کد خبر : 1762470 | 29 خرداد 1400 ساعت 19:21 | 16.6K بازدید | 0 دیدگاه

هواداران مجارستان علیه مبارزه با نژادپرستی! (عکس)

هواداران تیم ملی مجارستان به اقدام ضد نژاد پرستانه بازیکنان خود پیش از دیدار برابر فرانسه اعتراض کردند.

به گزارش "ورزش سه"، گروهی از هواداران تیم ملی مجارستان علی‌رغم اخطار توسط FARE (فوتبال علیه نژادپرستی در اروپا) به دلیل رفتارهایشان در افتتاحیه یورو 2016 مقابل اتریش، در دیدار برابر ایسلند نیز دردسرساز شدند.

 

اما این هواداران تیم ملی مجارستان پنج سال بعد و پیش از بازی امروز تیم‌شان مقابل فرانسه در یورو 2020 نیز حاشیه ساز شدند؛ جایی که آنها به اقدام بازیکنان این تیم مبنی بر زانو زدن پیش از آغاز مسابقه که به منظور محکوم کردن نژادپرستی انجام می‌شود، اعتراض کردند.

 

این اولین بار نیست که هواداران تیم ملی مجارستان طی ماه‌های گذشته بی اعتنایی خود را نسبت به اعتراضات به نژادپرستی نشان می دهند. اخیراً و در جریان دیدار برابر ایرلند که با تساوی بدون گل به پایان رسید نیز آنها اقدامی مشابه را انجام داده بودند.

 

در عین ناباوری شعارهای نژادپرستانه علیه سیاه پوست ها و کولی ها در بین هواداران تیم ملی مجارستان از محبوبیت بالایی برخوردار است. این در حالی است که یوفا بارها در این زمینه به فدراسیون فوتبال مجارستان هشدار داده اما این گونه به نظر می آید که هرگز تغییری در شرایط ایجاد نشده است.

 

 

1613844

 

1613845

 

1613843

 

1613841

 

 

اما این یک مسئله‌ای بسیار بزرگ در رقابت‌های یورو محسوب می‌شود چرا که پیش از این هواداران تیم ملی انگلیس نیز به خاطر زانو زدن بازیکنانشان پیش از بازی آنها را هو کرده بودند؛ موضوعی که باعث عصبانیت سرمربی تیم ملی انگلیس شده و گرت ساوتگیت در این باره گفته بود: "شما باید جای بازیکنان تیم ملی انگلیس باشید که برای همه کشور می جنگند و دوست دارند اقدامی برای همبستگی انجام دهند. 
برخی مردم می‌خواهند بازیکنان را هو کنند اما آنها باید خودشان را جای این بازیکنان بگذارند. مهم ترین چیز برای بازیکنان ما این است که همه بدانند که در این زمینه کاملاً متعهد ‌هستیم."

دیدگاه‌ها