کد خبر : 1762554 | 30 خرداد 1400 ساعت 10:26 | 3.5K بازدید | 0 دیدگاه

از گل فروشی تا کافه در اختیار المپین ها

رونمایی از دهکده ورزشکاران توکیو۲۰۲۰

کمیته برگزاری المپیک توکیو در فاصله یک ماه مانده به آغاز بازی ها از دهکده ورزشکاران برای رسانه ها رونمایی کرد.

رونمایی از دهکده ورزشکاران توکیو۲۰۲۰

به گزارش "ورزش سه" و به نقل از ایسنا، دهکده ورزشکاران  بازی های المپیک توکیو حدود یک ماه قبل از شروع بازی ها باانجام اقدامات پیشرفته برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا در رسانه ها رونمایی شد.

حدود ۱۸ هزار ورزشکار و مقامات قرار است در 21 ساختمان مسکونی در داخل دهکده 44 هکتاری در منطقه ساحلی هارومی توکیو با هم زندگی کنند.

 

دهکده ورزشکاران در فاصله 6 کیلومتری ورزشگاه اصلی قرار دارد.
ورزشکاران و دیگر افراد ساکن در دهکده، روزانه آزمایش ویروس کرونا را انجام می دهند ، همیشه باید ماسک بزنند به جز هنگام خوردن و آشامیدن و تمرین. باید فاصله فیزیکی را رعایت کنند.  تعداد صندلی های سالن غذاخوری اصلی کاهش یافته است.

 

75 درصد از ساکنان دهکده های المپیک و پارالمپیک احتمالی ، از جمله حدود 15000 ورزشکار ، قبلاً واکسینه شده اند یا قرار است واکسینه شوند ، با شروع بازی ها این رقم به بیش از 80 درصد می رسد.

کمیته بین المللی المپیک  در مجموع 40،000 دوز واکسن فایزر  در اختیار ژاپن قرار داده است.

 

1613987

 

در دهکده ورزشکاران، کافه ، گل فروشی ، بانک ، آتلیه عکس ، فروشگاه فروش کالاهای رسمی المپیک ، اداره پست و خشکشویی در طول اقامت ورزشکاران ، فعال خواهند بود.

واحدهای مسکونی بین 14 تا 18 طبقه است و ۱۸ هزار  تخت برای ورزشکاران و کارکنان در طول بازی های المپیک و هشت هزار تخت در طول بازی های پارالمپیک خواهد داشت. در هر اتاق حداکثر دو تخت وجود دارد.

 

دور تخت از مقوای قابل بازیافت محکم ساخته شده اند ، که نشان دهنده تلاش برگزار کنندگان برای میزبانی یک بازی دوستانه و سازگار با محیط زیست است.

بنا شده بعد از بازی ها ، ساختمانهای مسکونی این روستا بازسازی و به آپارتمان تبدیل شوند.

دیدگاه‌ها