کد خبر : 1762396 | 29 خرداد 1400 ساعت 12:40 | 11.8K بازدید | 1 دیدگاه

شش امتیاز بیشتر و دو گل خورده کمتر

تفاوتهای تیم ملی از دور رفت تا بازی‌های برگشت

۶ امتیاز بیشتر و همینطور دو گل خورده کمتر را می‌توان مهم‌ترین تفاوت های تیم ملی فوتبال ایران در دور رفت و برگشت بازیهای مقدماتی جام جهانی دانست.

تفاوتهای تیم ملی از دور رفت تا بازی‌های برگشت

به گزارش "ورزش سه"، ملی پوشان فوتبال ایران که در دور برگشت رقابت‌های مقدماتی جام جهانی موفق شدند با چهار برد پیاپی خود را به مرحله بعدی برسانند در دور رفت این بازی‌ها نتایجی به مراتب ضعیف تر کسب کرده بود و حالا تعداد امتیازات تیم ملی را می توان تفاوت دو تیم دور رفت و دور برگشت دانست.

 

شاگردان مارک ویلموتس از ۴ دیدار دور رفت مرحله اول مقدماتی جام جهانی موفق به کسب تنها ۶ امتیاز شدند و آنها دیدار برابر تیم‌های ملی هنگ کنگ و کامبوج را با پیروزی پشت سر گذاشتند و در دو دیدار برابر تیم های ملی عراق و بحرین با شکست به پایان رساندند تا به این ترتیب تنها ۶ امتیاز دارد در اندوخته خود قرار دادند اما در دور برگشت با توجه به حساسیتی که برای صعود تیم ملی به وجود آمده بود شاگردان دراگان اسکوچیچ موفق شدند هر چهار دیدار خود برابر تیم های نامبرده را با برد پشت سر بگذارند به این ترتیب نشان دادند تیم بهتری نسبت به دور رفت این رقابت‌ها دارند.

 

البته به غیر از تفاوت ۶ امتیازی تیم ملی در دور رفت و برگشت این بازی ها باید به آیتم دیگری نیز اشاره کرد. هر چند هر دو تیم ویلموتس و اسکوچیچ در گل های زده تفاوتی با یکدیگر نداشتند اما از نظر گلهای خورده تیم ملی ایران در دور برگشت بازیهای مقدماتی جام جهانی اوضاع بهتری داشت. تیم ملی در دور رفت رقابت های اخیر توانست ۱۷ بار دروازه حریفان را باز کند و سه بار نیز اسیر مهاجمان حریف شود این در حالی است که در دور برگشت گل‌های زده تیم ملی همان ۱۷ گل بود اما آنها تنها یک بار اسیر حملات حریف شدند و به این ترتیب در تفاضل گل توانستند تیم بهتری نسبت به قبل نشان دهند.

 

تیم ملی در دور رفت رقابت های مقدماتی جام جهانی سه بار در دیدار برابر تیم‌های بحرین و عراق دروازه خود را باز شده دید، این در حالی است که در دور برگشت این بازی ها این اتفاق تنها یک بار دروازه خود را باز شده دید که آن هم مربوط به دیدار برابر تیم ملی هنگ کنگ بود.

دیدگاه‌ها