کد خبر : 1762343 | 29 خرداد 1400 ساعت 09:19 | 71K بازدید | 3 دیدگاه

تکرار صحنه معروف ایران-اسپانیا در یورو 2020(عکس)

صحنه ای که در دقایق پایانی بازی انگلستان و اسکاتلند رخ داد، مشابه صحنه ای بود که می توان آن را یکی از ماندگارترین لحظات فوتبال ایران در تاریخ جام های جهانی دانست.

به گزارش "ورزش سه"، تیم ملی انگلستان پس از پیروزی ارزشمند مقابل کرواسی (نایب قهرمان جام جهانی 2018) در گام دوم به مصاف تیم ملی اسکاتلند رفت که در بازی اول با دو گل مغلوب چک شده بود؛ با توجه به تساوی چک و کرواسی، پیروزی در این دیدار می توانست انگلستان را به صدر جدول گروه چهارم یورو 2020 برساند اما مقاومت جانانه اسکاتلندی ها، انگلیس را در کسب برد ناکام گذاشت. به این ترتیب بعد از بازسازی ورزشگاه ومبلی در سال 2007 ، انگلیس برای دومین بار نتوانست در این ورزشگاه گل بزند.

 

شاگردان گرت ساوت گیت، امشب در طول 90 دقیقه بارها تا آستانه باز کردن دروازه حریف پیش رفتند اما موفق به این کار نشدند. البته اسکاتلند هم چند موقعیت بسیار خطرناک روی دروازه سه شیرها ایجاد کرد تا نشان دهد تیم دست و پا بسته ای نیست؛ جذاب ترین صحنه این دیدار بدون شک اما نه لرزش تیرک اسکاتلند در نیمه اول بود و نه سیو دیدنی گلر انگلستانی ها. بلکه صحنه ای که در اولین دقیقه از وقت های اضافه نیمه دوم رخ داد را باید زیباترین و جذاب ترین صحنه بازی بنامیم.

 

جایی که انگلیسی ها با پایان 90 دقیقه، در آستانه از دست دادن 2 امتیاز حساس قرار داشتند و با تمام وجود در حال تدارک حملات گسترده روی دروازه اسکاتلند در 2 دقیقه وقت اضافه تعیین شده از سوی داور بودند. در همین حین بود که یک موقعیت خطرناک در دهانه دروازه اسکاتلند به وجود آمد و شاگردان ساوت گیت در حالی که می رفتند از شلوغی محوطه جریمه حریف نهایت استفاده را کرده و گل بزنند، مقاومت جانانه بازیکنان تیم حریف این اجازه را به آنها نداد.

 

1613633

 

1613634

 

رایس و استرلینگ در این صحنه به دنبال خارج کردن توپ از چنگ مارشال، دروازه بان تیم اسکاتلند بودند که مک تومینای، لیندون دایکس و آرمسترانگ  سه بازیکن تیم اسکاتلند به کمک سنگربان شان آمده و موفق به نجات دادن دروازه تیم خود شدند. تصاویر این صحنه به قدری زیبا و جذاب بود که بسیاری از رسانه های اروپایی از آن به عنوان عکس خبر بازی استفاده کردند؛ توئیتر گل در وصف این صحنه نوشت: بازی زیبا...

 

صحنه یاد شده شباهت زیادی به صحنه ماندگاری است که توسط ملی پوشان فوتبال ایران در جام جهانی 2018 رقم خورد؛ جایی که تلاش و از خود گذشتگی بازیکنان تیم ملی، مانع از به گل رسیدن ستاره های تیم اسپانیا در صحنه ای شد که دروازه ایران تا باز شدن فاصله زیادی نداشت. علیرضا بیرانوند به کمک امید ابراهیمی، رامین رضاییان و سعید عزت اللهی تلاش پیکه، کاستا و سیلوا را برای گلزنی ناکام گذاشت تا یکی از ماندگارترین صحنه های فوتبال ایران در تاریخ جام های جهانی رقم بخورد. تصاویر مربوط به این صحنه بارها و بارها در صفحات میلیونی مختلف در شبکه های اجتماعی اشتراک گذاشته شد  و هنوز هم شاهد بازنشر آن در مقاطع زمانی مختلف هستیم.

 

1613635

 

1613636

دیدگاه‌ها