کد خبر : 1762431 | 29 خرداد 1400 ساعت 15:50 | 31.2K بازدید | 8 دیدگاه

رونالدو امشب گربه سیاه را می کشد؟ (عکس)

فوق ستاره تیم ملی پرتغال در پنجمین تقابل خود مقابل ژرمن ها به دنبال به ثمر رساندن اولین گل خود است.

به گزارش "ورزش سه"، تیم های آلمان و پرتغال امشب یکی از حساس ترین دیدارهای دور گروهی یورو 2020 را برگزار خواهند کرد. شاگردان لوو در اولین گام با یک گل مغلوب فرانسه شدند و شاگردان سانتوس هم موفق شدند با 3 گل از سد مجارستان بگذرند.

 

نتیجه این دیدار می تواند حل کننده بسیاری از معادلات صعود گروه ششم یورو 2020 باشد. پرتغالی ها که بازی اول را با درخشش رونالدو (او در آن دیدار دو گل زد) به سود خود به پایان رساندند، امشب هم به درخشش فوق ستاره خود بسیار امیدوار هستند.

 

رونالدو که با زدن دو گل مقابل مجارستان، شمار گل های ملی خود را به عدد 106 رساند، تنها 3 گل تا رسیدن به رکورد رویایی علی دایی فاصله دارد و به دنبال این است تا در بازی امشب نیز گلزنی کرده و یک گام دیگر به عنوان بهترین گلزن ملی جهان نزدیک شود. او اما تا کنون در بازی هایی که مقابل آلمان داشته موفق به گلزنی نشده است.

رونالدو تا پیش از بازی امشب 4 بار در تورنمنت های بزرگ (جام جهانی و جام ملت های اروپا) مقابل آلمان قرار گرفته و عدد صفر مقابل تعداد گل های زده اش در این دیدارها به چشم می خورد.

 

اولین تقابل رونالدو مقابل ژرمن ها به دیدار رده بندی جام جهانی 2006 بر می گردد، جایی که این بازیکن در اولین تجربه جام جهانی خود نتوانست با پرتغال به عنوانی بهتر از چهارمی برسد؛ آنها در بازی رده بندی با نتیجه 3 بر یک مغلوب آلمان شدند؛ نونو گومز، زننده تنها گل پرتغال در بازی بود.

 

1613800

 

 

بعد از آن دیدار، رونالدو 3 بار دیگر هم مقابل آلمان قرار گرفت که نتیجه هر 3 دیدار مشابه نتیجه بازی اول بود و پرتغال در کسب پیروزی و حتی مساوی مقابل آلمان ناکام بود. در بازی دوم که در چارچوب مرحله یک چهارم نهایی یورو 2008 برگزار شد، آلمان با نتیجه 3 بر 2 پرتغال را شکست داد؛ رونالدو در آن دیدار هم موفق به گلزنی نشد و نونو گومز و پوستیگا برای سلسائوی اروپا گلزنی کردند.

 

پرتغال و آلمان در یورو 2012 نیز به مانند این دوره همگروه بودند و نتیجه تقابل آن ها پیروزی یک بر صفر ژرمن ها بود. در آخرین تقابل، پیش از بازی امشب نیز آلمان و پرتغال در جام جهانی 2014 به مصاف هم رفتند که یاران رونالدو با 4 گل مقابل آلمان شکست خوردند.

 

1613802

 

به این ترتیب رونالدو در کنار انگیزه هایی که برای گلزنی و شکستن رکورد علی دایی دارد، یک هدف مهم دیگر هم در بازی امشب خواهد داشت؛ پایان دادن به طلسم گلزنی و پیروزی مقابل آلمان که با توجه به شرایط تیم ملی پرتغال و البته آمادگی بالای این بازیکن، دور از انتظار به نظر نمی رسد.

 

 

1613801

دیدگاه‌ها