کد خبر : 1762326 | 29 خرداد 1400 ساعت 00:46 | 27.7K بازدید | 1 دیدگاه

پنالتی جنجالی چک با کمک VAR (عکس)

جمهوری چک در حالی مقابل کرواسی به تساوی 1-1 دست یافت که تک گل این تیم روی یک پنالتی جنجالی به ثمر رسید.

به گزارش "ورزش سه"، تیم جمهوری چک که با دو گل پاتریک شیک در بازی اول مرحله گروهی یورو 2020 از سد اسکاتلند گذشته بود، امشب بازهم با گلزنی این مهاجم مقابل کرواسی به نتیجه مساوی یک بر یک رسید تا با 4 امتیاز موقتا به صدر جدول گروه چهارم صعود کند.

تک گل شیک در این دیدار از روی نقطه پنالتی به ثمر رسید؛ پنالتی که کارلوس دل سرو گرانده، داور اسپانیایی بازی به کمک VAR آن را اعلام کرد و جنجال زیادی به همراه داشت.

دژان لوورن، مدافع تیم کرواسی برای زدن ضربه سر روی ارسال از سمت راست تیم حریف به هوا برخاست و در حالی که به نظر می رسید برخوردی با پاتریک شیک، مهاجم تیم جمهوری چک که او هم برای زدن ضربه سر بلند شده بود داشته، کارلوس دل سرو گرانده ابتدا ادامه بازی را اعلام کرد.

شیک که پس از برخورد دست مدافع حریف به صورتش روی زمین افتاده بود و از ناحیه بینی دچار خونریزی شده بود چند دقیقه بعد به خوشحال ترین بازیکن میدان تبدیل شد چرا که داور بعد از یک دقیقه تصمیم به بازبینی صحنه ای گرفت که مدافع بلژیک او را سرنگون کرده بود؛ پس از بازبینی صحنه، کارلوس دل سرو گرانده خطای مدافع کرواسی روی مهاجم چک را تشخیص داده و اعلام ضربه پنالتی کرد.

 

1613598

 

1613604

 

1613603

 

1613597

 

1613599

 

تشخیص اینکه در صحنه یاد شده آرنج لوورن به بینی شیک برخورد کرده و موجب مصدومیت او شده بسیار سخت بود اما داور اسپانیایی بازی با کمک VAR  تصمیم به اعلام ضربه پنالتی کرد. تصمیمی که پس از اعلام آن، بازیکنان کرواسی با عصبانیت دور داور حلقه زده و اعتراض خود را به او اعلام کردند اما این اعتراض ها تاثیری نداشت.

شیک که در زمان توقف بازی مورد مداوا قرار گرفته بود پشت ضربه پنالتی ایستاد و با یک ضربه خلاف جهت حرکت دروازه بان، آن را به گل تبدیل کرد. تصاویر شادی گل شیک بعد از این گل در حالی که هنوز اثرات خون روی بینی اش دیده می شد، به یکی از سوژه های شبکه های اجتماعی تبدیل شد؛ همان گونه که تصمیم جنجالی داور هم به شدت مورد نقد افراد مختلف قرار گرفت.

 

1613602

 

یکی از شدیدترین واکنش ها به تصمیم داور اسپانیایی بازی از سوی ریو فردیناند و گری لینکر بود که با اشتباه دانستن تصمیم او، اعلام پنالتی با کمک VAR  به سود شیک و یارانش را مضحک دانستند.

گفتنی است که کارلوس دل سرو گرانده، داور اسپانیایی این دیدار چند روز پیش نیز در جریان دیدار تیم های فرانسه و آلمان، دو گل شاگردان دشان را به دلیل آفساید مردود اعلام کرده بود؛ اتفاقی که با اعتراض هواداران فرانسه همراه بود.

 

دیدگاه‌ها