کد خبر : 1762537 | 30 خرداد 1400 ساعت 08:33 | 2.1K بازدید | 0 دیدگاه

۶ ماه تا قهرمانی آسیا؛

تیم ملی هندبال بدون برنامه و سرمربی

در حالی که زمان زیادی تا آغاز مسابقات هندبال قهرمانی آسیا باقی نمانده هنوز فدراسیون نتوانسته با گزینه‌های سرمربی‌گری خارجی تیم ملی به توافق برسد.

 تیم ملی هندبال بدون برنامه و سرمربی

به گزارش "ورزش سه" و به نقل از ایسنا، مسابقات هندبال قهرمانی آسیا قرار است دی ۱۴۰۰ به میزبانی ایران برگزار شود. در حالی که حدود ۱۸۰ روز تا این مسابقات بیشتر زمان باقی نمانده اما هنوز فدراسیون برنامه‌ مدون و مشخصی برای تیم ملی و انتخاب سرمربی ندارد. 

مسابقات هندبال جام باشگاه‌های آسیا ۲۹ خرداد برای نمایندگان ایران در جده به پایان رسید و آنها نتوانستند به جمع چهار تیم برتر راه یابند. در حالی که فدراسیون هندبال اعلام کرده بود که با پایان مسابقات جام باشگاه‌های آسیا تکلیف سرمربی و اردوهای تیم ملی مشخص خواهد شد اما هنوز فدراسیون هندبال گزینه نهایی سرمربی خارجی تیم ملی را معرفی نکرده است.

 

انتخاب سرمربی خارجی هرچند کار آسانی نیست اما فدراسیون هندبال بیش از ۱۵ ماه است که به دنبال جذب سرمربی خارجی است و هنوز هم نتوانسته با هیچ گزینه ای به توافق برسد. از طرفی کمیته ملی المپیک هم قول پرداخت ۵۰ درصد هزینه سرمربی را به فدراسیون داده که این موضوع تا حدودی شرایط را برای فدراسیون راحت‌تر می‌کند. با این وجود هنوز فدراسیون میان انتخاب سرمربی خارجی و داخلی مردد است.

مدیر فنی تیم‌های ملی هندبال می‌گوید که فدراسیون اگر با گزینه‌های خارجی مدنظر برای سرمربیگری تیم ملی بزرگسالان به نتیجه نرسد در نهایت باید اردوهای تیم ملی را با مربی داخلی شروع کرد. 

 

تنها چیزی که اکنون مشخص است این است که تنها ۶ ماه تا مسابقات قهرمانی آسیا زمان باقی مانده است. به نظر می‌رسد باید فدراسیون هندبال هر چه زودتر تکلیف تیم ملی بزرگسالان را مشخص و اردوها را آغاز کند. آن هم در شرایطی که تیم ملی هندبال ایران بیش از ۱۳ لژیونر دارد و هر کدام در لیگ و کشور مختلفی دست به توپ هستند و کنار هم قرار دادن آنها کار آسانی نیست.

محسن طاهری مدیر فنی تیم‌های ملی در گفت وگو با ایسنا در خصوص برنامه تیم ملی هندبال بزرگسالان و تکلیف سرمربی خارجی تیم اظهار کرد: پاکدل رایزنی‌های خود را انجام می‌دهد و قرار بود که بعد از جام باشگاه‌های آسیا و بازگشت تیم‌ها به یک اجماع برسیم. اگر با سرمربی خارجی مدنظر به توافق رسیدیم که اعلام می‌کنیم تا تیم ملی شروع به کار کند در غیر اینصورت از گزینه های داخلی استفاده می‌شود. 

 

وی در پاسخ به این سوال که آیا تاریخی برای تعیین تکلیف و اعلام سرمربی خارجی یا داخلی مشخص شده، گفت: خیر. بستگی دارد که اول به این اجماع برسیم که مربی خارجی نیست بعد تصمیم‌گیری کنیم تا در اسرع وقت اردوها با مربی داخلی شروع شود.

دیدگاه‌ها