کد خبر : 1762397 | 29 خرداد 1400 ساعت 12:44 | 12K بازدید | 1 دیدگاه

روز پیروزی مقابل ژاپن فرا خواهد رسید؛

لیپی: چین می‌تواند به جام جهانی برود

لیپی می‌گوید که تیم ملی چین شانس صعود به جام جهانی را دارد.

لیپی: چین می‌تواند به جام جهانی برود

به گزارش "ورزش سه"، مارچلو لیپی سرمربی سابق تیم ملی چین که در جام جهانی ۲۰۰۶ ایتالیا را به سمت قهرمانی هدایت کرد، در گفتگویی طولانی به مرحله نهایی مقدماتی جام جهانی ۲۰۲۲ پرداخته و می‌گوید که چینی‌ها شانس این را دارند تا رویای صعود خود را عملی کنند.

 

لیپی در ابتدای صحبت‌هایش گفت: «من همیشه به هرآنچه در فوتبال چین اتفاق می‌افتد علاقه‌مندم. اینجا خانه دوم من است. عملکرد تیم ملی چین اخیرا بد نبوده و من خوشحالم پیشنهاداتی که در زمان سرمربیگری‌ام به فدراسیون دادم، مورد توجه قرار گرفته و اجرا می‌شود.»

 

او درباره احتمال صعود تیم ملی چین به جام جهانی عنوان کرد: «چرا که نه؟ چین فرصت معجزه سازی را دارد. من این شانس را داشتم اما متاسفانه آن را از دست دادم. تیم تحت هدایت من، نتیجه درخشانی برابر کره کسب کرد که همیشه در ذهنم ماندگار است. چین هرگز برابر ژاپن برنده نشده اما این روز حتما فرا خواهد رسید. من در مجموع مطمئنم که فوتبال چین در این صنعت رو به جلو خواهد بود.»

 

وی در مورد کیفیت بازیکنان چینی نیز توضیح داد: «من نمیتوانم مسابقات لیگ چین را به دلیل پخش مسابقات نگاه کنم و بنابراین تمام بازیکنان چینی را نمی‌شناسم اما معتقدم چین بازیکنان زیادی دارد و می‌تواند پیشرفت کند. »

دیدگاه‌ها