کد خبر : 1762182 | 27 خرداد 1400 ساعت 20:00 | 5.9K بازدید | 1 دیدگاه

بخشی نایب قهرمان شد

هادی پور با رباط صلیبی پاره به برنز آسیا رسید

در جریان رقابت های روز دوم تکواندوی قهرمانی آسیا نمایندگان ایران صاحب یک نقره و ۴ برنز شدند.

هادی پور با رباط صلیبی پاره به برنز آسیا رسید

به گزارش ورزش سه و به نقل از ایسنا، در جریان رقابت های روز دوم بیست و چهارمین دوره مسابقات قهرمانی آسیا در بیروت پایتخت لبنان، آرمین هادی پور نماینده وزن ۵۸- کیلوگرم ایران و یکی از دو چهره المپیکی تکواندوی ایران در مبارزه نخست نماینده سوریه را با نتیجه ۲۶ بر ۴ شکست داد. وی در ادامه به مصاف هوگوپوش عراق رفت و ۲۸ بر ۳ به برتری رسید اما در مرحله نیمه نهایی مقابل هوان یونگ‌ از کره جنوبی ۱۴ بر ۶ شکست خورد و به مدال برنز این رقابت ها بسنده کرد. در روز نخست نیز میرهاشم حسینی دیگر چهره المپیکی ایران از دور رقابت ها کنار رفت.

 

آرمین هادی پور در شرایطی به مدال برنز آسیا رسید که اواخر سال گذشته در حین تمرینات دچار پارگی رباط صلیبی شد اما به علت زمان اندک تا المپیک و از دست دادن این رقابت ها نتوانست جراحی کند تا با همین شرایط خود را برای حضور در المپیک آماده کند.



امیرمحمد بخشی نماینده ایران در وزن ۷۴- کیلوگرم نیز پس از استراحت در دور نخست، مقابل حریف خود از افغانستان ۲۴ بر ۲۱ به برتری رسید. وی سپس فاهد صبیحی از اردن را ۱۳ بر ۷ شکست داد و راهی نیمه نهایی شد. بخشی در نیمه نهایی نیز توساماتو از ازبکستان را ۱۱ بر ۷ برد و راهی فینال شد اما در دیدار نهایی مقابل سئوک بای کیم از کره جنوبی ۲۲ بر ۱۹ شکست خورد و به مدال نقره آسیا رسید.


مهدی جلالی دیگر نماینده ایران در این وزن که در مسابقات جام ریاست فدراسیون جهانی در آسیا به میزبانی کیش موفق به کسب سهمیه حضور در این مسابقات شده بود، نیز به مدال برنز آسیا رسید.



اما در بخش بانوان پریسا جوادی در وزن ۶۲- کیلوگرم، ابتدا ۲۴ بر ۴ حریفی از کشور میزبان را برد اما در دومین مبارزه مقابل سادیکوا از ازبکستان ۱۷ بر ۶ باخت و به مدال برنز رسید.


زهرا پوراسماعیل در وزن ۷۳+ کیلوگرم نیز پس از یک‌دور استراحت در اولین دیدار برابر "دو هین یو" از کره جنوبی قرار گرفت که نتیجه را ۲۵ بر ۱۲ واگذار کرد و به مدال برنز رسید.


هدایت تیم های ملی مردان و زنان تکواندوی ایران به ترتیب برعهده فریبرز عسکری و مهرو کمرانی است.



مسابقات قهرمانی آسیا ۴G است و به نفرات اول تا سوم به ترتیب ۴۰، ۲۴ و ۱۴.۴۰ امتیاز در راستای افزایش رنکینگ المپیکی تعلق می گیرد.

دیدگاه‌ها