کد خبر : 1762405 | 29 خرداد 1400 ساعت 13:26 | 41K بازدید | 9 دیدگاه

اعلام نخستین آمار شمارش آرای انتخابات؛

«رئیسی» هشتمین رئیس جمهور ایران شد

سید ابراهیم رئیسی حد نصاب لازم آرا در سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری را به خود اختصاص داد.

«رئیسی» هشتمین رئیس جمهور ایران شد

به گزارش "ورزش سه"، سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ایران از ساعت ۷ صبح روز جمعه، بیست و هشتم خردادماه ۱۴۰۰ آغاز و تا ساعت ۲ بامداد امروز شنبه، بیست و نهم خردادماه ادامه داشت که ۵۹ میلیون و ۳۱۰ هزار و ۳۰۷ نفر واجد شرایط شرکت در انتخابات بودند.


عبدالرضا رحمانی‌فضلی، وزیر کشور عصر امروز شنبه در نشست خبری ضمن تشکر از مردم برای حضور در انتخابات، در مورد آمار نهایی انتخابات ریاست جمهوری گفت: از کل واجدین شرایط حضور در انتخابات که ۵۹ میلیون و ۳۱۰ هزار و ۳۰۷ نفر بودند، کل آراء مأخوذه ۲۸ میلیون و ۹۳۳ هزار و ۴ نفر بوده که میزان مشارکت ۴۸/۸ بوده است.


او ادامه داد: از این تعداد، سید ابراهیم رئیسی با ۱۷ میلیون و ۹۲۶ هزار و ۳۴۵ رأی حائز مقام اول و از طرف مردم عزیزمان امانت‌دار دستگاه اجرایی و به‌عنوان رئیس‌جمهور انتخاب شدند.


وزیر کشور ادامه داد: محسن رضایی میرقائد ۳ میلیون و ۴۱۲ هزار و ۷۱۲ رأی کسب کرده و عبدالناصر همتی نیز ۲ میلیون و ۴۲۷ هزار و۲۰۱ رأی به‌دست آورده است. همچنین سید امیرحسین قاضی زاده‌هاشمی ۹۹۹ هزار و ۷۱۸ رأی به‌دست آورده است و بقیه آراء، باطله محسوب می‌شود که ۳ میلیون و ۷۲۶ هزار و ۸۷۰ رأی را شامل می‌شود.

دیدگاه‌ها