کد خبر : 1762614 | 30 خرداد 1400 ساعت 13:35 | 22.9K بازدید | 0 دیدگاه

برگی از تاریخ؛

سرهنگ شرفی سرمربی منضبط تیم ملی (عکس)

اصغر شرفی از چهره‌های ماندگار و نامدار فوتبال ایران در عرصه بازی و مربیگری محسوب می‌شود.

به گزارش "ورزش سه"، شرفی که علاقه‌مندان جوان‌تر فوتبال او را با هدایت برق شیراز و تیم‌های دیگری در لیگ برتر به خاطر می‌آورند، دوران مربیگری خود را با دستیاری حشمت مهاجرانی در دهه 1350 آغاز کرد؛ او که باسابقه حضور در قهرمانی جام ملت‌های آسیا در سال 1968 با پیراهن پاس از فوتبال خداحافظی کرد و از آن‌جا بعد از مدتی وقفه، راهی کادری شد که در رأس آن حشمت مهاجرانی قرار داش.

 

کادری که تیم ملی را به دو مسابقه مهم متوالی صعود دادند، المپیک 1976 مونترال و جام جهانی 1978 آرژانتین؛ در شرایطی در جام جهانی 1978 تیم ملی حاضر شد که به دلیل شرایط سیاسی، تیم ملی مدت‌ها کسی را به عنوان سرمربی بالای سر خود نداشت و مسئولان بعد از این وقفه تصمیم گرفتند تا اصغر شرفی را به عنوان سرمربی تیم ملی انتخاب کنند.

 

1614085

 

شرفی مدت زیادی در این سمت حضور داشت و بعد از یک دوره حضور در استقلال سرانجام ایران را به مقصد امارات و سپس آمریکا ترک کرد؛ شرفی در گفتگویی که با نشریه دنیای ورزش انجام داده، درباره شرایط تیم ملی و بازی‌های تدارکاتی‌اش  در شرایطی که احتمالا خود را برای مسابقات مقدماتی المپیک 1980 آماده می‌کند، صحبت کرده است. از صحبت‌های او هم پیداست که بیش از هر چیز، برای او فاکتور نظم و انضباط از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

 

برای آقای شرفی که دوباره به آمریکا برگشته آرزوی سلامتی و طول عمر داریم.

دیدگاه‌ها