کد خبر : 1762315 | 28 خرداد 1400 ساعت 22:00 | 41.8K بازدید | 1 دیدگاه

شبی که نبود ابراهیمووچ احساس نشد؛

روح زلاتان در کالبد پدیده سوئدی ها (عکس)

پدیده خط حمله تیم ملی سوئد، نمایش قابل توجهی در بازی امشب تیمش مقابل اسلواکی داشت.

به گزارش "ورزش سه"، تیم ملی سوئد پس از کسب تساوی ارزشمند مقابل اسپانیا، در دومین دیدار خود از سری رقابت های یورو 2020 با یک گل از سد اسلواکی گذشت؛ این گل را امیل فورسبرگ در دقیقه 76 از روی پنالتی به ثمر رساند که الکساندر ایساک، پدیده خط حمله سوئدی ها آن را به دست آورد. این مهاجم جوان در بازی امشب با وجود اینکه توانست گل بزند اما درخشش خیره کننده ای داشت و در پایان نیز به عنوان بهترین بازیکن میدان انتخاب شد.

 

ایساک بعد از پشت سر گذاشتن یک فصل بسیار درخشان در تیم رئال سوسیداد، به تیم ملی سوئد دعوت شد تا در یورو 2020 حضور پیدا کند. او 16 گل در لالیگای 21-2020 به ثمر رساند و یکی از مهره های تاثیر گذار سوسیداد در راه کسب رتبه پنجم فصل بود. بعد از اینکه زلاتان ابراهیموویچ، یورو را به علت مصدومیت از دست داد، نگاه ها به سمت جانشین جوان او خیره شد؛ ایساکِ 21 ساله که او را زلاتان سیاه می نامند.

 

او که در تمامی رده های سنی تیم ملی سوئد حضور داشته، با وجود سن کم، پیش از حضور در یورو 22 بازی ملی در تیم بزرگسالان کشورش داشت و فوتبالدوستان سوئدی در غیاب زلاتان اصلی چشم به درخشش او داشتند. در دومین بازی سوئد در یورو، پدیده خط حمله این تیم به خوبی جواب انتظارات را داد و یک ستاره تمام عیار در زمین بود. اوج کار او در نیمه دوم و زمانی بود که بازی بدون گل در جریان بود؛ ایساک بعد از اینکه یک ضربه سر خطرناک را روانه دروازه اسلواکی کرد اما ضربه اش با اختلاف اندک از بالای دروازه به بیرون رفت با یک حرکت تکنیکی چشم نواز، از میانه میدان تا محوطه جریمه حریف را پیموده و تا آستانه باز کردن دروازه حریف پیش رفت.

 

1613578

 

 

 

در این صحنه، ایساک در میانه میدان، متمایل به زمین خودی توپ را در اختیار گرفت و به یک باره به دل خط دفاعی تیم حریف زد؛ او که سابقه چنین کارهایی را دارد؛ اولین بازیکن حریف را روی قوس میانه میدان از پیش رو برداشت (1) و بلافاصله در خارج از قوس، یک بازیکن دیگر را دریبل کرده (2) و به سمت چپ زمین متمایل شد؛ جایی که دو بازیکن اسلواکی انتظارش را می کشیدند، ایساک اما با آرامش و تکنیک قابل توجه خود از این مرحله هم با یک دریبل زیبا گذر کرده (3) و پیش از ورود به داخل محوطه جریمه حریف، یک بازیکن دیگر را هم از پیش رو برداشت (4). شوت خطرناک او به زاویه موافق اما با عکس العمل دیدنی دوبراوکا مواجه شد.

 

1613579

 

 

به این ترتیب ایساک از به ثمر رساندن گلی که می توانست نمونه ای مشابه گل معروف زلاتان به ناک بردا در سال 2004 که با پیراهن آژاکس به ثمر رساند، ناکام ماند اما در ادامه یک پنالتی حساس برای تیمش گرفت و به قدری در طول 90 دقیقه خوب بود که در پایان، جایزه بازیکن برتر میدان را مال خود کرد؛ جایزه ای که او تا این لحظه جوان ترین دریافت کننده آن در یورو 2020 به شمار می رود.

 

1613580

 

 

آمار ایساک در این دیدار به اندازه حرکتی که در موردش صحبت کردیم، قابل توجه بود؛ او یک پنالتی برای تیمش گرفت؛ 4 شوت به دروازه داشت؛ 6 دریبل انجام داد که هر 6 تای آن با موفقیت همراه بود. مهاجم 21 ساله سوئدی ها در 10 نبرد تن به تن با بازیکنان اسلواکی برنده بود، یک پاس کلیدی داد و در نهایت هم که به عنوان بهترین بازیکن میدان انتخاب شد.

 

1613577

دیدگاه‌ها