کد خبر : 1762360 | 29 خرداد 1400 ساعت 10:45 | 14K بازدید | 2 دیدگاه

پاشازاده: همین الان مدعی اصلی صعود هستیم

من از موافقان کارلوس کی‌روش بودم و فکر نمی‌کردم کَسی بعد از او بتواند به خوبی جایش را بگیرد. کی‌روش یک ویژگی بزرگ داشت و آن آبروداری جلوی تیم‌های بزرگ بود

پاشازاده: همین الان مدعی اصلی صعود هستیم 

به گزارش ورزش سه ، مهدی پاشازاده ستاره سابق  فوتبال ایران عقیده دارد  در شرایط فعلی پس از صعود تیم ملی فوتبال ایران به دور نهایی انتخابی جام جهانی قطر دراگان اسکوچیچ بهترین گزینه هدایت تیم ملی فوتبال ایران است. این مصاحبه را بخوانید: 

 

عملکرد تیم ملی در مقدماتی جام جهانی چطور بود؟

موفقیت تیم ملی را به همه مردم ایران تبریک می‌گویم. با شرایطی که در زمان ویلموتس پیش آمده بود کار بسیار مشکل شده بود که خدا را شکر این کار مشکل انجام شد. فوتبال ایران بابت ویلموتس خیلی ضرر کرد؛ هم ضرر مادی و هم ضرر معنوی و فوتبالی. امیدوارم حداقل این موضوع یک تجربه و یک درست عبرت برای فوتبال ایران شود که وقتی یک نام بزرگ را دیدیم هول نشویم.

 

عملکرد اسکوچیچ را چطور دیدید؟

کمتر کسی فکر می‌کرد تیم ملی تحت هدایت اسکوچیچ این‌طور شاداب و تاکتیکی بازی کند و در کنار آن نتیجه هم بگیرد. اما واقعاً این تیم ملی بعد از سال‌ها طوری بازی کرد که تماشاگر راضی بود؛ به خصوص که این بازی شاداب با نتایج خوبی هم همراه شد. پتانسیل فوتبال ما خیلی بالاتر از چیزی است که در بحرین نشان دادیم و قطعاً در مرحله بعدی بازی‌ها با تدارک بهتری که برای تیم ملی رقم می‌خورد، بازی‌های بهتری هم شاهد خواهیم بود.

 

تیم ملی در چه نقاطی ضعف داشت؟

حالا که بازی‌ها تمام شده بد نیست به نقاط ضعف کوچکی که وجود داشت اشاره کنیم تا این نقاط ضعف ترمیم شود. به اعتقاد من خط دفاعی نسبت به گذشته قدری ضعیف‌تر شده بود که امیدوارم با گذشت زمان این ضعف برطرف شود. نقطه قوت تیم ملی هم به نظر من جسارت و شجاعتی بود که در تک تک اعضای تیم ملی از روی نیمکت گرفته تا درون زمین به چشم می‌خورد.

 

1606392

 

عملکرد اسکوچیچ را با کی روش مقایسه می‌کنند.

من خودم از موافقان کارلوس کی‌روش بودم و فکر نمی‌کردم کَسی بعد از او بتواند به خوبی جایش را بگیرد. کی‌روش یک ویژگی بزرگ داشت و آن آبروداری جلوی تیم‌های بزرگ بود اما تیم ما در زمان کی‌روش تنها زمانی که توپ نداشت دارای برنامه بود. امروز می‌بینیم تیم ملی هم وقتی تیم حریف صاحب توپ است برنامه دارد و هم زمانی که خودش صاحب توپ است. اسکوچیچ به خوبی توانایی بازیکنان را شناخت، با آنها ارتباط تاکتیکی و برقرار کرد و از داشته‌هایش در این تورنمنت به بهترین شکل ممکن استفاده کرد. بازیکنان هم با سبک و تفکر وی آشنا شده‌اند و یک هارمونی خوب در تیم ملی ایجاد شده است. با اسکوچیچ می‌توانیم در مرحله بعدی بازی‌ها هم یک مدعی جدی برای صعود باشیم.

 

با تمدید قرارداد اسکوچیچ موافق هستید؟ گفته می‌شود قرارداد او تمدید نمی‌شود؟

چنین چیزی را نشنیده‌ام اما اگر این‌طور باشد اتفاق عجیبی است. در حال حاضر بهترین نفر برای هدایت تیم ملی خود اسکوچیچ است. شاید باز هم به دنبال اسم‌ها برویم و بعد از بازی با کلی اسم بزرگ بالاخره یک مربی را بیاوریم که به ظاهر هم از اسکوچیچ بزرگ‌تر باشد، اما ممکن است این مربی بزرگ تفکراتش با تیم ملی همخوانی نداشته باشد. حالا که این هماهنگی بین اسکوچیچ، تیم ملی و فدراسیون برقرار شده باید همچنان از او استفاده کرد.

 

 وضعیت استقلال را چطور ارزیابی می‌کنید؟

ما بارها گفتیم و امروز هم دوباره می‌گوییم که شرایط فعلی در شأن و منزلت باشگاه بزرگ استقلال نیست. اگر هرکسی توانایی خدمت به این باشگاه را ندارد برود و وضعیت را بدتر از این که هست نکنند. زشت است که استقلال درگیر حداقل‌ها باشد و بازیکنان از مشکلات مالی گلایه داشته باشند. همه این موارد روی تمرکز کادرفنی و عملکرد تیم ملی تاثیر می‌گذارد.

دیدگاه‌ها