کد خبر : 1762608 | 30 خرداد 1400 ساعت 13:00 | 13.3K بازدید | 0 دیدگاه

ازبکستان، آخرین شانس ایران برای افزایش سهمیه

قرار است ورزشکاران دوومیدانی ایران به مسابقات ازبکستان اعزام شوند تا شانس خود را برای ثبت رکورد ورودی المپیک یا ارتقا رنکینگ جهانی امتحان کنند.

ازبکستان، آخرین شانس ایران برای افزایش سهمیه

به گزارش "ورزش سه" و به نقل از ایسنا، تکلیف سهمیه‌های المپیک در ماده‌های مختلف دوومیدانی هشتم تیر ۱۴۰۰ مشخص می‌شود و ورزشکاران پس از آن شانسی برای المپیکی شدن نخواهند داشت. دوومیدانی ایران تاکنون دو سهمیه قطعی المپیک توسط احسان حدادی و حسن تفتیان کسب کرده است و مهدی پیرجهان نیز فعلا با رنکینگ این سهمیه را به‌دست آورده اما برای المپیکی دانستن این ورزشکار باید تا هشتم تیر و اعلام رنکینگ نهایی صبر کرد.

 

فدراسیون دوومیدانی در نظر دارد تا قبل از هشتم تیر چند ملی‌پوش را که شانس کسب سهمیه از طریق رکورد یا رنکینگ دارند به مسابقات ازبکستان اعزام کند. در حال حاضر شاهین مهردلان در پرتاب وزنه، سجاد هاشمی در دوی ۴۰۰ متر، مهدی پیرجهان در دوی ۴۰۰ متر با مانع و حمیدرضا کیا در پرش سه گام به جام کازانف قزاقستان اعزام شده اند و طبق گفته هاشم صیامی، فدراسیون در تلاش است تا این نفرات را به همراه فرزانه فصیحی به ازبکستان اعزام کند.  

 

رئیس فدراسیون دوومیدانی در این مورد به ایسنا گفت: میزبان باید به ما دعوتنامه بدهد که از سفارت ویزا بگیریم اما هنوز دعوتنامه ورزشکاران ما نیامده است. ابتدا اعلام آمادگی کردیم که ۲۰ ورزشکار را بفرستیم اما کشور میزبان به دلیل شرایط کرونا قبول نکرد و تنها هفت سهمیه به ما دادند.

دیدگاه‌ها