کد خبر : 1762781 | 31 خرداد 1400 ساعت 01:22 | 31.8K بازدید | 1 دیدگاه

اوضاع بارسلونا خیلی خراب است

لاپورتا: یونایتد و لیورپول موسسان اصلی سوپرلیگ بودند

خوان لاپورتا، رئیس باشگاه بارسلونا، ادعا کرد که باشگاه‌های لیورپول و منچستریونایتد، موسسان واقعی پروژه شکست‌خورده سوپرلیگ اروپا بودند.

لاپورتا: یونایتد و لیورپول موسسان اصلی سوپرلیگ بودند

به گزارش "ورزش سه"، دو ماه قبل 12 باشگاه برتر اروپایی شامل بارسلونا، رئال مادرید، اتلتیکو مادرید، اینتر، میلان، یوونتوس، آرسنال، چلسی، تاتنهام، منچستریونایتد، منچسترسیتی و لیورپول تاسیس سوپرلیگ اروپا را اعلام کنند اما اعتراضات جهانی و مخالفت فیفا و یوفا در نهایت باعث شد تا 9 باشگاه از این لیگ خارج شده و عملا رقابت ها لغو شود.

بارسلونا، رئال مادرید و یوونتوس تنها باشگاه هایی بودند که حاضر به کناره گیری از این رقابت ها نشدند اما اکنون لاپورتا در گفتگو با نشریه لاوانگاردیا ادعا کرد که دو باشگاه منچستریونایتد و لیورپول طراحان اصلی برگزاری رقابت های سوپرلیگ بودند.

او گفت:" لیورپول و یونایتد موسسان واقعای سوپرلیگ بودند. هنوز باشگاه ها غرامت ترک سوپرلیگ را نداده اند. پروژه سوپرلیگ هنوز زنده است. این جذاب ترین رقابت های دنیا خواهد بود و بر مبنای شایسته سالاری و همبستگی برگزار خواهد شد."

خوان لاپورتا زمستان گذشته در انتخابات ریاست بارسلونا پیروز شد و برای دومین دوره، رئیس باشگاه کاتالان شد. او وعده داده بود که شکست ها در بارسا بدون عواقب نمی ماند و اینکه تیمی به مراتب بهتر را برای فصل بعد خواهد بست.

تا همینجا او اقدام به پاکسازی در تمام ارکان باشگاه کرده و قصد دارد سطح دستمزدها را نیز کاهش دهد. بارسا در پاندمی کرونا بیشترین ضرر اقتصادی را به سبب ضعف مدیران سابق متحمل شده است.

 

1593862

 

او در مورد شرایط باشگاه بارسلونا گفت:" صادقانه بگویم که اوضاع بارسلونا خراب تر از آن چیزی است که تصور می کردم و البته با توجه به شرایط پیچیده دوران کرونا، خیلی هم عجیب نیست. هنوز آمار و ارقام دقیقی از سوی مدیریت اقتصادی به من تحویل داده نشده و من همچنان منتظرم ولی به مسائلی برخورده ام که باید توضیح داده شوند. من احتمال هرگونه برخوردی را نفی نمی کنم. اگر در این مورد جدی نباشیم، بعدها بار دیگر همین اتفاقات بد تکرار خواهند شد.

650 میلیون یورو بودجه باشگاه برای دستمزدهاست که بیشتر از درآمدهای ما در دوران کرونا بوده و این باید حل شود. برخی دستمزدها اغراق آمیزند و قبلا هم گفته ام که به طور عمومی باید دستمزدها را کاهش داد و در این مورد تلاش هایی را شروع کرده ایم. هر کاری که انجام می دهم، تنها برای خیر و صلاح بارسلوناست."

لاپورتا همچین در مورد فعالیت این باشگاه در بازار نقل و انتقالات گفت:"  برای فصل 22-2021 تیمی بسیار بهتر و رقابتی تر از فصل قبل تدارک خواهیم دید. تا به اینجا اریک گارسیا، امرسون و آگوئرو جذب شده اند(مصاحبه زمانی تنظیم شده که ممفیس دیپای هنوز به بارسا ملحق نشده بود) و تا پایان نقل و انتقالات، سه یا چهار بازیکن دیگر نیز جذب خواهند شد. مشکلات اقتصادی پابرجاست ولی برای تقویت تیم هر کاری خواهم کرد.

در مورد ناکامی در جذب واینالدوم و انتقال او به پی اس جی باید بگویم که باشگاه هایی هستند که یک دولت آنها را تامین می کند(پی اس جی) و رقابت با آنها بسیار سخت است. باید این قضیه بررسی شود."

 

1592209

 

موضوع تمدید قرارداد مسی همچنان یکی از سوژه های اصلی باشگاه بارسلوناست اما لاپورتا چندان نگران این مسئله نیست:" « امیدوارم لئو هر چه سریع تر پاسخ مثبت بدهد. می دانم که او خودش بسیار دوست دارد بماند ولی اگر زودتر تمدید کند، از هر حیث به سود باشگاه خواهد بود. سرخیو آگوئرو در اردوی تیم ملی آرژانتین هر روز از لئو می خواهد که تمدید کند."

در حالی که گفته می شد رونالد کومان در پایان فصل اخیر از بارسلونا جدا خواهد شد اما در نهایت لاپورتا رای به ماندن او داد. رئیس باشگاه بارسلونا در این باره گفت:" « متاسفانه فکر می کردیم لالیگا را می بریم ولی با چند نتیجه بد همه چیز از دست رفت. همه ناامید بودیم و با کومان در همان مقطع حرف زدم. سپس دو دور دیگر مذاکره انجام شد و به این نتیجه رسیدم که ادامه دادن با کومان، تصمیم درستی است. او را دارای انگیزه و نیز کیفیت لازم برای مربیگری بارسا دیدم و اکنون به وی اطمینان کامل دارم. صحبت هایی که در مقطع پایانی فصل داشتیم، کمک کرد تا روابط ما بهتر شود."

دیدگاه‌ها