کد خبر : 1762542 | 30 خرداد 1400 ساعت 09:06 | 2.1K بازدید | 0 دیدگاه

کشورهای اروپایی می‌خواهند ایران سکاندار فدراسیون جهانی باشد

اورسجی: مقر فدراسیون جهانی هند است

رئیس فدراسیون کبدی و سرپرست فدراسیون جهانی کبدی گفت: کشورهای خارج از آسیا به دلیل ارتباطات بازی که با آنها داریم، عمدتا می‌خواهند ایران سکاندار فدراسیون جهانی باشد.

اورسجی: مقر فدراسیون جهانی هند است

به گزارش "ورزش سه" و به نقل از ایسنا، عباس اورسجی بعد از انتخابش به عنوان سرپرست فدراسیون جهانی کبدی اظهار کرد: سه ماه دیگر انتخابات فدراسیون جهانی برگزار می‌شود. خوشبختانه وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک حمایت کردند. قرار است فردا هم کارگروهی با حضور مسئولان وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک تشکیل شود و حمایت‌های مالی و معنوی صورت بگیرد. ما خودمان نیز با کشورها در ارتباط هستیم و فکر می‌کنم اگر اتفاق خاصی رخ ندهد قطعا ریاست یکی از پست‌های جهانی یا آسیایی که اکنون خالی است برای ایران خواهد بود. 

 

سرپرست فدراسیون جهانی کبدی در ادامه افزود: کشورهای خارج از آسیا به دلیل ارتباطات بازی که با آنها داریم، عمدتا می‌خواهند ایران سکاندار فدراسیون جهانی باشد. آنها می‌گویند نفوذ به فدراسیون جهانی و آسیایی در این سال‌ها برایشان سخت بوده اما احساس می‌کنند با ما راحت تر خواهند بود. کشورهای اروپایی تمایل بیشتری برای حضور ما در فدراسیون جهانی دارند، البته نه اینکه کشورهای آسیایی تمایل نداشته باشند اما اروپایی ها می‌گویند اگر ایران ورود کند حامی خواهند بود.

وی در پاسخ به این سوال که پس در این شرایط شانس ایران برای ریاست فدراسیون جهانی بیشتر از فدراسیون آسیایی است گفت: نه اینکه بیشتر باشد . شاید در نهایت انتخاب با خود ما باشد. هندی‌ها متوجه این موضوع هستند که ما در دنیا قدرتمند هستیم و به آنها القا شده که باید یکی از این پست‌ها در اختیار ایران قرار بگیرد. 

 

اورسجی در پاسخ به این پرسش که مقر فدراسیون جهانی کبدی کجاست و اگر پست ریاست در اختیار ایران قرار بگیرد کجا مستقر خواهد شد گفت: در اساسنامه مقر فدراسیون جهانی هند ثبت شده است اما مدتی است که من به دنبال تغییراتی در اساسنامه فدراسیون جهانی هستم. در حال حاضر در حال آماده کردن پیش نویس آن هستم اما قطعا تصویب اساسنامه باید در کنگره انجام شود. اگر این ۲۰ تا ۳۰ مورد تغییر انجام شود رئیس جدید فدراسیون جهانی هم می‌تواند در کشور خودش مستقر شود و امکان جا به جایی وجود خواهد داشت.

 

اورسجی گفت: با توجه به اینکه ایران کشور قدرتمندی هم در کسب سکوها و هم در میزبانی مسابقات بود این سرپرستی به ایران سپرده شد. از طرفی قرار بود سال آینده انتخابات فدراسیون جهانی و آسیایی به فاصله ۶ ماه از هم انجام شود که من هم یکی از کاندیداها بودم و همه کشورها این را می‌دانستند اما خوب با مرگ رییس فدراسیون جهانی و آسیایی انتخاب سرپرست در دستور کار قرار گرفت.

 

وی گفت: از طرفی در انتخابات دوره قبل هم من کاندیدا بودم که انصراف دادم چون بسترش در کشور فراهم نبود. اما همانطور که گفتم برای انتخاباتی که قرار بود سال آینده انجام شود برنامه داشتم و با کشورها در ارتباط بودم. از طرفی میزبانی مسابقات کیش به گونه ای بود که به همه کشورها القا کردیم در برگزاری مسابقات حرف اول را در دنیا می‌زنیم. آنقدر سطح مسابقات کیش بالا بود که هندوستان هم تا حالا اینگونه میزبانی نداشته است. نگاه کشورها بعد از آن مسابقات نسبت به ایران تغییر کرد. کسب سکوها هم که بی تاثیر نیست. بنابر این دلایل نواب رئیس قاره ها من را به عنوان سرپرست فدراسیون جهانی انتخاب کردند. نظر روی ما بود و این لطف به کشور ما انجام شد.


اورسجی در خصوص واکنش هندی ها به این انتخاب گفت: اتفاقا آنها هم نظر منفی ندارند و معتقد هستند از جایی که ایران کشور قدرتمندی است ریاست فدراسیون جهانی یا آسیایی به ایران برسد. 

دیدگاه‌ها