کد خبر : 1762387 | 29 خرداد 1400 ساعت 12:12 | 8.8K بازدید | 0 دیدگاه

دولت بعدی ورزش را به دست افراد کاربلد بدهد

علیرضا حیدری: بر روی دبیر و کشتی تعصب دارم

دارنده مدال های طلای جهان و برنز المپیک در کشتی آزاد، گفت: امیدوارم دولت بعدی از افراد کاردان ورزشی در راس ورزش استفاده کند نه اینکه بخواهد ورزش را به دست سیاسی ها بدهد.

علیرضا حیدری: بر روی دبیر و کشتی تعصب دارم

به گزارش "ورزش سه" و به نقل از ایسنا، علیرضا حیدری درباره ارزیابی خود از ترکیب تیم ملی کشتی آزاد در المپیک توکیو، اظهار کرد: خیلی پیگیر کشتی نیستم اما می دانم انتخاب ها بر اساس اصولی که قرار بود پیاده شود اجرا نشد. خوب نیست قانونی بگذاریم و آن را اجرا نکنیم. نمی توان گفت چون کرونا بوده نتوانستیم قانون انتخابی را پیاده کنیم.


دارنده ۶ مدال جهان و المپیک، درباره وضعیت ملی پوشان اعزامی ایران به المپیک توکیو، گفت: هم کشتی گیر هم مربیان و هم فدراسیون کشتی روند خوبی را پیگیری می‌کنند و شرایط تیم های ملی برای حضور در المپیک خوب است. به نظر من سطح المپیک توکیو پایین تر از سال های قبل خواهد بود. تیمی جوان و با تجربه در اختیار داریم که می توانند نتایج خوبی را برای کشتی ایران رقم بزنند.


وی درباره پیش بینی خود از نتایج نمایندگان ایران در المپیک توکیو، گفت: پیش بینی خاصی نمی توانم داشته باشم اما با وجود کرونا و اینکه بسیاری از کشورها نتوانستند تمرینات خیلی منظمی داشته باشند، کشتی گیران ایران مدت هاست در اردوی تیم ملی هستند و تمرینات خوبی را پشت سر گذاشتند. فکر می‌کنم با این شرایط می توانند به نتایج خوبی برسند و مزد تلاش هایشان را بگیرند.

حیدری با تاکید بر اینکه فشار تمرینی زیاد می تواند به کشتی گیر آسیب وارد کند، خاطرنشان کرد: المپیک برنامه ریزی خاص خودش را می خواهد چرا که بزرگترین رویداد ورزشی جهان است و به طور کلی شرایط آن با دیگر رقابتها کاملا متفاوت است. تمرین زیاد علاوه بر افزایش احتمال آسیب دیدگی، تاثیر مخرب بر شرایط روحی و روانی کشتی گیر دارد. یک کشتی گیر نباید انقدر تمرین کند که به لحاظ روحی آماده مبارزه نباشد. آمادگی بدنی در حد ۷۰ تا ۸۰ درصد برای حضور در المپیک کافی است و بیشتر تجربه و شرایط روحی یک کشتی گیر است که می تواند نقش تعیین کننده ای داشته باشد.



وی ادامه داد: خیلی اوقات نفراتی که بسیار هم آماده بودند نتوانستند نتیجه لازم را بگیرند. بیش تمرینی باعث دفرمه شدن بدن می شود و نتیجه معکوس دارد. بدن ورزشکار تا حدی جواب تمرین را می دهد و از آن بیشتر باعث افت بدنی خواهد شد.

حیدری درباره دعوت فدراسیون کشتی از او و دیگر قهرمانان برای حضور در اردوی تیم ملی پیش از اعزام به المپیک، گفت: آقای دبیر، کشتی گیران و همه آن هایی که جزو خانواده کشتی هستند و برای کشتی زحمت می کشند را دوست دارم و بر روی آن ها نیز تعصب دارم. خیلی دوست دارم به اردوی تیم ملی بروم و حتما اینکار را می کنم. دوست دارم دوباره حضور در خانه کشتی برایم تجدید خاطره شود. البته حضور من چیزی به بچه ها اضافه نمی کند. بنده آقای دبیر و کشتی گیران را دوست دارم و حضور من در اردو باعث می شود از بچه ها انرژی بگیرم وگرنه من چیزی ندارم به آن ها بدهم.



پیشکسوت کشتی ایران در پایان با ابراز امیدواری نسبت به توجه دولت آینده به ورزش، گفت: دولت فعلی نگاه خوبی به ورزش نداشت و کار جدی در ورزش صورت نگرفت. امیدوارم دولت جدید از افرادی در ورزش استفاده کند که از جنس ورزش و کاربلد باشند نه اینکه بخواهد در ورزش پست ها را برای آدم های سیاسی خالی کند. ورزش ایران نیاز به تحول و حمایت جدی دارد و حضور افراد کاردان در راس ورزش می تواند موجب تحول جدی در این بخش شود.

دیدگاه‌ها