه اخیر سبب شده تا حالا آنها با 46 امتیاز پشت سر دو تیم 50 امتیازی بادران و هوادار باشند و تیم های  فجرسپاسی، خوشه طلایی و شاهین شهرداری بوشهر به ترتیب 47، 46 و 46 امتیازی هستند تا فرهاد کاظمی کار آسانی در 5 بازی باقی مانده در اختیار نداشته باشد.


با تمام این نتایجی که کسب شد، مدیران باشگاه مس کرمان تا همین چند روز پیش سفت و محکم پشت سر مربی خود ایستاده بودند. حتی پیش از انجام هفته 29 ام به یکباره بحث حضور مجتبی سرآسیایی در باشگاه مس کرمان به عنوان دستیار اصلی مهاجری در شرایطی مطرح شد که مس رفسنجان هم در لیگ برتر طی چند بازی اخیر به نتایج دلخواه خود نرسیده است. این انتقالِ پر سر و صدا در استان کرمان با تمام حواشی‌ای که داشت برگزار شد، ولی شکستِ خانگی برابر بادران سبب تغییر کادر فنی شد و وقتی مجتبی سرآسیایی پس از سه روز غیبت قصد بازگشت به تمرینات تیم سابقش یعنی مس رفسنجان را داشت، با ممانعت این باشگاه روبرو شد؛ موضوعی که سبب واکنش برخی رسانه های محلی شد و آنها مدیران و کادر فنی باشگاه مس رفسنجان را به بی اخلاقی و نامهربانی متهم کردند، اما در سوی مقابل هم برای مدیران باشگاه مس رفسنجان و کادر فنی تیم فوتبال این باشگاه قابل پذیرش نبوده که مجتبی سرآسیایی بدون اجازه و شبانه باشگاه را ترک کند و پس از سه روز دوباره برگردد و کارش را از سر بگیرد. این دقیقا همان چیزی است که در بیانیه باشگاه مس رفسنجان در واکنش به اختلاف ربیعی و سرآسیایی هم ذکر شده است.


در واقع رفت و بازگشت سه روزه مجتبی سرآسیایی که برای نجات مس از رفسنجان به کرمان رفته بود، حالا عامل اختلاف دو باشگاه بزرگ مجموعه صنایع مس ایران شده و در این بین سعدمحمدی مدیر این مجموعه که به همراه علی رمضانی مدیرعامل باشگاه مس کرمان دو عامل این انتقال بوده اند، روزهای بسیار دشواری را تجربه می کنند.


مجموعه مس ایران اما هنوز هفته‌های سرنوشت سازی را پیش روی باشگاه های خود می بیند؛ آنها اگرچه با صعود مس شهربابک یک تیم جدید در مسابقات لیگ دسته اول سال آینده خواهند داشت، اما باید در 5 هفته باقی مانده تمام حواسشان به مس کرمان باشد و سعی کنند تیم فوتبال این باشگاه را به لیگ برتر بازگردانند و از سوی دیگر نباید کاملا بی خیال مس رفسنجان شوند که در اولین فصل حضور در لیگ برتر، توانسته نتایجی بسیار در خور توجه را کسب کند. 


این ها البته سه دغدغه اصلی مدیران یکی از بزرگترین صنایع ایران است که طی روزهای اخیر نتوانسته با تصمیماتی که اتخاذ می کند، مدیران دو باشگاه بزرگ‌ش را همسو کند ولی همچنان در تلاش است که بهترین تصمیمات را برای موفقیت باشگاه‌هایش بگیرد.

دیدگاه‌ها