کد خبر : 1762316 | 28 خرداد 1400 ساعت 22:04 | 46.4K بازدید | 26 دیدگاه

اسکوچیچ در انتظار تصمیم مهم فدراسیون

فوتبال بازی اشک و لبخندهاست. بازی لذت بردن و غصه خوردن و شاید به همین بهانه جذاب ترین و مهیج ترین رشته ی ورزشی جهان بشمار می رود.

اسکوچیچ در انتظار تصمیم مهم فدراسیون 

به گزارش "ورزش سه"، به نظر می رسد فوتبال ایران برای لذت بردن از موفقیت هایی که به دست می آورد باید فرهنگ سازی کند و راه لذت بردن در موفقیت ها را یاد بگیرد. ایضا روزهایی که وارد بحران می شود. تا یکی دو باخت رقم می خورد همه ی دنیا سیاه و روی سر فوتبال خراب می شود و هر کس به خود اجازه اظهار نظر و اجازه دادگاهی کردن افراد را به خود می دهد در حالی که فوتبال تنها یک بازی است و هر تصمیمی می تواند درست یا اشتباه از آب در آید. 

 

تیم ملی بعد از باخت به عراق و بحرین در دور رفت کام همه را تلخ کرد و آنجا بود که این استرس به وجود همه راه پیدا کرد؛ آیا می توانیم در هر چهار بازی دور برگشت برنده شویم؟ به خصوص وقتی که میزبانی بازی ها به منامه محول شد. اگر در بازی با عراق که همیشه در برابر تیم ملی خوب بازی کرده شکست بخوریم سرنوشت ایران چه می شود؟ به همین راحتی باید با جام جهانی 2022 خداحافظی کنیم؟ با وجود این همه استرس اسکوچیچ نسبت به آینده خوشبین بود. حتی در روزهایی که فدراسیون فوتبال برای شکایت از کنفدراسیون فوتبال آسیا به دادگاه بین المللی ورزش چند ده هزار دلار یا چند صد هزار دلار هزینه کرد. در روزهایی که همه در این فوتبال به afc حمله می کردند. نتایجی که تیم ملی در منامه به دست آورد یک اتفاق نبود. تیم ملی برای دست یابی به آن زحمت های زیادی کشید. به یاد مصاحبه سردار آزمون و مهدی طارمی بیافتیم که گفته بودند اسکوچیچ اشتیاق خوبی در تیم ملی ایجاد کرده است. تیم ملی بوسنی را شکست داد. این نتیجه ی کوچکی نبود. به خوبی ازبکستان را در تاشکند برد و در تهران هم در مصاف با سوریه پیروز شد. تیمی که در بازی های گروه خود نمایش های خوبی در برابر حریفان داشت. 

 

نوبت لذت بردن از بردهای تیم ملی در منامه است. هر چند که نباید این بردها بزرگ شود. بله دست است. همه ی آمال و آرزوهای ما شکست بحرین و عراق نبوده و نیست. اما در همین برهه از زمان در برابر این دو تیم شکست می خوردیم باید براحتی با جام جهانی خداحافظی می کردیم. شکست این دو تیم است که حالا ما را به سمت رویاهای بزرگ می برد. حضور پر اقتدار در جام جهانی 2022 و حتی صعود از مرحله ی گروهی. چرا که نه. در روسیه اگر مهدی طارمی موقعیت ثانیه های پایانی بازی با پرتغال را تبدیل به گل می کرد بزرگ ترین اتفاق تاریخی فوتبال ایران رقم می خورد. 

 

تیم ملی به تهران بازگشت و سوالی که از عزیزی خادم پرسیده شد؛ این بود: آیا قرارداد اسکوچیچ تمدید می شود؟ و او در پاسخ به این سوال گفت اعضای هیات رییسه فدراسیون فوتبال دراین باره تصمیم می گیرند! همین پاسخ کافی بود تا همه ذهن ها متوجه ی تمدید یا عدم تمدید قراداد دراگان شود تا جایی که دراگان هم عصبانی شد و گفت الان وقت لذت بردن از اتفاقی است که در منامه رقم زدیم نه آینده. حق با دراگان است. آینده نگری خوب است اما نه به این ها بهانه که فعل را کشت.  

 

قرارداد دراگان باید تمدید شود یا نه؟ عقل و منطق می گوید آری. 7 پیروزی در 7 بازی دوستانه و رسمی. خوردن 2 گل در 7 بازی. نمایش خوب در برابر بحرین و عراق و ایجاد موقعیت های فراوان در برابر این 2 تیم. ایجاد روحیه ی همدلی در تیم. تغییرات خوب در ترکیب تیم و کمک به جوانگرایی. بازی با شیوه ی 2-4-4 و دوری از بازی دفاع و ضد حمله توام با دفاع خوب و... با این حال تصمیم گیرنده در خصوص تمدید قرارداد دراگان اعضای هیات رییسه فدراسیون فوتبال هستند. همان هیات رییسه ای که در گذشته اختیار در این زمینه را به مهدی تاج محول کرده بودند. اما این بار می شد اینطور گفت. تلاش و عملکرد دراگان در تیم ملی قابل تحسین بوده و فدراسیون فوتبال با نظر اعضای هیات رییسه قرارداد این مربی را تمدید خواهد کرد و ...

 

باید از فوتبال لذت ببریم. واژه ها را باید به وقت در جای خود بکار برد. نظر شما چیست؟ دراگان بماند یا یک مربی دیگر بیاید؟ نظر صریح و صادقانه شما در این باره مهم است چون شما صاحبان اصلی این فوتبال هستید و هر گاه نظرات اهالی فوتبال در تصمیم گیری لحاظ نشود منجر به تصمیماتی می شود که برد بحرین و عراق به اوج خواسته های ما تبدیل می شود.

دیدگاه‌ها