کد خبر : 1762153 | 27 خرداد 1400 ساعت 22:50 | 23.3K بازدید | 0 دیدگاه

ازبک‌ها بازهم ردای قهرمانی به تن کردند؛

این طلسم ادامه دارد؛ سه‌گانه نایب قهرمانی در کافا

تیم ملی فوتبال جوانان زنان ایران علی‌رغم پیروزی مقابل قرقیزستان نتوانست عنوان قهرمانی تورنمنت کافا را از آن خود کند.

این طلسم ادامه دارد؛ سه‌گانه نایب قهرمانی در کافا

به گزارش "ورزش سه" در روز پایانی رقابت‌های جام آسیای مرکزی (کافا) تیم ملی جوانان ایران در شرایطی شانس قهرمانی داشت، که در تصمیم عجیب برگزارکننده مسابقات، حریف ملی‌پوشان ایرانی با دو ساعت تاخیر نسبت به آن‌ها بازی خود را برگزار می‌کرد و به همین علت کار قهرمانی شاگردان آزمون دوچندان سخت بود.

 

1613339

 

 

چرا که آن‌ها حداقل باید با چهار گل پیروز می‌شدند و در بازی مقابل حریف با حداقل نتیجه پیروز می‌شد یا با تساوی و شکست از زمین خارج می‌شد تا قهرمانی نصیب شاگردان مریم آزمون شود؛ از ساعت 17:30 دختران جوان ایران مقابل قرقیزستان به میدان رفتند که خیلی زود هستی فروزنده روی پاس عالی زینب عباسپور در دقیقه 8 گل اول را به ثمر رساند تا امیدها برای قهرمانی افزایش پیدا کند.

 

در ادامه فرصت‌های متوالی نصیب دختران جوان ایران شد اما یکی پس از دیگری از دست رفت؛ تا این‌که سرانجام اشتباه خط دفاعی قرقیزستان در دقیقه 30 باعث شد تا نگین زندی اختلاف را به دو گل برساند. اما این برتری دو گله دوام زیادی نداشت و در دقیقه 38 عدم هماهنگی میان دفاع و دروازه‌بان باعث خلق موقعیت برای قرقیزها شد و آن‌ها گل اول خود را به ثمر رساندند تا نیمه اول با برتری 2 بر 1 شاگردان آزمون به پایان برسد.

 

1613338

 

 

در شروع نیمه دوم رکسانا معصومی با ضربه‌ای تماشایی توانست توپ را برای سومین‌بار در این مسابقه به تور دروازه قرقیزستان بچسباند؛ اعلام پنالتی به سود ملی‌پوشان ایران در دقیقه 75 اختلاف را به سه گل رساند و رقیه جلال‌نسب توانست گل چهارم را وارد دروازه حریف کند. در نیمه دوم فرصت‌های متوالی گلزنی برای شاگردان مریم آزمون به دست آمد که یکی از پس از دیگری از دست رفت تا بازی با همان نتیجه 4 بر 1 خاتمه پیدا کند.

 

با این نتیجه ازبکستان باید با تساوی یا باخت از زمین مسابقه خارج می‌شد تا قهرمانی نصیب شاگردان آزمون شود و برد حداقلی هم می‌توانست ازبک‌ها را به دلیل تفاضل بهتر به سومین قهرمانی متوالی در کافا کاپ برساند؛ اتفاقی که رخ داد و آن‌ها با برتری قاطعانه 7 بر 1 توانستند تاجیکستان میزبان را درهم بکوبند تا با اقتدار و تفاضل گل بهتر جشن قهرمانی خود را برای سومین‌سال متوالی برگزار کنند و در قهرمانی کافا هت‌تریک کنند.

 

 

1613337

 

دختران جوان ایران هم برای سومین دوره متوالی به عنوان نایب قهرمانی رسیدند و در این دوره که شانس بالایی برای قهرمانی داشتند به دلیل تفاضل گل کمتر و به ثمر رساندن 6 گل کمتر نسبت به ازبکستان، به عنوان نایب قهرمانی دست یافتند.

 

دیدگاه‌ها