کد خبر : 1762609 | 30 خرداد 1400 ساعت 13:05 | 5K بازدید | 1 دیدگاه

برای المپیک باید از قبل برنامه‌ریزی می‌کردیم

آتشی: بسکتبال ایران نباید زنگ تفریح باشد

کارشناس بسکتبال ایران گفت: امیدوارم تیم ملی را با برنامه‌ریزی خوبی آماده کنند تا در المپیک زنگ تفریح رقبا نباشیم.

آتشی: بسکتبال ایران نباید زنگ تفریح باشد

به گزارش "ورزش سه" و به نقل از ایسنا، عنایت آتشی درباره روند آماده سازی تیم ملی بسکتبال ایران گفت: اعضای حاضر در اردو بر اساس بازی‌هایی که در لیگ برتر سال گذشته داشتند دعوت شده‌اند و الان هم مراحل اردوهای تدارکاتی را در ژاپن طی می‌کنند که فعلا مناسب است. 

 

او در پاسخ به این سوال که آیا بهتر نبود با تیم‌هایی در حد و اندازه حریفان المپیکی خود بازی می‌کردیم؟ توضیح داد: ما الان فقط دنبال این هستیم که بازی تدارکاتی داشته باشیم، در شرایط کنونی قدرت تیم‌، وضعیت کشوره و مسائل مالی مطرح است. تمام این مسائل باید جمع شود تا نیازی تیم ملی برطرف شود.

 

کارشناس بسکتبال ایران ادامه داد: بازی کردن با تیم‌های بزرگ دلخواه ‌ماست، اما باید ببینیم آن‌ها هم می‌خواهند با ما بازی کنند؟ باید توجه داشته باشیم که الان نمی‌شود برنامه آنچنانی در نظر گرفت، چرا هر تیم باید بیش از ۲۰ روز مانده به مسابقات کارها و برنامه‌های خود را تمام کرده باشد.

او در پاسخ به این سوال که با توجه به عملکرد تیم ملی در پنجره سوم انتخابی کاپ آسیا می‌توان به عملکرد ملی‌پوشان در المپیک امیدوار بود؟ اظهار کرد: المپیک و کاپ آسیا دو سبک کاملا متفاوت هستند و ما قرار است بین دوازده تیم برتر دنیا بازی کنیم. هیچ وقت نمی‌توانیم به این سادگی‌ها خودمان را با تیم‌هایی چون فرانسه و آمریکا مقایسه کنیم. باید از قبل برنامه‌ریزی کنیم، اما متاسفانه ما همیشه در آستانه المپیک به این فکر میافتیم که آیا می‌توانیم خوب بازی کنیم یا خیر؟ 

 

آتشی تاکید کرد: باید بدانیم که ما در المپیک یک‌ تیم منظم و آماده باشیم تا زنگ تفریح حریفان به شمار نرویم. باید روی تیم ایران حساب کنند. البته همه این اتفاقات نیاز به یک برنامه‌ریزی دارد تا با بازی‌های تدارکاتی خوب به المپیک برویم که می‌تواند کمک کننده باشد. با تیم‌های ضعیف بازی کردن خوب نیست و باید یک یا دو بازی با تیم‌های هم سطح المپیک انجام دهیم. امیدوارم شرایط مسافرت‌های تیم ملی به کشورهای مد نظر کادرفنی جهت بازی تدارکاتی نیز بازیکنان را تحت فشار نگذارد و تیم خوبی را روانه میدان المپیک‌ کنیم.

 

او در پایان گفت: المپیک جای کسب تجربه نیست ولی جایی برای دانش افزایی است. ان‌شاءالله استان‌های ما هم بعد از کرونا وارد بسکتبال شوند تا با یک برنامه‌ریزی مدون به نتیجه برسیم. توجه به بخش خصوصی و آموزش و پرورش از نکات مهم است که همگی برنامه‌ریزی می‌خواهند.

دیدگاه‌ها