کد خبر : 1762612 | 30 خرداد 1400 ساعت 13:25 | 29.1K بازدید | 10 دیدگاه

یحیی، عالیشاه و این بازی فوق حیثیتی! (عکس)

برای یحیی گل‌محمدی و امید عالیشاه، شاید خاطره‌ای تلخ‌تر از بازی پرسپولیس - تراکتور وجود نداشته باشد.

یحیی، عالیشاه و این بازی فوق حیثیتی! (عکس)

به گزارش "ورزش سه"، فوتبال برای یحیی گل‌محمدی بالا و پایین زیاد داشته. از دوره بازیکنی که یک بیماری عجیب و غریب باعث شد تا در آستانه کنار رفتن از سطح اول فوتبال ایران قرار بگیرد تا زمان مربیگری که اخراج از ذوب آهن باعث شد تا به لیگ یک و گل ریحان برود و بعد از سر ناچاری، هدایت تراکتوری را قبول کند که با محرومیت نقل و انتقالاتی مواجه بود و ترکیبش را بازیکنانی از تیم امید و جوانان تشکیل می‌دادند.

 

در آن فصل که دروازه‌بان تراکتور فرزین گروسیان بود و عارف آقاسی، محمد نادری و محمد مسلمی پور به عنوان بازیکنانی ناشناخته در خط دفاعی حضور داشتند و نام علی طاهران و محمدرضا آزادی نیز در ترکیب اصلی به چشم می‌خورد، یحیی گل‌محمدی با چالش بزرگی به نام انتظارات هواداران تراکتور مواجه بود. انتظاراتی که البته در نیم فصل اول به صورت علنی مطرح نبود اما از همان بازی نخست نیم فصل دوم سر باز کرد و روی سر کادرفنی آوار شد.

 

به نظر می‌رسید تراکتوری‌ها انتظار داشتند در نیم فصل دوم با حضور 10 بازیکن جدید و بدون انجام تمرینات متوالی، تیمی مدعی قهرمانی داشته باشند و از بخت بد، حریفان نخست این تیم نیز پرسپولیس و تراکتور بودند. در پایتخت، زمانی که امید عالیشاه فرصت بازی پیدا کرده بود، یحیی گل‌محمدی تیمش را برای پیروزی به زمین فرستاد اما نتیجه بازی با تصور او متفاوت بود و در نهایت تراکتور 2-0 بازنده شد.

 

1614083

 

 

باخت به مدافع عنوان قهرمانی و صدرنشین لیگ برتر یعنی پرسپولیس، همان جرقه‌ای بود که آتش فشان تی تی ها را به راه انداخت. آنها ابتدا برخلاف نظر پزشک تیم، مصدومیت عالیشاه را ساختگی خواندند و سپس به «آرزوی موفقیت و تبریک پیروزی» یحیی گل‌محمدی به پرسپولیس پرداختند و آن را نشانه کم کاری برای تیمشان دانستند.

 

در نهایت در شرایطی که مدیرعامل باشگاه نیز عزمی برای حمایت از کادرفنی نداشت، یحیی اخراج شد و ارطغرل ساغلام جای او را گرفت. یک تجربه ناموفق در گل ریحان و دو اخراج از تراکتور و ذوب آهن، مربی جوان فوتبال ایران را در موقعیتی نامطلوب قرار داد اما یحیی فصل بعد با پدیده مشهد، دوباره به آنچه که می‌خواست رسید.

 

گل‌محمدی که داستان زندگی اش را می‌شود به «افسانه ققنوس» تشبیه کرد، حالا در شرایطی به مصاف تراکتور خواهد رفت که احتمالا امید عالیشاه را نیز در ترکیب خواهد داشت. شاید او دیگر از هواداران تراکتور دلگیر نباشد اما بی گمان، تمام تلاشش را خواهد کرد تا یک بار دیگر به آنها نشان دهد که اگر او را حفظ کرده بودند، می‌توانستند به کامیابی برسند - این هدف دو بار انجام شده و حالا باید دید شاگردان یحیی ماموریت سوم را هم به سرانجام می‌رسانند یا خیر؟

دیدگاه‌ها